072-3300504

ילדות מאושרת תעשה אתכם עשירים

מאושרים ועשירים: מחקר חדש מצא כי אושר אצל בני נוער וצעירים יוביל בבגרותם להכנסה גבוהה מהממוצע

יסמין לידסקי | 22-11-2012 16:44:00

בני נוער וצעירים מאושרים ירוויחו שכר גבוה יותר בבגרותם, זאת על פי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת וורוויק באנגליה. המחקר נערך למעלה מעשור בו עקבו החוקרים אחרי 10,000 בני נוער וצעירים אמריקאים ומצאו כי אושר בתקופת הנעורים וראשית הבגרות קשורה להכנסה גבוהה יותר מגיל 29 ומעלה.

לפי אתר 'הפניגנטון פוסט', בני נוער שעברו השפלות והעלבות בתיכון הרוויחו בגיל 29, 30 אחוזים פחות מהשכר הממוצע, ואילו בני נוער שהיו מאושרים הרוויחו באותו הגיל 10 אחוזים מעל הממוצע. "אושר יכול לנבא הכנסה בצורה טובה אפילו יותר מגורמים אחרים כמו מין, מנת משכל או בריאות", אומר אנדרו אוסוולד, אחד מהחוקרים במחקר זה ופרופסור לכלכלה באוניברסיטה וורוויק באנגליה.

הסיבה להשפעת מצב רוח מרומם בשנות העשרים המוקדמות על רמת ההכנסה אינה ידועה, אבל אושר בשנות הנעורים וראשית הבגרות בהחלט יכול לפנות לאותם נערים זמן להתמקד במשימות שלהם במקום להתעסק ברגשותיהם.

"לילד או לאדם מאושר יש פחות דאגות, הפרעות ולחצים שמסיחים את דעתו מהדברים שחשובים לעבודה ולהתקדמות בחיים" אומר אוסוולד. "אנשים שדואגים פחות יכולים להתמקד בלהיות עובדים טובים יותר".

בני נוער מאושרים ירוויחו יותר
בני נוער מאושרים ירוויחו יותר

אושר יעלה את השכר שלכם ב-2,000 דולר
האנשים שהשתתפו במחקר מילאו שאלונים לגבי רווחתם הרגשית בגילאי 16, 18 ו-22 והחוקרים חזרו למושאי המחקר כאשר מלאו להם 29 על מנת לבדוק את הכנסתם. בעודם בני הנוער וצעירים הם התבקשו לדרג את שביעות הרצון שלהם מהחיים בסולם של 1-5 וכשחזרו אליהם שנים אחר כך, גילו החוקרים שכל נקודה של עליה בסולם האושר מגולמת במשכורת בסכום של כ-2,000 דולר מעל הממוצע השתכרות בגיל 29.

החוקרים הדגישו כי רמת הכנסה ואושר הם גורמים שמשפיעים אחד על השני ולכן הקשר בין השניים גם יכול לעבוד הפוך. כלומר, על פי ממצאי המחקר רמת האושר יכולה לעלות כאשר מקבלים תואר מהאוניברסיטה, עבודה טובה או קידום בעבודה.

החוקרים מצאו כי האנשים שאכן זכו לשכר גבוה יותר היו בזמנו ילדים שיוצאים הרבה החוצה ועסוקים הרבה פחות בהפרעות שלהם. "חשוב להבין שבני נוער לא יכולים פשוט לחייך את דרכם למשכורת גבוהה יותר", אומר אסוולד.

עם זאת, לטענתם של החוקרים הורים יכולים לסייע לילדים שלהם לשפר את ההכנסה על ידי תשומת לב וטיפול מיידי. "הבריאות הנפשית של הילדים בעיקר בגיל הנעורים זה משהו שצריך לשים לב אליו כאן ועכשיו ולא לחשוב שדברים יסתדרו מאליהם", אומרת מריה יעקובו חוקרת בכירה באוניברסיטת אסקס באנגליה. "אבל זה בהחלט גם לא אומר שאם הילד שלכם קודר בעודו צעיר, חייו הבוגרים לא יהיו מוצלחים".

לנטוע שורשים להצלחה
לנטוע שורשים להצלחה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד