072-3300504

לפתח את המוח במכון כושר

הגיעה העת להיפטר מהתשבצים ולהירשם למכון כושר כי מחקר חדש מצא שפעילות גופנית, בניגוד לפעילות אינטלקטואלית, מונעת את התכווצות המוח ושומרת על פעילות קוגניטיבית תקינה

יסמין לידסקי | 25-10-2012 12:19:00

מזה שנים שאנשים עושים פעילות גופנית בשביל הגוף ופעילות אינטלקטואלית בשביל המוח, אבל מחקר חדש קובע כי אפשר להסתפק בפעילות הגופנית בלבד שכן מסתבר שהיא זאת ששומרת לנו על המוח – או על גודלו לפחות.

מי לא מכיר את המשפט "המוח זה שריר", משפט שפעמים רבות נאמר בצורה מטאפורית, אך אכן מדובר בשריר לפחות במובן הזה שהוא מאבד את גודלו עם השנים, לעיתים עד 25 אחוזים.

על פי מגזין "דה אטלנטיק" בשנת 1936 בדקה ממשלת סקוטלנד את האינטליגנציה של כל ילד סקוטי שנולד באותה שנה. לאחרונה 691 הילדים שנבדקו אז חגגו יום הולדת 70 וביקשו למלא סקר על העיסוקים החברתיים והאינטלקטואלים שלהם וכן על הפעילות הספורטיבית בה הם עוסקים ועל התדירות שלה.

שלוש שנים אחרי מילוי הסקר, אותם אנשים עברו סריקת מוח MRI באוניברסיטת אדינבורג שבסקוטלנד, שם החוקרים העריכו כי באופן כללי הייתה ירידה קוגניטיבית בפעילות המוחית של אותם אנשים. עם זאת, ממצאי המחקר היו ברורים: גברים ונשים שהתעמלו באופן קבוע המוח שלהם הצטמק פחות מאחרים והיו להם סימנים פחותים לירידה קוגניטיבית בפעילות המוחית.

נתון מעניין נוסף הינו כי הממצאים עמדו בעינם גם כאשר נבדק המצב הבריאותי של אותם אנשים ובעיקר בהקשר של מחלות מוחיות כמו שבץ. המסקנות של החוקרים היו כי אנשים שהתעמלו באופן קבוע בריאים יותר וחולים פחות במחלות מוחיות. לעומת פעילות גופנית ולעומת הדעה הרווחת, החוקרים מצאו כי פעילות מנטאלית ואינטלקטואלית דווקא אינה בעלת אפקט זהה לפעילות ספורטיבית ואינה תורמת לאי התכווצות המוח או שמירה על פעילות קוגניטיבית גבוהה.

אם כן, פתירת תשבצים וסודוקו אולי לא תזיק ואף תתרום לפעילויות מוחיות אחרות, אך כדי לשמר את המוח צעיר ואת הפעילות הקוגניטיבית בשיאה מומלץ מהיום להתמקד דווקא בפעילות גופנית כי היא כנראה הדרך היעילה ביותר לשמירה על המוח.

לשמור על המוח עובד
לשמור על המוח עובד
פעילות גופנית באופן תדיר
פעילות גופנית באופן תדיר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד