072-3300504

זמן הבירה

לרוב הסטודנטים לא אכפת איך תוגש להם הבירה, אבל מחקר גילה שיש משמעות דרמטית לבחירת הכוס. בעוד שבכוס צרה נסיים את הבירה ב-12 דקות, בכוס מעוגלת נסיימה ב-7 דקות בלבד

יסמין לידסקי | 10-04-2013 09:45:00

רובנו כלל לא חושבים מה הצורה של הכוס שבה אנחנו שותים את הבירה שלנו, אבל מהיום כדאי שנשים לב לזה יותר כי מחקר חדש מראה שקצב צריכת האלכוהול שלנו מושפע באופן דרמטי מצורת הכוס בה אנחנו שותים.

צוות חוקרים מאוניברסיטת בריסטול באנגליה, בדק כמה זמן לוקח לאדם הממוצע לסיים את הבירה שלו, כאשר הנבדקים כלל לא ידעו שהם משתתפים במחקר.

במהלך הניסוי השתמשו החוקרים בשני עיצובים שונים לכוסות בירה ובדקו כמה זמן לוקח לסיים את הבירה בממוצע בכל אחת מהכוסות. הכוס הראשונה הייתה כוס צרה וארוכה המוכרת בשמה "היי בול" והעיצוב השני היה של כוס מעוגלת המתרחבת בחלקה העליון, המוכרת לקהל השתיינים ככוס של שליש בירה.

כל המשתתפים במחקר קיבלו בדיוק את אותה כמות של בירה – שליש ליטר, ולמרות זאת לאנשים ששתו מהכוס הצרה והמוארכת לקח 12 דקות לסיים את כוס הבירה שלהם, בעוד שאנשים ששתו מהכוס המעוגלת סיימו לשתות תוך 7 דקות בלבד.

שותים את הבירה ביותר זמן
שותים את הבירה ביותר זמן

שתה לאט הכל לטובה
החוקרים מעריכים כי ההבדל בזמן צריכת הבירה נובע מהרצון של השותה לתכנן את זמן השתייה שלו. כלומר, אנשים שותים בקצב הרגיל שלהם עד שהם מגיעים למחצית הכוס ואז מאיטים את הקצב.

במאמץ לקבוע את ההבדל בזמן צריכת הבירה בין שתי הכוסות, ערכו החוקרים עוד מספר ניסויים. כאשר באחד מהם התבקשה אוכלוסיית המחקר להעריך מהי נקודת החצי בשני סוגי הכוסות. הממצאים היו כי רוב האנשים התקשו להעריך היכן נמצאת נקודת האמצע בכוס המעוגלת והצליחו לעשות זאת בכוס הישרה.

נקודה מעניינת היא שההבדלים בין הכוסות לא נצפו כאשר הוגשה להם חצי ליטר בירה, בגלל שהצורה של הכוס המעוגלת 'התיישרה' לקראת האמצע ועל כן הם יכלו להעריך ביתר קלות איפה נקודת האמצע של חצי הכוס ולשתות בקצב הרצוי להם. נתון מעניין נוסף הוא שאותו המחקר נבדק על משקאות קלים בשני סוגי הכוסות וכאן האנשים שתו את הנוזל באותה מהירות בדיוק, אולי כי בשתייה קלה 'תכנון' זמן השתייה פחות חשוב.

יתכן והמחקר מספק הסבר לשאלה מדוע הכוס המעוגלת היא זו שידועה לכולם בתור כוס בירה ואותה מגישים ברוב הברים והמסעדות ברחבי העולם. ההנחה הייתה עד היום שהסיבה להגשת הכוס הזאת היא עיצובית ואסתטית בלבד.

לא ניתן לזהות את מחצית הכוס
לא ניתן לזהות את מחצית הכוס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד