072-3300504

תואר למגירה: מוותרים על התואר ועושים הסבה

יותר ויותר סטודנטים מסיימים תואר ומחליטים לשנות כיוון. בשפה המקצועית קוראים לזה "הסבה", בשפה הסטודנטיאלית - "תואר למגירה". הנה כמה סטודנטים שבחרו לעשות סיבוב פרסה

יסמין לידסקי | 15-07-2012 16:26:00

בעשור האחרון הפכה תעודת התואר הראשון לדבר מובן מאליו - כולם ממשיכים ללימודים גבוהים ולכולם יש תואר. יחד עם התרחבות ההשכלה, החלה גם תופעה בה אנשים מסיימים תואר ומחליטים שלא לעסוק במקצוע אותו למדו, וזאת משיקולים שונים אשר נעים מחוסר עניין בלימודים או בפרקטיקה של המקצוע, מחשבה שלא יוכלו להיכנס לשוק העבודה או להרוויח בו ועד שינוי עצמי במהלך שנות התואר.

שירה סולומון, למדה תואר ראשון במדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, אך היום היא עוסקת במקצוע אחר לחלוטין ולדבריה בפעם הראשונה היא עושה באמת מה שהיא רוצה. אחרי שסיימה את התואר, החליטה שירה לעשות תפנית חדה למען הגשמת חלומה להיות עיתונאית.

"כל התואר הראשון הייתי בדיכאון, כל הזמן בכיתי, לא רציתי לקום מהמיטה כדי ללמוד למבחנים. אפילו הממוצע שלי היה נמוך יחסית, אבל אמרתי לעצמי שאם אני כבר פה אז אעשה את זה, למרות שידעתי שלא אעסוק בתחום", אומרת סולומון.

"הכיוון של העיתונאות בא לי טבעי כי מאז שאני קטנה אני יודעת שזה מה שאני רוצה לעשות, אבל כל השנים נורא פחדתי מזה כי הייתי תלמידה מצטיינת כל החיים שלי, אבל אף פעם לא אמרו לי שאני כותבת טוב וזה נורא מלחיץ לעזוב משהו שאתה יודע שאתה טוב בו בשביל משהו שאתה לא בטוח בו", היא מספרת.

"אני מרגישה שזרקתי 15 שנות לימוד לפח, חוץ מאת כיתה א' בה למדתי לכתוב. לא צריך אפילו בגרות כדי להיות עיתונאי ולי יש תואר במדעי המוח, אבל עשיתי את זה כי הגעתי להחלטה שאני לא רוצה להיות מאלו שאומרים 'אני לא הלכתי אחרי החלום שלי'".

משנים כיוון
משנים כיוון

''לא מתאים לי להרוויח שקל וחצי לשעה''
שירה מיכלין, היא בוגרת תואר ראשון של לימודי ארכיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, אך מתפרנסת כעורכת לשונית בעיתונות. "המקצוע שבחרתי ללמוד לא ניתן להתפרנס ממנו בכבוד - אם בכלל", אומרת מיכלין ומגיעה ישר לעניין הכלכלי שבסופו של יום משפיע ומכריע על כולנו.

"כבר במהלך הלימודים הבנתי שאני לא אעסוק במקצוע אבל ממש לא ידעתי מה אני רוצה לעשות. לא היה לי מושג. לקחתי חופש של שנה וחשבתי מה אני יכולה לעשות שאני טובה בו, שאוכל ליהנות ממנו וגם להרוויח בו כסף. הפרקטיקה היא זאת שניצחה במקרה שלי", היא מספרת.

"אף פעם לא עסקתי כארכיאולוגית כי זה לעבוד באקדמיה או ברשות העתיקות, שאולי יש כאלו שיגידו שאלו אפשרויות תעסוקה ממש לא רעות, אבל זה לא בשבילי. יותר מדי חם וגם לא מתאים לי להרוויח שקל וחצי לשעה".

רעמה שפיר, למדה תואר ראשון במנהל עסקים במכללת רופין ולמרות זאת היום היא עוסקת ב'שינויי דיירים', תחום הנושק לעיצוב פנים. "המקצוע שלמדתי הוא תואר כללי ולא ממוקד וגם מעבר לזה לא ממש עניין אותי להתעסק בזה, אבל רציתי להשלים את התואר, אז סיימתי למרות שכבר באמצע התואר הבנתי שזה לא אני", מספרת שפיר.

"מיד אחרי התואר נסעתי לטיול בהודו ושם התחלתי לצייר וגיליתי שאני מאד מתחברת לקטע האומנותי, שזה משהו שלא ידעתי על עצמי קודם, זה פתח לי איזו צ'אקרה והחלטתי שאני רוצה ללמוד פנג שואי ועיצוב הוליסטי, אבל אחרי שחזרתי ארצה הבנתי שכדאי קודם כל להתחיל מעיצוב פנים", היא אומרת.

"היום אני עובדת בתחום של עיצוב פנים, אבל אני יכולה להגיד שהתואר שלי עוזר לי ברמה של השירות והשיווק. יש לי הרבה כלים שמשמשים אותי מהתואר, אבל אני בהחלט שמחה שלא בחרתי להתעסק פרופר בזה".

סוף סוף עוסקת במקצוע שבאמת רצתה
סוף סוף עוסקת במקצוע שבאמת רצתה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד