072-3300504

הדור הבא: לימודים און ליין

כבר שנים שסטודנטים מפנטזים ללמוד דרך המחשב. לשמוע הרצאות, לקבל חומרים, לשוחח עם המרצה - והכל מהבית. סקר חדש צופה כי בקרוב החלום הזה הולך להתגשם

יסמין לידסקי | 19-08-2012 15:54:00

כל דבר מספרי לימוד ועד התכתבות עם המרצה אפשר לעשות בלימודים מקוונים מהבית, אז למה לא להעביר את הלימודים מכותלי האוניברסיטה לאינטרנט? על פי סקר חדש, בקרוב זה יקרה ובגדול. בינתיים האוניברסיטאות מכינות את השטח – וגם בארץ יש נציגות אקדמית אינטראקטיבית.

לפי הסקר, שנערך על ידי המרכז האקדמי המקוון לסטודנטים - "צ'אג", יותר ויותר סטודנטים ילמדו בלימודים מקוונים בשנת הלימודים הבאה. בסקר שנערך ביולי האחרון השתתפו 849 סטודנטים והוא בחן את הרגלי הסטודנטים והגישה שלהם כלפי שימוש בטכנולוגיה ככלי לימוד.

הסקר מצא כי 47% מהסטודנטים מתכננים ללמוד בלימודים מקוונים בשנת הלימודים הבאה. 51% מהסטודנטים היו שמחים לשוחח עם מומחה בזמן אמת כדי שיענה על השאלות שלהם. 64% מהסטודנטים היו שמחים לקבל סיוע אקדמי שישלים להם את חומרי הלימוד במקצועות השונים ו- 67% מהסטודנטים אמרו כי הם היו רוצים לראות הדרכות וידאו ושעורים מוקלטים.

על פי מגזין "Mashable" הממצאים העיקריים של הסקר הם כי סטודנטים מסתדרים באותה מידה עם לימודים און ליין או לימודים בשיטה הקלאסית. כמו כן, יש הרבה יותר צורך בכלים טכנולוגיים, ותוכן אינטראקטיבי הוא החזית הבאה בחינוך. "יש מהפכה שמונעת על ידי הסטודנטים בעולם ההשכלה הגבוהה", אומר דן רוזנצוויג, המנכ"ל של חברת צ'אג.

לא עוד ספרים ומחברות
לא עוד ספרים ומחברות

היתרונות הם גם החסרונות
בשנים האחרונות, האוניברסיטאות הטובות בעולם פתחו את חומרי הלימוד שלהן בפני כל גולש והעלו לרשת הרצאות בווידיאו, רשימות קריאה ומאמרים. חלקן אף משתמשות בפלטפורמה הלימודית של יוטיוב: ערוץ YouTube Edu, הכולל בין היתר שיעורים והרצאות און ליין.

בארץ ניתן למצוא הרצאות מקוונות באוניברסיטה הפתוחה אשר מעלה לאתר ספרים סרוקים והרצאות מוקלטות ונכנסת גם היא למהפכת האינטרנט כמוסד לימודי זמין, אך כמו בכל דבר טוב ומתקדם גם הלימוד הביתי מעורר סוגיות בעיתיות מכיוון שדורש אוטודידקטיות שעדיין אינה מאפיינת את הסטודנטים בכללותם.

אורי ענפי למשל, למד שעורים מקוונים במהלך התואר הראשון שלו בתקשורת באוניברסיטה הפתוחה. לדבריו, השעורים און ליין סייעו והזיקו ללימודיו באותה המידה. "מצאתי את זה מאוד יעיל. זה נורא ברור וכולל תרשימים, על מנת להבהיר את החומר ואפילו יש אפשרות לשלוח שאלות בלייב בצ'אט למנחה", הוא מספר.

"יש ללימודים און ליין הרבה יתרונות בעיקר העובדה שאני יכול ללמוד את כל החומר מהבית בזמני הפנוי ולעצור את השיעור מתי שאני רוצה או לעשות הפסקות ארוכות שלא מתאפשרות בשיעור רגיל באוניברסיטה. עם זאת, היתרונות של שעורים מקוונים היו גם החסרונות של זה, עבורי לפחות, כי זה אפשר לי לעשות הפסקות ארוכות מדי או להפסיק את השעור באמצע וצריך המון משמעת עצמית בשביל זה".

לימודים מקוונים מהבית
לימודים מקוונים מהבית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד