072-3300504

ארה''ב: סטודנטים מסרבים לעזוב את בית ההורים

על פי מחקר אמריקאי חדש, יותר סטודנטים בוחרים לזנוח את המעונות והדירות השכורות ולגור עם ההורים - ורבים מביניהם, מסתבר, הם בני עשירים

יסמין לידסקי | 19-07-2012 11:57:00

מחקר אמריקאי חדש מצא כי כמעט מחצית מהסטודנטים שהמשפחות שלהן מרוויחות למעלה מ- 100,000 דולר גרים בבית הוריהם בזמן שהם לומדים במכללה פרטית, זאת לעומת כרבע מהסטודנטים שבחרו באפשרות הזו בשנת 2010. עוד מצא המחקר כי ככל שהכנסת המשפחה יורדת, אחוזי הסטודנטים שגרים בבית עולה.

המחקר, שנערך על ידי חברת הלוואות הסטודנטים "סאלי מיי" וחברת הסקרים "איפסוס" ופורסם לראשונה ב NBCNews, מגלה כי לא רק משפחות ממעמד הביניים ומטה מתקשות לשלם את שכר הלימוד במכללות, אלא גם משפחות עשירות נאבקות עם התשלומים האסטרונומים ללימודים, ולצורך המימון הן מגייסות מצד אחד עוד ועוד כספים ומהצד השני מפחיתות משמעותית את הוצאות המחייה.

המחלקה האמריקאית לחינוך מעריכה שמגורים בבית בזמן הלימודים יכולים לחסוך 6,000 דולר בשנה. עם זאת, בוגרת קולג' במסצ'וסטס, כריסי קלאהן, מעריכה כי חסכה כ- 45,000 דולר במהלך ארבע השנים שגרה בבית בזמן הלימודים לתואר.

"בית הספר מספיק קרוב לבית הורי, שזה לא היה הגיוני לבזבז כל כך הרבה כסף כדי לגור במגורים שהם הרבה פחות אידיאלים", אומרת קלאהן ומדגישה כי ההחלטה שלה לגור בבית ההורים סייעה לה לסיים את התואר ללא חובות ובמצב כלכלי טוב הרבה יותר מרוב חבריה לספסל הלימודים.

יותר הלוואות ופחות מכללות יקרות
יותר הלוואות ופחות מכללות יקרות

לא עומדים בתשלומי שכר הלימוד
על פי המחקר יותר ויותר סטודנטים חוסכים כספים על ידי בחירת קולג' פחות יקר, בנוסף למגורים בבית הוריהם בזמן התואר. "בשנים האחרונות, הורים וסטודנטים חוסכים כסף כדי לוודא שהילדים שלהם יסיימו את הקולג'", אומרת שרה דוקיץ, סגנית הנשיא למדיניות ציבורית בחברת סאלי מיי.

מהממצאים עולה עוד כי הן המשפחות והן הסטודנטים העלו את כמות ההלוואות פר שנה כדי לממן את שכר הלימוד האסטרונומי וכי כמעט 70% מהמשפחות הורידו מכללות אופציונאליות מהרשימה כי הן פשוט יקרות מדי

אחד הממצאים היותר עצובים בדו"ח הינו כי 40% מהמשפחות אמרו כי אינן יודעות איך יעמדו בשכר הלימוד במשך ארבע שנים של לימודים. "הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות זה ללמוד שנה אחת או שתיים ואז להפסיק כי אין לך את האופציה הכלכלית להשלים את כל התואר", אמרה דוקיץ.

גם בארץ, המצב אינו שונה וסטודנטים רבים לחסוך כסף מעדיפים להישאר בבית הוריהם בזמן הלימודים לתואר הראשון וכך לחסוך כספים למען עתידם. סטודנטית כזאת היא דנה, מרמת גן שלומדת תקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה.

"אני גרה בבית ההורים כי זה קרוב ונוח לי", היא מספרת, "לגור בתל אביב עולה הרבה כסף והתואר גם ככה יקר מאד, אז עשיתי את החשבון והחלטתי שעדיף לי להישאר בבית עד סוף התואר ולחסוך ורק כשיהיה לי בסיס כלכלי לצאת החוצה ולהתמודד עם החיים האמיתיים. אין מה לעשות בחיים צריך לדעת גם להתפשר".

נשארים לגור עם ההורים
נשארים לגור עם ההורים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד