072-3300504

דרושים: פילוסופים להיי-טק

מקצוע ההיי-טק היה שמור פעם רק לאנשי המדעים המדויקים, אבל היום, גם בוגרי תואר ראשון בפילוסופיה או סוציולוגיה יכולים להגיע לשם, ולעבוד במקצועות התואמים את הידע שצברו

אחינועם מזרחי | 28-08-2012 13:10:00

ההיי-טק הוא לא מה שהיה פעם. יותר חברות היי-טק ישראליות ובינלאומיות מעסיקות סטודנטים וצעירים בעלי תואר ראשון במקצועות מדעי הרוח והחברה. לא תמצאו את הסטודנטים הללו תופסים משרות של מפתחים או אנשי תוכנה, אבל סבירות גבוהה שישתבצו במשרות ניהוליות, שעיקרן עבודה עם אנשים.

חברת ההשמה ג'וב אינפו היא אחת מהחברות הגדולות היום בישראל, המגייסת עובדים לחברות ההיי-טק. שרית מלכה, מנהלת פעילות ההשמה בחברה, מסבירה כי "רוב ההשמות שלנו הם אנשים טכנולוגים, שלמדו מדעי המחשב, מערכות תקשורת, אלקטרוניקה וחשמל. אבל צעירים שיש להם רקע במקצועות הרוח, כמו פילוסופיה, בנוסף לציון פסיכומטרי גבוה או ידע בשפות כמו אנגלית או צרפתית, הם בעלי פוטנציאל למצוא משרה כאנליסטים בחברות קידום אתרי אינטרנט. אם הם באים עם ניסיון ניהולי בנוסף, אז פתוחות בפניהם אפשרויות העסקה נוספות".

מי אמר מדעי הדשא?
מי אמר מדעי הדשא?

"לא שמים דגש על ידע במחשבים"
מיכאל סיבקוב, בוגר תואר ראשון בהיסטוריה ויחסים בינלאומיים (יחב"ל) באוניברסיטה העברית, עובד כיום כמנהל פרויקטים בחברה לקידום אתרים. "כשסיימתי את התואר חיפשתי עבודה רצינית בכל תחום, עד שהגעתי לראיון בחברה. בראיון שמו דגש בעיקר על הרקע שלי בכתיבה ובמכירות, ולא על ידע טכני במחשבים – את הידע הזה רכשתי תוך כדי עבודה, ובזכותו התפתחתי גם בתחום בניית אתרים", מיכאל מספר.

"בכל החברה יש עובדים שבאו מהרקע של תקשורת ומדעי החברה, כי דווקא קידום אתרים זה משהו קצת פחות טכני מכל התחומים של ההיי-טק", הוא מוסיף.

ואם כבר הגעת מהחוג להיסטוריה להיי-טק, אז יש בכך גם את כל היתרונות הנלווים: "המשכורת יותר גבוהה מרוב המקצועות אליהם יוצאים אחרי תואר ביחסים בינלאומיים והיסטוריה, והתנאים מאוד טובים".

גם עומרי מצא עבודה בחברה גדולה, שמנהלת עסקאות תשלום באינטרנט. "למדתי פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה, והגעתי לחברה דרך חבר שלמד איתי את אותם המקצועות באוניברסיטה. אני עובד לצד מתכנתים כאנליסט בחברה, ונדרש בניתוח בעיות ותכנון של פתרונות", הוא מסביר.

"העובדה שעשיתי תואר משולב במדעי החברה והרוח בטח לא הרסה את הרושם שקיבלו עליי בראיון העבודה. דווקא בחברה יש הרבה עובדים שבאים ממגוון רחב מאוד של מקצועות, שאין להם כל קשר למדעים מדויקים. מה שחשוב להם יותר מההכשרה האקדמית היא חשיבה אנאליטית, יכולת ניתוח והסקת מסקנות ובניית טיעונים משכנעים שמסבירים את העמדה שלך".

מחפשים חשיבה מסוג אחר
מחפשים חשיבה מסוג אחר

מתואר ביחב"ל לפתרון סכסוכים
"הבסיס של ההיי-טק זה אנשי פיתוח, אבל בשביל לנהל את אותם צריך גם אנשים שלמדו מדעי החברה או רוח, ומכירים את הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי ההתנהלות מול אנשים", מסבירה אלינה, בוגרת יחסים בינלאומיים ויפנית, שעובדת בחברת היי-טק בינלאומית.

"בסופו של דבר זה לא כל כך משנה מה למדת, כי בין אם אתה בא עם תואר ראשון במנהל עסקים, או שלמדת היסטוריה ופילוסופיה ועבדת שנים כיזם פרויקטים, בסופו של דבר אתה מתמודד בראיון עם שאלות וזה תלוי רק בזה".

במקרה של אלינה, מה ששיחק תפקיד יותר מהמקצועות המרכיבים את התואר שלה, זה דווקא המוסד האקדמי בו למדה. "הדגש בראיון היה על הלימודים באוניברסיטה העברית, ופחות על המקצוע – צריך תואר אקדמי כדי להיות כאן, אבל עיקר ההתעסקות היא ביחסים בין אנשים, והתפקיד שלי בחברה כולל עבודה מול אנשים וחיפוש דרכים לפיתרון סכסוכים", היא אומרת.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד