072-3300504

פותחים שנה: רושם ראשוני

רגע לפני תחילת הלימודים וכניסתם של סטודנטים חדשים, קבלו כמה טיפים כיצד ליצור רושם ראשוני על סטודנטים אחרים ובעיקר על המרצים

יסמין לידסקי | 02-10-2012 17:08:00

צעירים רבים עומדים להפוך בקרוב בפעם הראשונה בחייהם לסטודנטים מן המניין. ההתרגשות מבעבעת והמחשבות על החברים והעיסוקים החדשים לא מפסיקים, אבל לגבי דבר אחד אתם יכולים להיות רגועים - איך ליצור רושם ראשוני טוב. אספנו בשבילכם את כל הטיפים הכי טובים שיעזרו לכם ליצור רושם ראשונים על החברים לכיתה וחשוב מכך - על המרצים.

הרושם הראשוני שנוצר עליכם יווצר בשניות הראשונות בכיתה ולכן חשוב לקחת את זה בחשבון, להתנהג בהתאם ולגבש רושם ראשוני טוב. "מבחינת פרק הזמן של רושם ראשוני יש את בית הלל ובית שמאי", מסבירה הפסיכולוגית איילת פדה גולדשטיין, מנכ"ל פדה חברה לייעוץ ארגוני והדרכה. "בית שמאי אומרים שרושם ראשוני נוצר בכמה שניות בודדות ואילו בית הלל יותר לארג'ים ומדברים על אזור הדקה, אבל בכל מקרה זה פרק זמן קצר מאוד".

מחקר שנערך בנושא של רושם ראשוני הוכיח ש-93% מהרושם זה "איך" (איך אתה מדבר, איך אתה נראה) ואילו רק 7% הנותרים הינם ה"מה" (מה אתה אומר). "למשל אם סטודנט יגיד משהו מבריק, אבל זה יהיה אחרי הצלצול לאף אחד זה לא ישנה כמה הוא מבריק, אלא העובדה שהוא עיכב כיתה שלמה", נותנת פדה דוגמא חיה למחקר. "לכן חשוב להיות קשוב לפידבקים של הסביבה, זה מעיין ריקוד משותף".

רושם ראשוני נוצר בפרק זמן קצר
רושם ראשוני נוצר בפרק זמן קצר

תדע את המקום שלך
מאחר ובני האדם הם יצורים חברתיים, באינטראקציות שהן ראשוניות יותר כולם נמצאים בסטרס גדול. לדבריה של פדה, במצבים כאלו יש לנו נטייה שהמאפיינים שלנו יוקצנו. "אדם מופנם יתכנס עוד יותר ואילו אדם מוחצן יימצא את עצמו תופס במה יתר על המידה", היא מסבירה. "לכן חשוב לדעת לעצור את עצמך באופן מודע או להפך דווקא להתאמץ לקחת את המקום".

דבר נוסף וחשוב לא פחות מלדעת את המקום, זה שפת הגוף שלמעשה משקפת את האופי וגורמת לאנשים להסיק מסקנות כאלו ואחרות מאותה התנהגות. על כן, ישנה חשיבות מכרעת בעמידה זקופה, חשיבה על מה הולכים לדבר, דיבור בביטחון, הבנה מה מקובל באותו המקום ואפילו לבוש מותאם סיטואציה והתחברות עם האנשים הנכונים.

לדברי פדה, לשאלה איפה תשב בתחילת השנה ישנן משמעויות מרחיקות לכת, מאחר ואותם האנשים שתשב לידם ותתחבר איתם, אלו ככל הנראה יהיו החברים שלך לאורך התואר כולו.

ואחרי כל זה, מגיעה צפירת ההרגעה: רושם ראשוני הוא בהחלט משהו שניתן לשנות אותו, אז אם עשיתם פדיחה, תנשמו עמוק ותרגעו, אומנם לא שרפתם לעצמכם את כל הגשרים, אבל ייקח לכם משהו כמו 11-12 אינטראקציות שונות כדי לתקן את אותה אינטראקציה ראשונית בעייתית.

יש משמעות ליד מי תשב בכיתה
יש משמעות ליד מי תשב בכיתה

להרשים את המרצה
חיי הסטודנט אומנם מלאים בחברויות, הכרויות והרבה בילויים, אבל מה לעשות צריך גם להשקיע בלימודים. מאחר והמוסדות האקדמיים מורכבים פעמים רבות מכיתות גדולות ורוב הסטודנטים לא מוצאים מקום להתבלט בו בשעורים עצמם, העבודות לעיתים יקבלו חשיבות עליונה ברושם הראשוני של המרצה כלפיכם.

על כן, מציעה פדה לסטודנטים להשקיע במיוחד בעבודה הראשונה כי לדבריה שם השם שלכם נקשר לציון, קשר שיכול להועיל לכם מהותית בהמשך הדרך.

טיפ נוסף וחשוב לא פחות הוא ההשקעה בפתיח ובנראות של העבודה או של המבחן, כלומר הגשה מסודרת וקריאה וכן פתיח מעניין ומקורי יתנו לכם נקודות בונוס אצל המרצה וייסעו לכם להותיר רושם ראשוני טוב במיוחד.

כדי להגיש עבודה ראשונה מושקעת
כדי להגיש עבודה ראשונה מושקעת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד