072-3300504

סטודנטים משקיעים בדירה

סטודנטים משקיעים ולא רק בלימודים: יותר ויותר צעירים בדרום הארץ מחליטים להשקיע את כל כספם ולקנות דירה למגורים או להשקעה. מה זה משנה? העיקר שיהיה משהו להעביר בירושה

יסמין לידסקי | 16-07-2012 09:25:00

דווקא בזמנים של מחאה חברתית על יוקר המחיה בכלל ויוקר הדיור בפרט, הולכת ומתעצמת תופעה של קניית דירות להשקעה על ידי סטודנטים מדרום הארץ.

נראה כי התופעה בולטת בעיקר בדרום בשל מחירי הדירות הזולים יחסית אל מול הביקוש האדיר בייחוד בסביבת אוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. הנה כמה סטודנטים שאזרו אומץ וקנו נכס שילווה אותם לא רק במהלך התואר והלימודים, אלא כנראה למשך כל החיים.

עדי לשם קנה דירה ביחד עם בת זוגו, לפני כשנה, עוד כשהיה סטודנט לתואר ראשון בהנדסה באוניברסיטת בן גוריון. "הרבה זמן חיפשנו אפיק השקעה ומה לעשות עם הכסף והעדפנו להשקיע בנכס", אומר לשם.

"עשינו את זה בשלב הזה כי פשוט נפלה לנו הזדמנות ממש טובה על נכס במחיר שפוי והייתה לנו את המוטיבציה לעזוב את הדירה שגרנו בה בשכירות קודם אז אמרנו שזה בדיוק הזמן לעשות מהלך כזה שישפר לנו את אורח החיים", הוא מסביר.

"היה לנו את הכסף כבר לפני כמה שנים ויכולנו לעשות את זה קודם, אבל זה עניין של פנאי ושל לקבל את ההחלטה שאתה הולך על זה. יש חששות וההליך די מורכב אז זה לוקח זמן. אנחנו כרגע עוד לומדים בבאר שבע וגרים בבית שקנינו אז יוצא ממש משתלם, במיוחד כי המשכנתא היא כמו שכר הדירה ששילמנו קודם או אפילו קצת פחות", מסביר לשם.

משכנתא כמו שכר דירה
משכנתא כמו שכר דירה

שישה עד שבעה אחוזי רווח
ניר מני קנה את הדירה שלו באשקלון כשהיה סטודנט לתואר ראשון במשפטים במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, "רציתי משכורת קבועה בלי לעבוד" אומר מני.

"אף פעם לא גרתי בדירה הזאת והיא מלכתחילה הייתה השקעה נטו. לא היו לי חששות בקניית הדירה מהסיבה הפשוטה שלא לקחתי משכנתא אז הסיכון הוא מינימלי לחלוטין. זה לא שתכננתי מראש לקנות בית, פשוט היה לי כסף ולא ידעתי מה לעשות איתו אז החלטתי שהכי נכון להשקיע בבית וזה בהחלט השתלם", הוא אומר.

יסל קנה את הדירה שלו בבאר שבע עוד כשהיה סטודנט לפסיכולוגיה ומנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. "חזרתי מחו"ל עם כסף אחרי שעבדתי שם וראיתי את הדירה הזאת במחיר נמוך. ידעתי שאפשר לשפץ ולהשכיר כי זה קרוב לאוניברסיטה וחשבתי שזה אפיק השקעה מעולה ושזה הדבר הכי נכון לעשות עם הכסף", אומר יסל.

"הדירה היא דירה להשקעה לחלוטין, מעולם לא גרתי בה ואפילו לא לקחתי משכנתא כי מראש היה לי את כל הסכום אז גם סיכון לא היה. המחירים של הדירות בבאר שבע גבוהים ויש תמיד ביקוש בייחוד ליד האוניברסיטה. אם הייתי שם את הכסף בבנק הייתי מקבל אחוז אחד או שניים, ככה בדירה אני מקבל שישה עד שבעה אחוזי רווח".

אפיק מצוין להשקעה
אפיק מצוין להשקעה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד