072-3300504

איך תצליחו בראיון עבודה?

במשך שנים אתם עמלים על תואר כדי להבטיח את עתידכם, עכשיו הגיע רגע האמת - שלב ראיונות העבודה. בדיוק בשביל זה הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את המשרה

יסמין לידסקי | 13-08-2012 15:10:00

אנשים רבים נלחצים כשמגיע רגע האמת ומזמנים אותם לראיון עבודה, החששות מתחילים להתפשט והביטחון יורד. אז רגע לפני שאתם מקבלים התקף חרדה ומפספסים עוד מקום עבודה, בואו ללמוד איך מתנהגים עם מי שאתם מקווים שיהיה המעסיק הבא.

תהיו אתם
בדומה לדייט, גם בראיון עבודה חשוב שתהיו אתם, אך עם זאת תזכרו שהזמן קצר והמלאכה מרובה. כלומר, יש לכם דקות בודדות בלבד לעשות את הרושם הרצוי ולכן חשוב להיות נינוחים, כנים ולהציג את היתרונות שלכם בצורה נבונה.

מוכנות
ראיון עבודה דורש מעט עבודת הכנה מקדימה. מומלץ ללמוד על החברה אליה אתם הולכים לראיון וגם על התפקיד אליו אתם מועמדים באותה משרה. מידע מקדים יראה על רצינות ועניין וייתן עוד כמה נקודות זכות לטובתכם. בנוסף וחשוב לא פחות, להכין תשובות מוכנות לשאלות שנראה לכם שתשאלו, כמו למה אתם רוצים את התפקיד הזה או השאלה הקשה מכל- מה התכונות החיוביות והשליליות שלכם. תשובות מוכנות מראש ייפתרו אתכם מהרגשת חוסר הנעימות וגמגום מול המראיין.

לבוש
מומלץ להתלבש לראיון עבודה בצורה שמכבדת אתכם ואת המקום. אומנם אין בארץ קוד לבוש וממש לא חובה לבוא עם חליפה או עניבה, אבל מצד שני גם לא לבוא עם מחשוף גדול לנשים או מכנסיים קצרים וסנדלים לגברים.

שיחה ערה
מומלץ לבוא עם אנרגיות טובות ולא עם פנים נפולים ועייפות מצטברת. לכן, חשוב לישון טוב ערב לפני ראיון העבודה ולא לצאת לבלות עם החברים עד אמצע הלילה. כשהגעתם למקום היכנסו בביטחון ועם חיוך ותציגו את עצמכם מול המראיין. משהתחילה הפגישה, תיתנו לשיחה לזרום ואל תתקעו על תסריט קבוע ששיננתם בבית מבעוד מועד, ומצד שני אל תשתלטו על השיחה. זכרו אינטראקציה טובה וכימיה בין המרואיין והמראיין זה תמיד דבר חיובי.

לבוא מוכנים
לבוא מוכנים

גם לכם מותר לשאול שאלות
לוחות זמנים
חשוב, חשוב, חשוב להגיע בזמן לראיון עבודה. רושם ראשוני זה דבר שמאד קשה לשנות אותו ולכן אם תגיעו אפילו באיחור של מספר דקות, הדבר יכול לעלות לכם ביוקר.

לא להיות נואש
גם אם אתם מגיעים לראיון עבודה אחרי חצי שנה בבית, תגיעו בהרגשה שזהו, מצאתם את מקום העבודה הבא. אל תדברו על התקופה שאתם מובטלים, אלא על התקופה בה הייתם בעשייה. בראיון עבודה חשוב להסתיר את החולשות ולהתמקד בנקודות החזקות.

פירוט היתרונות
תפרטו את האלמנטים החשובים בחייכם, אלמנטים חשובים בקריירה שיעמדו לטובתכם ונקודות באופי שלכם שאתם חושבים שיתרמו למערכת.

מקום העבודה הקודם
בראיונות עבודה פעמים רבות תשאלו על מקום העבודה הקודם שלכם ולכן יש שאלות שכדאי להתכונן אליהן מראש כמו למשל למה עזבת את מקום העבודה הקודם. חשוב מאד שגם אם יצאתם עם טעם רע בפה ממקום העבודה הקודם – לא ללכלך עליו בראיון העבודה. אתם יכולים להיות כנים ולהגיד את שעל לבכם – אבל לכל דבר יש צורה לומר אותו.

שפת גוף
לשפת גוף יש חשיבות אדירה בראיון עבודה. עליכם לשדר ביטחון ויוזמה. מומלץ שלא לשלב ידיים, להסתכל למרואיין בעיניים ולא לבהות בנקודה בחלל או ברצפה. לשבת זקוף ולשדר פתיחות, לבביות והקשבה וכמובן שלא לשכוח לחייך.

שאילת שאלות
אל תשכחו שגם לכם יש את המקום לדבר, לשאול ולהתעניין. ראיון העבודה צריך להיות הדדי - המראיין רוצה את המרואיין והמרואיין רוצה את מקום העבודה. כדי להבין שאתם באמת רוצים את זה ולא להגיע למצב שהגעתם למקום כשאינכם בטוחים בו. כדאי לשאול את כל השאלות הרלוונטיות בעניין התנאים, השכר, התפקיד וכל יתר השאלות שמציקות לכם כדי שתדעו את כל הפרטים.

השיחה המיוחלת
השיחה המיוחלת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד