072-3300504

הסטודנטיות בבאר שבע לא צריכות גברים

כוח נשי: בבאר שבע נערכה מסיבת ריקודים לסטודנטיות בלבד. למרות ההיענות הדלה, המארגנות סימנו הצלחה - גברים לא היו שם והשיח הפמיניסטי נכח בכל פינה

אחינועם מזרחי | 31-01-2013 12:52:00

אז מה עושים במסיבה לנשים בלבד? לא מדברים על תיקים, נעלים או משקל זה בטוח. אז מה זה שווה? תשאלו את הסטודנטיות בבאר שבע שהחליטו לקחת את שיעורי המגדר באוניברסיטה צעד אחד קדימה ולהרים אירוע.

"הדיכוי הנשי מתבטא אצל כל בחורה בצורה אחרת. אצל אחת זה אנורקסיה או בולימיה ואצל אחרת זה פשוט הקפדה על סגנון לבוש מסוים או הלחץ לפני יציאה", אומרת רינה ליפסקי, רכזת תא הסטודנטים 'בת גוריון' שיזם, יחד עם אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, את הפקת האירוע 'רוקדות'.

אבל ליפסקי מדגישה שבמסיבה הזו לא חיפשו אשמים, ובאו לשם ההנאה בלבד. "לא קיימנו את האירוע על דרך השלילה מתוך תחושת מסכנות, אלא על דרך החיוב דווקא, של עוד צינור שיכול להביא לשינוי והעצמה - כשנשים מתכנסות לעשות משהו יחד, זה בדרך כלל סובב סביב הנורמה של מניקור-פדיקור וזה אחלה, אבל צריך משהו בשביל הנפש וזו הייתה המטרה".

שיעור בפמיניזם. 'רוקדות'
שיעור בפמיניזם. 'רוקדות'

''משהו לא נעים מלווה את הנשים ביציאות''
"אם מסתכלים על זה בצורה עמוקה יותר, המסיבה היא ערך להעצמה נשית ולעמידה על הליקויים", חידדה יעל קריגר, סטודנטית באוניברסיטה ואחת מבאות המסיבה. קריגר לא מגדירה את עצמה פמיניסטית קיצונית, אולם חשה לעיתים קרובות אי נוחות מהיחס הניתן לנשים.

"בגדול האווירה בבילויים בעיר היא בסדר, אבל אני כן מרגישה שיש משהו לא נעים שמלווה נשים בכל יציאה. שמעתי שבאחד המקומות דרשו מברמניות לבוא עם מיני ומחשוף בחורף. וגם תמיד ישנן התמונות שמעלים אחרי האירוע, שלא עושות חסד עם נשים", היא מוסיפה.

''העיקר הוא השיח''
''העיקר הוא השיח''

ממניקור ועד טרנינג וכפכפים
אם הכוח הנשי היה נמדד בכמויות, כנראה שאפשר היה להכריז על תבוסתן, שכן לא הרבה נשים הגיעו למסיבה, אבל עבור הנוכחות במסיבה, הייתה זו בעיקר האווירה. "הרגשתי שכל אחת הגיעה איך שהיא רוצה. שהיו כאלה שהתיפייפו כי כיף להן והיו כאלה שהגיעו עם כפכפים וטרנינג", אומרת קריגר. "לא היו הרבה בחורות אבל הייתה אווירה מאוד מוצלחת, של התפרקות וחופש.

"המסיבה העלתה איזשהו שיח, שהגיע גם מצד בנות שלא תמכו, ואמרו 'למה לי לבוא אם אין בנים', או בנים שאמרו שהם היו שמחים להיות שם, כי אנשים מודעים לזה שחלק מהיציאה זה הקטע המיני".

ליפסקי עצמה היא סטודנטית לממשל ופוליטיקה בקמפוס באר שבע, בעלת תודעה חברתית וסיפור אישי שהשפיע על תפיסת עולמה. "לפני שנתיים חליתי בסרטן והבנתי שהשיער הארוך שלי ינשור. זה גרם לי לתהות לגבי נשיות ולקחת קורס על פמיניזם, שלימד אותי שיש מודלים שונים ליופי.

"כשהבראתי מהמחלה עשיתי מסיבה שבסופה נשארו רק החברות שלי ורקדו בטירוף חושים. אמרתי לעצמי שיש בזה משהו מאוד מיוחד ולא מובן מאליו, מאחר שעל בחורות בחברה שבה אנו חיים מופעל לחץ להיראות, להתלבש ולהתנהג בצורה מסוימת. חככתי ברעיון של מסיבה לנשים בלבד וקיוויתי לייצר באמצעותו שיח. המטרה הייתה צורך השעה, כמו שמשריינים מקומות בכנסת", היא מתארת.

אין כניסה לבנים. ההזמנה
אין כניסה לבנים. ההזמנה
רוקדות גם בטרנינג
רוקדות גם בטרנינג
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד