072-3300504

אחרי ההכרה: אריאל חוגגת

המרכז האוניברסיטאי באריאל רק הוכר כאוניברסיטה, אבל זה מספיק לסטודנטים כדי לצאת ולחגוג. והבוגרים? מחזיקים אצבעות שגם התואר שכבר קיבלו יקבל תו תקן של אוניברסיטה

יסמין לידסקי | 18-07-2012 15:45:00

המועצה להשכלה גבוהה של יהודה ושומרון (מל"ג יו"ש) החליטה אמש (ג') להכיר במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. אוניברסיטת אריאל תהיה האוניברסיטה השמינית בישראל, והראשונה שהוקמה מעבר לקו הירוק.

נטלי גרינשטיין, סטודנטית ללימודי קרימינולוגיה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה במרכז האוניברסיטאי אריאל מספרת על ההתרגשות הגדולה שחוו הסטודנטים אתמול במהלך היום. "ביליתי כל היום מול המחשב, מהרגע שהם התכנסו עד למתן התשובה", אומרת גרינשטיין. "זה היה לי מאד חשוב כי כשנרשמתי לפני שנה אמרו לי שהם הולכים להיות אוניברסיטה וזה היה אחד השיקולים שלי בבחירת המוסד האקדמי. לא רציתי לעשות פסיכומטרי ותנאי הקבלה באריאל הספיקו לי, ועדיין התואר הוא אוניברסיטאי לכל דבר".

סיון כהן, סטודנטית למדעי ההתנהגות וחברה באגודת הסטודנטים מצטרפת לחגיגות. "אני מרגישה שהרמה במוסד האקדמי תמיד הייתה גבוהה", היא אומרת. "זה אומנם רק טייטל אבל זה בהחלט משדרג. תמיד הייתה לי אמונה במוסד וציפייה שאכן זה יקרה. כשהודיעו לנו הייתה שמחה והתלהבות רבה. התחושה היא שהצדק יצא לאור".

פרופסור יוסי פנחסי, מחברי הסגל הבכיר במרכז האוניברסיטאי אריאל, מברך על ההכרה האוניברסיטאית ואומר "אנחנו מתפקדים מזה עשור כאוניברסיטה ולכן ההחלטה אינה מפתיעה, פשוט קיבלנו גושפנקה רשמית על התפקוד שלנו עד היום דה פקטו". את דבריו של פרופ' פנחסי מחזק נגיד המרכז האוניברסיטאי, מר יגאל אורגד באומרו כי ההכרה נבעה מהבסיס המחקרי שבנה המרכז במשך שנים רבות.

"אנחנו בונים מציאות אוניברסיטאית במוסד הזה 22 שנים. אז כשהמכללות האחרות פתחו פקולטות שנשענות על מורים מבחוץ, אנחנו קלטנו את ראשוני המדענים שעסקו במחקרים כעובדים במשרה מלאה וחוקרים עצמאים ומאז בעצם פיתחנו מציאות אוניברסיטאית".

מבחינת ההתנגדות לטייטל החדש, אומרים הבכירים כי מאז ומתמיד הייתה התנגדות לתקומת אוניברסיטאות חדשות ובכל זאת מתייחסים להתנגדות הפוליטית כנגד ההכרה הספציפית באריאל כאוניברסיטה. "באריאל ישנם שני סוגי התנגדויות: האוניברסיטאות גם לא רוצות ילד חדש בשכונה וגם לא רוצות שהשכונה תהיה אריאל", אומר הנגיד.

"ההתנגדות הפוליטית היא הוגנת בעיני כי הם אומרים אנחנו מתנגדים בגלל המיקום", אומר פרופ' פנחסי. "אבל הבעיה היא שיש אנשים שמסתירים את ההתנגדות הפוליטית בתוך תירוצים שונים ומשונים, למשל התקציב. מבחינת התחרות האקדמית יש מסורת במדינת ישראל שהאוניברסיטאות הקיימות מתנגדות להקמת אוניברסיטאות שבאות אחריהן, אבל חשוב להדגיש כי המתנגדים הישירים להקמת האוניברסיטה הם ראשי האוניברסיטאות. מהסגל לעומת זאת קיבלנו תגובות אוהדות לאורך כל הדרך".

עכשיו אוניברסיטה
עכשיו אוניברסיטה

השפעה מיידית לסטודנטים לתארים מתקדמים
למרות ההתרגשות הגדולה של סטודנטים לתואר ראשון, לדבריו של פרופ' פנחסי ההשפעה המיידית בטייטל החדש תהיה בעיקר על הסטודנטים בתארים מתקדמים. "נוכל לאפשר להם יותר מלגות, נסיעות לחו"ל, כנסים, השתלמויות במעבדות מחקר גדולות וזו החשיבות הגדולה, בעיקר מבחינת המחקר".

מאתמול הבוגרים מחזיקים אצבעות ומקווים שההחלטה בהכרה במוסד האקדמי כאוניברסיטה תחול גם עליהם, בינתיים השמועות מתחילות להתפשט וסטודנטים רבים אומרים שההכרה תחול רטרואקטיבית חמש שנים אחורה, אך נראה כי עדיין מוקדם לחגיגות הבוגרים "בעניין הבוגרים עוד מוקדם להגיד. הגורמים האקדמיים צריכים להתכנס בעניין ולהחליט", אומר פרופ' פנחסי.

ניר יעל, בוגר תואר בתקשורת מהמרכז האוניברסיטאי אריאל אומר כי ההחלטה להכיר במוסד האקדמי אריאל כאוניברסיטה משדרגת את המוסד, "עכשיו יהיו יותר סטודנטים כי השם והטייטל מושכים יותר אנשים. כבר בזמן שאני למדתי היו דיבורים על זה שבעתיד המוסד יהפוך לאוניברסיטה ובגלל זה נרשמתי דווקא לשם. אני חושב שלי אישית זה כבר לא ישדרג את התואר כי כבר קיבלתי תעודה ונראה לי שיהיה שינוי בתארים שהתקבלו בעבר".

הסטודנטים מרוצים
הסטודנטים מרוצים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד