072-3300504

המחקר שישנה את חיי הסטודנט

חיים בדירת סטודנט ללא מכונת כביסה? לא כל כך נורא. ניסוי מדעי חדש הצליח לגרום לבגדים שאתם לובשים להתנקות בעזרת לא יותר מאור השמש

אחינועם מזרחי | 11-09-2012 09:25:00

רוב הסטודנטים אוהבים לגור לבד, אבל סולדים מלנקות. חדר בדירה של סטודנט ממוצע הוא עמוס כמו חולצת נקודות, ומקדם את פני מבקריו המנומנמים בערימות של בגדים מלוכלכים ונקיים. אלא שמהיום, במקום להוציא את הכביסה המלוכלכת, אפשר פשוט ללבוש אותה.

מדענים מאוניברסיטת שנחאי שבסין פיתחו כותנה שמתנקה מעצמה, שאולי תוכל, יום אחד, להפוך את הפעולה השגרתית של שטיפת הבגדים לנחלת העבר. כפי שדווח ב"דיילי מייל" הבריטי, המדענים יצרו תרכובת מיוחדת, שתצפה את הבד המוכר בשכבה דקה ותחולל בו פלאים.

למעשה מדובר בתרכובת כימית של טיטניום דו-חמצני (טיטניום דיאוקסיד), ששוברת את כתמי הלכלוך בעת חשיפה לשמש. הטיטניום הדו-חמצני נמצא במוצרים רבים, כמו צבעים, דברי מאכל ומוצרי הגנה לעור.

אבל ההמצאה לא עתידה רק לגרום לכם למחזר אאוט-פיטים ללא רחמים – התרכובת נמצאה כרלוונטית גם בשמירה על ניקיון של מוצרים כחלונות ואריחי מטבח ואמבטיה, וביצירת גרביים שלא מדיפות ריח רע.

החוקרים מסבירים שהכותנה החדשה כבר נוסתה בעבר, אך האפקטיביות שלה הייתה מוגבלת, משום שהצליחה להתנקות רק כשנחשפה לקרני UV (קרניים אולטרה סגולות), שהן מרכיב יחיד בקרינת השמש הנראית לעין.

הכי שונאים לנקות. סטודנטים
הכי שונאים לנקות. סטודנטים
הזדמנות למחזר אאוטפיטים
הזדמנות למחזר אאוטפיטים

מה הפתרון במדינות גשומות?
בשביל להגיע לאפקטיביות מרבית הוסיפו לטיטניום הדו-חמצני יסודות כימיים נוספים. המדענים מצאו שתוספת של חנקן, כסף ויוד תהפוך את פעולת הניקיון לאפקטיבית גם בחשיפה לקרינת השמש הרגילה. כשבחנו את תגובת התרכובת החדשה אל השמש גילו החוקרים, שתהליך הניקיון של הבד הואץ והושלם בתוך שעתיים בלבד.

"דמיינו ג'ינס, טרנינג וגרביים מלוכלכים, שדי לתלות אותם על החבל, או לפרוש אותם על מעקות המרפסת, כדי שיתנקו וידיפו ריח טוב ללבישה חוזרת", אמרו המדענים העומדים בראש המחקר. למרות ההישג הגדול, לחוקרים עוד נותר לפתח כותנה שתתנקה גם בקיץ גשום ולא שמשי במדינות צפוניות וקרירות כמו בריטניה ופינלנד. אם יעשו זאת, יבוא יום שבו סדינים ובגדים ידרשו לשטיפה רק לעיתים נדירות, אם בכלל.

יתרון נוסף לכותנה המתנקה, הוא שהיא שומרת על שלמותה גם אם מחליטים לרחוץ ולייבש את הבגד בשיטות קונבנציונאליות. השתכנעתם? אל תשליכו את אבקת הכביסה עדיין – המדענים לא יודעים מתי אנחנו צפויים למצוא את המוצר בחנויות.

איך יתנקו הבגדים ללא שמש?
איך יתנקו הבגדים ללא שמש?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד