072-3300504

למה ללמוד בישראל, אם אפשר בחו''ל?

צעירים רבים עוזבים הכל ועולים על מטוס כדי להגשים את חלום הלימודים בחו''ל. קבלו כמה סטודנטים שעשו את זה ומספרים על החיים הסטודנטיאליים ברחבי העולם

יסמין לידסקי | 22-07-2012 11:09:00

סטודנטים רבים בוחרים ללמוד בחו"ל ובכך להגשים את עצמם, לשפר את השפה, להעצים את הידע ובעיקר לחוות חוויה של פעם בחיים. עם זאת, הם מעידים כי הלימודים בחו"ל עלולים להערים קשיים רבים, בעיקר המרחק מהמשפחה והחברים.

אלמוג לוי, הוא סטודנט, שנה רביעית ללימודי רפואה באוניברסיטת "די פיזה" באיטליה. לדבריו כבר בתפקידו כחובש בצבא ידע שהוא רוצה להיות רופא, והחליט ללמוד בחו"ל אחרי שהבין שתנאי הקבלה ללימודי רפואה בארץ הם קשים עד בלתי אפשריים.

"בארץ אפילו לא ניסיתי להתקבל כי זה פשוט מטורף. בחרתי ללמוד באיטליה כי זה יעד זול יותר, השפה היא שפה שניתן ללמוד אותה בקלות יחסית והאוכל והתרבות גם לקחו חלק גדול בשיקולים שלי", אומר לוי

רגע לפני שהתחיל ללמוד באיטליה, למד לוי שני קורסים אינטנסיביים באיטלקית – אחד עוד כשהיה בישראל והשני כבר באיטליה. "בהתחלה שברתי שיניים עם השפה, למדתי המון לבד כדי להדביק את הפער, ישבתי עם מילונים ותרגמתי ספרים שלמים, אבל עם הזמן מתרגלים", מספר לוי. "מה שהכי קשה לי עד היום, זה צורת המבחנים באיטליה - בעל פה. נבחנים על כמויות חומר גדולות מאד מול פרופסור כשסטודנטים אחרים נמצאים מאחורייך ומקשיבים".

לוי מספר כי לפני הטיסה היו לו חששות רבים, שהתבטאו בשפה, בקושי הלימודי ובעיקר בריחוק מהתרבות הישראלית ומהמשפחה והחברים. "בשנה הראשונה שלי הייתי הרבה עם ישראלים, אבל בשלב מאוחר יותר, כשכבר השתפשפתי עם האיטלקית, נכנסו גם החברים האיטלקים לתמונה".

בהתחלה שוברים את השיניים
בהתחלה שוברים את השיניים

"הישראלי הראשון שאי פעם למד פה"
דניאל בראון, סטודנט לעיצוב גרפי בבנינגטון קולג' שבארה"ב, עבר לגור בתורכיה כבר כשהיה בתיכון, כבן של שליחים בסוכנות היהודית. בעקבות הלימודים בבית הספר האמריקאי הוא החליט להמשיך באותה הדרך גם בלימודים הגבוהים.

"תהליך הקבלה ללימודים ערך כמעט שנה והיה מורט עצבים", מספר בראון. "היו לי גם הרבה חששות לפני הנסיעה. פחות מבחינת האנגלית ויותר מהבחינה שזו הפעם הראשונה שאגור רחוק מהבית. זה נורא מוזר לראות את ההורים שלי רק פעם בשנה. בנוסף, היו לי חששות שאולי אני לא אהיה מספיק טוב כדי להצליח שם בלימודים וגם מבחינה כספית פחדתי מאד".

מבחינה כלכלית אכן חששותיו של בראון מובנים כי בניגוד לאירופה, הלימודים בארה"ב יקרים - וסמסטר אחד שם יכול להגיע עד למחיר של תואר שלם במכללה פרטית בישראל. "קיבלתי מלגה של 82% משכר הלימוד והמחייה שלי, אז אני ממש הסתדרתי ואת היתר ההורים משלמים לי. אני אומנם עובד בעבודת מזדמנות, אבל זה לא יותר מכסף כיס", הוא מספר.

גם מבחינה חברתית הסיפור אינו פשוט, המרחק מהמשפחה והחברים הוא אינו טריוויאלי, במיוחד כשאין בנמצא עוד ישראלים. "למיטב ידיעתי אני הישראלי הראשון שאי פעם למד פה. בהתחלה זה היה קצת קשה, אבל היום אני יכול להגיד שהלימודים פה שווים כל רגע וכל מאמץ וכל דאגה וכל חשש שהיו לי אי פעם".

שיר לביא, סטודנטית ללימודי תואר שני במשפטים באוניברסיטת "קולג' לונדון" באנגליה, מעידה על עצמה כי תמיד חלמה ללמוד בחו"ל. "רציתי את זה פחות בגלל הלימודים עצמם ויותר בשביל לפתוח את הראש, לקבל עוד פרספקטיבה על החיים ולהתנסות במגורים מחוץ לישראל", אומרת לביא.

"בגלל שזה לא כזה ריאלי למצוא ישר עבודה, לימודים זאת מסגרת טובה להתחיל בה - לעבוד על האנגלית, חוץ מזה שזה קישוט יפה לקו"ח ונותן לי תקווה שבעתיד אוכל להשתלב בקלות ולהיטמע באוכלוסיה המקומית".

רואים את ההורים פעם בשנה
רואים את ההורים פעם בשנה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד