072-3300504

המרכז האוניברסיטאי אריאל - לא אוניברסיטה

ההמלצה לא להכיר במוסד האקדמי בשומרון כאוניברסיטה, תותיר את המרכז האוניברסיטאי אריאל בגדר מכללה לתקופת זמן לא ידועה

05-07-2012 12:16:00

המועצה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (הות"ת), המליצה אמש (ד') כי המרכז האוניברסיטאי אריאל לא יוכר כאוניברסיטה. כחלק מטיעוניה למהלך, אמרה הות"ת כי לא קיים בשלב זה צורך בהכרה באוניברסיטה נוספת, עד להשלמת בחינה מעמיקה בנושא מבנה מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

המחלוקת בדבר עתידו של המרכז האוניברסיטאי אריאל נידונה כבר זמן רב: לפני כשבוע פנו ראשי האוניברסיטאות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה למנוע את הקמתה של אוניברסיטת מחקר נוספת בארץ. לטענתם, ההכרה באריאל כמוסד אוניברסיטאי תפגע קשות במערכת ההשכלה הגבוהה במדינה.

עדיין לא אוניברסיטה. מכללת אריאל
עדיין לא אוניברסיטה. מכללת אריאל

הכל פוליטי?
בהקשר זה, התראיין הבוקר יו"ר הוועדה לניהול המאבק למען ההכרה של המרכז האוניברסיטאי באריאל, אלי איילון, ושלל לחלוטין את טענת המתנגדים למהלך, שמתעקשים כי הנימוק הוא כלכלי ביסודו. לדבריו, הות"ת (המועצה לתכנון ותקצוב של המל"ג), הסכימה להעביר לאריאל כספים, ובלבד שזו תרד מדרישתה להכיר בה כמוסד אקדמי.

בזאת מתחזק הממש בדבריו של ראש עיריית אריאל, רון נחמן, שכבר טען בעבר כי ההתנגדות להפיכת מוסד הלימודים באריאל ממכללה לאוניברסיטה היא פוליטית. הימנעות הנובעת משיקולים פוליטיים, מתנגדת לכאורה להכרה במוסד שנמצא מחוץ לקו הירוק ולגבולותיה של מדינת ישראל.

כמו אוניברסיטה
מוסד הלימודים הגבוהים באריאל מתפקד כמרכז אוניברסיטאי מזה מספר שנים. בשונה ממכללות שמתמקדות בדרך כלל בתחומי הרוח, מנהלת אריאל את מחקריה גם בתחומי המדעים וההנדסה.

הכרה במוסד הלימודים אריאל כאוניברסיטה, תחייב את המדינה לתקצבו כמו אוניברסיטה. "ממשלת ישראל צריכה להמשיך ולנתב את המשאבים המצומצמים הקיימים, וכל תוספת למשאבים אלו, לאוניברסיטאות הקיימות המשוועות להם", טענו ראשי האוניברסיטאות בתגובתם הרשמית. לדברי איילון, מדובר בקרטל של ראשי האוניברסיטאות, המבודדים בתוך הקמפוסים של עצמם.

מתפקדים ככל אוניברסיטה
מתפקדים ככל אוניברסיטה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד