072-3300504

דירוג שנגחאי: האוניברסיטה העברית מובילה

העברית, הטכניון ומכון ויצמן דורגו בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם, כאשר העברית מובילה. אוניברסיטת תל אביב מדשדשת במקום. בר אילן, בן גוריון וחיפה משתרכות מאחור

יסמין לידסקי | 15-08-2012 14:33:00

בפעם הראשונה דורגו שלושה מוסדות ישראלים ברשימת מאה האוניברסיטאות המובילות בדירוג שנגחאי: האוניברסיטה העברית בירושלים, הטכניון ומכון ויצמן. אוניברסיטת תל אביב, לעומת זאת, עומדת במקום כבר תשע שנים. את רשימת 500 האוניברסיטאות המובילות העולם פותחות שוב האוניברסיטאות האמריקאיות הארוורד, סטנפורד, MIT וברקלי.

האוניברסיטה העברית קפצה השנה למקום ה- 53 מבין האוניברסיטאות הטובות בעולם. העברית עלתה ארבעה מקומות בהשוואה לשנה שעברה ו-19 מקומות בהשוואה לשנת 2010.

"אני גאה שכמה מאוניברסיטאות המחקר של ישראל נמצאות במקומות בולטים בדירוג בינלאומי חשוב זה ושמח שגם השנה דורגה האוניברסיטה העברית בראש האוניברסיטאות בישראל", אמר היום נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחם בן-ששון. "זה ייעודה של האוניברסיטה העברית להיות מובילת המחקר בארץ".

גם לטכניון הייתה קפיצה משמעותית והמוסד האקדמי דורג במקום ה-78 בעולם ובפעם הראשונה זכה בכבוד להיות בין 100 האוניברסיטאות המובילות. "זוהי תוצאה של שנה רבת הישגים לטכניון שבמרוצתה קיבל פרופסור דן שכטמן פרס נובל לכימיה", אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא. "הישגים אלו נובעים ממצוינות חסר הפשרות של הטכניון, שחגג השנה 100 שנים להנחת אבן הפינה לבניינו ההיסטורי בהדר הכרמל".

המוסד השלישי שזכה לאות הכבוד הוא מכון ויצמן הישראלי שנכנס למקום ה-93 ברשימה ובפעם הראשונה נכנס למאה האוניברסיטאות המובילות בעולם.

האוניברסיטה המובילה בישראל. העברית
האוניברסיטה המובילה בישראל. העברית

אוניברסיטת תל אביב עומדת במקום משנת 2003
דירוג שנגחאי מפרט את 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם ואת שאר האוניברסיטאות מדרג לפי מקבצים. בניגוד להצלחה של המוסדות האקדמיים המובילים בארץ, אוניברסיטת תל אביב לא רק שלא הגיעה למאת האוניברסיטאות המובילות, היא מדורגת בין 101-150ועומדת באותו המקום בדיוק משנת 2003.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר כי "פרסי נובל של סגל ובוגרים מהווים 30% מהציון הכולל, כך שהפרסים שבהם זכו חברי סגל של האוניברסיטה העברית, הטכניון וייצמן, מקפיצים אותם קדימה בדירוג. יש לזכור גם כי אוניברסיטת תל אביב היא הצעירה מבין ארבע האוניברסיטאות, וכי פרסי נובל ניתנים לאחר שנות מחקר ממושכות".

האוניברסיטאות בר אילן ובן גוריון משתרכות אי שם במדרג שבין 301-400 ואוניברסיטת חיפה, שבשנה שעברה מוקמה בקבוצת 401-500, נשמטה השנה מרשימת 500 האוניברסיטאות המובילות של דירוג שנגחאי.

דרוג שנגחאי נערך משנת 2003 על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג הסינית בשנגחאי, במטרה לשפר את רמת האוניברסיטאות הסיניות תוך השוואתן ל-500 האוניברסיטאות המובילות בעולם.

הדירוג נעשה על פי אמות מידה כמו מספר המחקרים שראו אור בכתבי עת מדעיים, מספר חתני פרס נובל, החוקרים המצוטטים ביותר וההישגים האקדמיים של האוניברסיטה ביחס לגודלה. דירוג שנגחאי נחשב לדירוג אובייקטיבי יותר, לעומת דירוגים אחרים שנוהגים להשתמש במדדים סובייקטיביים.

אוניברסיטת הארוורד הטובה בעולם
אוניברסיטת הארוורד הטובה בעולם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד