072-3300504

את מי המעסיקים מעדיפים ולמי אין סיכוי?

מחקר: מעסיקים פוטנציאלים יעדיפו להעסיק אדם בעל עבר פלילי מאשר אדם המובטל במשך שנתיים. כמו כן, מעסיקים יעדיפו מבוגר עם היסטוריה של העסקה מאשר אדם צעיר שמזגזג

יסמין לידסקי | 24-09-2012 17:26:00

אנשים בעלי עבר פלילי יכולים למצוא עבודה ביתר קלות ממובטלים במשך שנתיים ומעלה, כך עולה ממחקר חדש ששובר את המיתוס הידוע על בעלי עבר פלילי ומכניס לפרופורציה אנשים ששכחו שעון מעורר מהו.

על פי מגזין 'פורבס', המחקר התבצע על 1,500 אנשים העוסקים בהשמה וכוח אדם, הנבדקים התבקשו לדרג מאחד עד חמש את מי יהיה הכי קשה להעסיק, כאשר חמש היא דרגת הקושי הגבוהה ביותר. הממצאים העלו כי 44% מאנשי כוח האדם דירגו במקום החמישי אנשים שלא הועסקו שנתיים ומעלה, בעוד רק 31% כתבו במקום החמישי אנשים בעלי עבר פלילי.

הנתון הרשמי של מספר המובטלים כיום בארצות הברית עומד על קרוב לשני מיליון אנשים, כאשר מספר זה כולל את האנשים שחיפשו עבודה בארבעת השבועות האחרונים בלבד ופרט להם ישנם עוד כשבעה מיליון אנשים נוספים שמיואשים מחיפוש העבודה או שפשוט לא חיפשו במהלך ארבעת השבועות הללו, וכן אנשים רבים שעובדים בחצי משרה למרות שהיו רוצים לעבדו במשרה מלאה. הנתון הרשמי של כל אלו ביחד כבר עומד על המספר האסטרונומי של 23.1 מיליון מובטלים.

נתון מעניין נוסף הוא כי 36% מאנשי כוח האדם שנשאלו ענו כי תווך הזמן שמובטלים יכולים להיות בלתי מועסקים ויתקשו למצוא עבודה בהמשך יכול לעמוד על בין חצי שנה לשנה. כאשר 17% אמרו שגם אנשים שמובטלים פחות מחצי שנה יתקשו למצוא עבודה ו-4% בלבד אמרו שקשה למצוא עבודה לכל אדם מובטל ואין זה משנה מה משך הזמן בו הוא מובטל.

ממצא נוסף ומפתיע פחות הוא כי אנשים שסיימו את עבודתם בשל פיטורים מתקשים בהרבה למצוא עבודה לעומת אנשים שסיימו את עבודתם בשל סיבות אחרות כמו התפטרות, מחלה כרונית, נכות או חופשת לידה ארוכה במיוחד.

מובטל שנתיים ומעלה? תתרגל לאי העסקה
מובטל שנתיים ומעלה? תתרגל לאי העסקה

מעברים תכופים בין עבודות מקשים על המועמד
עוד בדק הסקר בעניין עבודות זמניות או מעברים תכופים בין מקומות עבודה (פחות משנה) ומצא כי מגייסים לא אוהבים את זה, עד כדי כך ש- 39% מהנשאלים ענו כי קפיצות בין עבודות יכולות להיות המכשול הגדול ביותר למחפשי עבודה מובטלים. בעוד רק 28% מהנשאלים אמרו כי דווקא המכשול הגדול ביותר של מועמד יהיה פערי זמן האבטלה שבין עבודה לעבודה.

נתון נוסף שמדאיג פעמים רבות מחפשי עבודה הוא ממוצע הגילאים. בהקשר זה 70% מאנשי כוח האדם אמרו כי אנשים בגילאי ה-30 לחייהם יימצאו עבודה בקלות יתרה ואחריהם יבואו גילאי ה-40 וה-20 בהתאמה. לעומת זאת, רק 1% מהנשאלים אמרו כי ניתן יהיה למצוא עבודה בקלות למחפשים בגילאי 50 ומעלה ואף לא אחד מהנשאלים אמר זאת לגבי עובדים בגילאי 60 ומעלה.

הנתון האחרון והמעודד בסקר מצא כי לאדם בן 55 עם היסטורית העסקה ארוכה יהיה קל יותר למצוא עבודה מאשר לאדם בשנות ה-30 לחייו שלא החזיק אפילו עבודה אחת לפחות שנה שלמה.

מי שמזגזג בין עבודות ייתקשה למצוא משרה
מי שמזגזג בין עבודות ייתקשה למצוא משרה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד