072-3300504

סטודנטים מטיסים המבורגר לחלל

חמישה סטודנטים מהרווארד עשו כבוד לג'אנק פוד הכי אמריקאי שיש ושלחו את ההמבורגר הראשון לאטמוספרה

יסמין לידסקי | 11-11-2012 18:02:00

חמישה סטודנטים מהרווארד עשו צעד היסטורי בתולדות המזון המהיר ושיגרו את ההמבורגר הראשון לרחבי האטמוספרה ללא פחות מ-30 ק"מ באוויר. את ההמברוגר, שריחף ברחבי האטמוספרה בעזרתו של בלון הליום, ליוותה מצלמה שתיעדה את הניסוי המבריק והכתירה את הקציצה ככריך הפטריוטי המרחף הראשון.

הסטודנטים העלו ליוטיוב סרטון של ההמבורגר בעודו עושה את המסע שלו לכיוון החלל החיצון ולאחר ימים ספורים זכו למאה חמישים אלף צפיות."כבר מזמן רציתי לשגר משהו לחלל" אמר רנצו לוסיאנו, סטודנט למחשבים ואחד מהחברים שלקחו חלק בפרוייקט.

אכן נראה כי פרויקטים מסוג זה אינם חדשים ללוסיאנו שכבר בשנה הראשונה שלו בלימודים בנה לייזר. את הרעיון המקורי שאבו לוסיאנו וחבריו בעקבות הסטודנטים מאוניברסיטת MIT שכבר בשנת 2009 שיגרו מצלמה לחלל בתוך בלון הליום.

מעט זמן לאחר שעלה הרעיון ועוד בטרם החלו במבצע, הבינו הסטודנטים שהם חייבים מימון וגיבוי פיננסי על מנת לעבוד על 'חלום ההמבורגר' שלהם. "יש מחסור עולמי בהליום מה שהקשה וייקר עבורנו את הדרכים להשיג את המצרך החיוני הזה", אמר לוסיאנו.

ואז עלה בראשם הרעיון של פנייה לרשת המבורגר מקומית על מנת להשיג מימון מלא לפרוייקט."רשת ההמבורגרים בי גוד נראו לנו כמו חברה כיפית ולכן חשבנו שאולי הם יירצו להתגייס ולקחת חלק בדבר מיוחד שכזה", אמר לוסיאנו. "חמש דקות אחרי ששלחנו את המייל, הם חזרו אלינו ואמרו שישתפו עמנו פעולה".

רשת ההמבורגר שלחה לסטודנטים סכום של 1000 דולר עבור הפרוייקט הייחודי וכמובן גם תרמו לעניין ההמבורגר שהפך בינתיים למפורסם. "לקחנו את הכסף והתחלנו לרוץ עם זה קדימה", אמר לוסיאנו.

שלוש שעות ריחוף ונפילה אחת על עץ
בבוקר הניסוי חמשת החברים אספו את כל הציוד הדרוש להם לבניית המתקן המשונה והתכוננו לרגע המכונן שלהם כשבידיהם: גז הליום, בלון, מצלמה, טלפון עם GPS, מצנח, מחמם ידיים כדי לשמור על המצלמה בטמפרטורה נוחה וכמובן ההמבורגר ומושב האקריליק השקוף שלו.

ההמבורגר והחללית המאולתרת שוגרו לחלל ממסצ'וסט והמצלמה שמחוברת אליהם הצליחה לתעד כשלוש שעות של ריחוף ההמבורגר באוויר ולאטמוספרה. בסרט שהעלו הסטודנטים, ניתן לראות את בלון ההליום מתפוצץ והצופים זוכים לראות הצצה בהירה לשמש לפני שהמכשיר חוזר חזרה לכיוון כדור הארץ.

בדרכו חזרה ארצה, ההמבורגר אומנם כבר לא היה בחלל אבל החוויה עוד לא נגמרה מכיוון שהסטודנטים ניסו לעקוב אחרי המיקום המדויק של ההמבורגר אבל לא הצליחו לאתר אותו במשך זמן עד שגילו כי הוא נחת על עץ גבוה במיוחד.

אחרי שאיתרו את ההמבורגר ולאחר כמה ניסיונות עצמאיים להוריד את המתקן מהעץ, הם פנו למטפס מקצועי שהשיב להם את המכשיר בשלום, אך למרבה ההפתעה בלי ההמבורגר. מכיוון שבשלב הזה הבטרייה של המצלמה נגמרה עד עתה נשארה בגדר תעלומה השאלה מה עלה בגורלו של ההמבורגר המפורסם.

שולחים המבורגר לאטמוספרה
שולחים המבורגר לאטמוספרה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד