072-3300504

איזה סטודנט לא אוהב כדורגל?

כל סטודנט מתפתה לפעמים לסיים ערב בדעיכה איטית מול שידור חוזר של 'חברים', אך אם חשוב לכם לשמור על כושר גם במהלך הלימודים, הכירו כמה דרכים יעילות

אחינועם מזרחי | 27-08-2012 11:21:00

סטודנט לא חייב לשקוד כל היום על תכנית הלימודים, ובלילה לשקוע מול מסך הטלוויזיה או המחשב. להפך, מי שמבלה שעות רבות בלמידה, בישיבה בספרייה או בקריאה מתוך מסך המחשב, חייב למצוא מקור פעילות גופנית להמרצת הדם בגוף ושמירה על תפקוד תקין של האיברים הפנימיים, השרירים והעצמות.

הרוב המכריע של הסטודנטים יבחר בהליכה מתונה מסביב לבניין האוניברסיטה או המעונות. אחרים, שנמצאים בכושר מתמיד יותר, יעשו את אותה הדרך בריצה, וקבוצה שלישית, עליה נמנים סטודנטים מעטים, יבחרו באחת מבין האופציות הבאות.

ספורט שומר על תפקוד תקין
ספורט שומר על תפקוד תקין

חדרי כושר ובריכות שחיה
אחת הדרכים הפופולריות בקרב הסטודנטים, היא אימון מכשירים בחדרי כושר או שחייה בבריכה. חדרי כושר הם ממוזגים, ובמאבק בין הטלוויזיה השטוחה לבין השמש הקופחת, זוכים ללא ספק ההליכונים המאובזרים.

לבחירה של הסטונדטים מצטרפים שיקולי זמינות ונוחות. ליד אוניברסיטאות רבות בארץ ניתן למצוא מתחמי ספורט, הכוללים מכוני כושר, אולמות משחק ובריכות. הסטודנטים יכולים להגיע לאימון ברגל, או לשלב שיעורי שחייה וכושר בשעות חלון.

בדרך כלל, המחירים הנגבים על כניסות חד פעמיות, הם הוגנים לקהל הסטודנטים. מי שרוצה לשמור על פעילות ספורטיבית לאורך כל השנה, יכול לעשות מנוי שנתי במחירים נמוכים עוד יותר.

מי שנתקל בקושי המוכר להתחייב להתעמלות קבועה, או שאיננו מתחבר לספורט באופן טבעי, יכול לנסות לשלב את הפעילות הספורטיבית עם פעילות חברתית, תחביבים אהובים או להזמין גם את החבר'ה.

מקום ראשון בנוחות. חדר הכושר
מקום ראשון בנוחות. חדר הכושר

תחביב אהוב: משחקי כדורגל
בנים ידועים בחיבתם הרבה לכדורגל והלימודים באוניברסיטה הם הזמן המתאים ביותר לתרגל קצת טכניקות של טורס - סטודנטים תמיד ישמחו לקבוע איתכם ערב בשבוע לטובת משחק, ויביאו איתם את השותפים לדירה.

אופציה נוספת, היא לשלב את הספורט האהוב עליכם בעבודה שלכם. סטודנטים מהעיר ירושלים הפכו את אהבתם הגדולה לכדורגל לעשייה חברתית של ממש. הסטודנטים השקיעו ממרצם וזמנם, כדי לאמן קבוצת כדורגל צעירה המורכבת משחקנים יהודים וערבים.

באופן זה הם זכו להפוך את הכדורגל לדרך חיים, ולבסוף אף נבחרו לטוס לשחק עם קבוצת ברצלונה, במסגרת מענק שניתן לפרויקט מטעם משקיעים מחו"ל.

כולם רוצים לעבוד בזה. ספורט
כולם רוצים לעבוד בזה. ספורט

לכוון גבוה בריצת מרתון
ריצות המרתון מתקיימות בכל עיר גדולה בעולם וכוללות עשורת אלפי משתתפים. לא צריך להיות אצן מקצועי בשביל להשתתף בריצת מרתון, אלא די להפגין נוכחות.

כך למשל החליטה לי, סטודנטית המתגוררת בתל אביב, להשתתף בריצת המרתון של העיר פריז שבצרפת. בשביל להשלים ריצה לאורך מסלול שאורכו 40 קילומטר, נדרשו לה אימונים ממושכים, שהחלו כשנה לפני המרתון.

במשך שנה היא קמה מוקדם בבוקר ויצאה לריצות ארוכות. הצבת היעד הרחוק אפשר לה לקיים את הריצות מספר פעמים במהלך השבוע מבלי לוותר לעצמה. על הדרך היא גם התחילה כל יום לימודים עם אנרגיות טובות וחיוך על הפנים.

כולם בשביל אחד
רעיון נוסף לשמירה על פעילות גופנית לאורך זמן, הוא לשתף אדם קרוב או קבוצת חברים. באופן זה, אפשר להעביר הליכה מהירה בנעימים והריצה נראית קצרה הרבה יותר.

יש מי שלקחו את הרעיון הזה צעד אחד נוסף, ופתחו קבוצת פייסבוק שנועדה לחבר בין סטודנטים שאוהבים לרוץ. הסטודנטים החברים בקבוצה מפרסמים על גבי קיר הפייסבוק מאיפה הם יוצאים ובאיזו שעה, ומזמינים אחרים להצטרף אליהם.

מישהו לרוץ איתו
מישהו לרוץ איתו

ולבסוף, מתניידים באופניים
דרך נחמדה נוספת להשחיל קצת כושר בזמן התואר היא נסיעה הלוך ושוב למוסד הלימודים באופניים. כל עיר מאפשרת בדרך זו או אחרת נסיעה באופניים, אולם יש ערים כמו תל אביב, חיפה ובאר שבע בהן הנסיעה נוחה יותר בשל הדרכים המישוריות. מי שאין ברשותו אופניים ולומד בתל אביב יכול להשתמש בתחנות האופניים להשכרה המרשתות את העיר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד