072-3300504

מה תלבשו ליום הראשון בלימודים?

רגע לפני היום הראשון ללימודים כשההתלבטות הכי גדולה היא מה לובשים, אספנו עבורכם את כל הטיפים הכי שווים להתאמת המראה לפקולטה בה אתם לומדים

יסמין לידסקי | 17-10-2012 15:13:00

רושם ראשוני ביום הראשון ללימודים הוא חשוב, יש שיגידו שהוא אפילו קריטי מאחר ו-93% מהרושם הראשוני מסתכם ב"איך", וחלק נכבד מזה הוא איך אתם נראים. לכן חשוב מאוד להקפיד, לפחות ביום הראשון, על הופעה מתאימה, ראויה ויפה שתשאיר רושם ראשוני מעולה ותסייע לכם להתקדם לימודית וחברתית במוסד הלימודי החדש. במיוחד לכבוד היום הראשון בלימודים אספנו עבורכם את כללי הלבוש הכי בסיסיים בכל פקולטה ופקולטה.

משפטים
בדרך כלל בפקולטה למשפטים לבנות יש נטייה להיסחף מבחינה אופנתית ולחנוק את עצמן עם הלוק ה'אובר' מחויט עד שיש הרגשה שהן קצת מתבלבלות וחושבות שהן הגיעו לבית משפט. בדרך כלל נראה חצאיות קלאסיות, חצאיות עיפרון או מכנסיים בגזרות נקיות ובגוונים משעמים. אז אם מישהי בכל זאת רוצה לדפוק הופעה מומלץ ללכת על הלוק המפתיע עם שמלה קלאסית בצבע קצת אחר כמו ירוק או סגול. המראה יכול להישאר סולידי וקלאסי אבל בגזרה וצבעים קצת יותר פרועים שמשדרים חופש.

אומנות
בפקולטה לאומנות נראה לבוש שהוא בגדר הצהרה על סוג האומן שעומד לפנינו. נראה הרבה צבעים בלבוש ויותר שילובים של טקסטורה. את תלמידי האומנות אפשר לזהות מרחוק כי הם יותר מעיזים ונועזים. ביום הראשון הם ישקיעו בלובש הצהרתי שייחקק בראשם של החברים לכיתה והמרצים וייתן להם אולי "פור" בהמשך השנה. מאחר וזה היום בו מבססים את התדמית – הלבוש בפקולטה זו חשוב במיוחד. כנראה שהשנה נראה הרבה את טרנד ה'אובר סייז', כלומר מידות גדולות ומוגזמות שמספקות מראה שיקי במיוחד.

מנהל עסקים ופיננסים
המציאות היא שבמנהל עסקים ופיננסים נראה הרבה קרוקס וברמודה ועל כן מי שרוצה לדפוק הופעה למעשה יכול ללבוש כל דבר שלא נותן לו תדמית זרוקה או של אחד שלא אכפת לו. לנשים ניתן ללבוש שמלות בכל הסגנונות תוך הקפדה על גזרה שיושבת פרפקט על הגוף. הרושם הראשוני הוא דבר שקשה מאוד לשנות בהמשך הדרך ולכן אתם לא רוצים ביום הראשון ללימודים להשאיר רושם של אנשים מוזנחים, במיוחד לא בתחום הפיננסיים בו פעמים רבות ישנו קוד לבוש.

לבוא על סטייל ולהשאיר רושם
לבוא על סטייל ולהשאיר רושם
תבחרי את הלוק המפתיע
תבחרי את הלוק המפתיע

גברים - לכו על מראה שיקי, נשים - תעיזו
מדעי המחשב
בפקולטה הזאת כמעט ואין בנות, אז אנחנו פונים אליכם גברים עם הלוק של חולצות מכופתרות משובצות עם ג'ינסים או מכנסיים כשהחולצה בתוך המכנסיים. אם את בכל זאת מוצאת את עצמך בפקולטה למדעי המחשב, תבליטי את עצמך, תעיזי ותבחרי להגיע ליום הראשון דווקא עם איזו הצהרה אופנתית כי את זאת שתמשוך אחרייך את יתר הקבוצה. לכן, מומלץ לוותר על הלוק של החולצה המכופתרת ולהיות נשית יותר לפחות ביום הראשון. לגביכם גברים, אם אתם רוצים להראות קצת פחות חנונים תוותרו על החולצה המכופתרת בתוך המכנסיים, תוציאו אותה החוצה ותלכו במקום על סגנון חולצת פולו. בנוסף, עזבו את המשבצות ותיצמדו דווקא לסגנון של חולצה נקייה בצבעי בסיס. אם אתם רוצים לתת נגיעה שיקית למראה שלכם אתם יכולים לבחור דווקא בחולצת טריקו עם הדפס (שאינו של ניוטיון).

מדעי המדינה
הפקולטה למדעי המדינה מתאפיינת פעמים רבות בערימה של כוסיות סנוביות או במילים אחרות 'המקובלות של התיכון'. לכן כאן נראה יותר רגליים, מחשופים ושמלות מתנפנפות. הבנות כאן מעיזות יותר. עם זאת, היינו ממליצים לכן ללכת דווקא על מראה קצת יותר מעודן ביום הראשון של הלימודים, כדי לא ליצור את הלוק המאיים כמו למשל שמלות נשפכות ברמת הטרנדיות. חשוב לשמר את המראה הליידי אבל לשמור על קלאסיות בשילוב עם צבעים רכים ועדינים. אחרי שתלמדי את הכיתה והסביבה תבואי כרצונן, אבל ביום הראשון ללימודים תהיה הבוחנת ולא הנבחנת.

מדעי הרוח
בפקולטה הזאת נראה בדרך כלל בגדים רחבים ו'לוסים' יותר. הרבה פעמים נשים שמתלבשות בסגנון גברי וזרוק יתר על המידה וחולצות עם מסרים. אז ראשית, תוותרו על החולצות עם האמירה זה יצא מהאופנה בשנות ה-90. בנוסף, תקפידו ללכת עם בגדים קצת יותר צמודים ועם גזרות נכונות. ותזכרי, גם אם את בוחרת ללכת על המראה הפשטני אפשר לעשות את זה עם שיק.

רפואה
הפקולטה לרפואה מתאייפנת פעמים רבות במראה הפשוט של 'זרקתי על עצמי חולצה וג'ינס ויצאתי לדרך', אין להם מה להרשים כי הם לא מעוניינים ומעוניינות להרשים מבחינה חיצונית, אלא מבחינה שכלית. נראה פה פעמים רבות ג'ינסים מיושנים וטרנינגים מרופטים. אז קודם כל תוותרו על הטרנינג יש דברים שצריך להוציא אותם מחוץ לחוק. אפשר ללכת על המראה הפשוט של ג'ינס ישן אבל בשילוב עם חולצה קצת יותר יפה וחגיגית, כך עדיין לא תמשכו יתר תשומת לב לבגדים, אבל גם לא תראו כאילו באתם עם הפיג'מה.

*סייעה בהכנת הכתבה הסטייליסטית גאלה רחמילביץ

תוותרו על המראה החנוני
תוותרו על המראה החנוני
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד