072-3300504

לומדים ללמוד

סטודנטים רבים מסיימים את התואר שלהם בלי שלמדו את הדבר הכי חשוב: איך ללמוד? רגע לפני תקופת הבחינות, אספנו עבורכם מספר כללי אצבע שיסייעו לכם לצלוח את תקופת הבחינות

יסמין לידסקי | 19-06-2012 13:22:00

תקופת המבחנים הגיעה ואתם מוצאים את עצמכם מסתכלים לשמיים, מחפשים אחר מטוס עליו תוכלו לתפוס טרמפ כמה שיותר מהר ורחוק מפה? הגיע הזמן לנשום עמוק, להירגע וללמוד אחת ולתמיד את הכללים הבסיסיים ללמידה נכונה.

השלב הראשון בללמוד איך ללמוד הוא לבחון מהי צורת הלמידה הטובה והנכונה ביותר עבורכם בדרך של ניסוי וטעייה. האם מתאים לכם ללמוד בקבוצה, בזוג או אולי לבד. איזה שעות הן הנוחות ביותר עבורכם וחשוב מכך, באילו שעות אתם הכי מרוכזים?

פרמטר נוסף שכדאי לבדוק הוא מתי כדאי לצאת להפסקות. ישנם סטודנטים שמעדיפים הפסקות קצרות מדי פעם בפעם ולעומתם ישנם סטודנטים שדווקא יעדיפו לקחת הפסקה ארוכה פעם ביום. כעת, אחרי שהחלטתם מהם תנאי הלימוד האופטימאליים עבורכם, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולגשת לעבודה.

לפני שאתם מתחילים לסכם את החומר באופן אוטומטי כדאי לבדוק אם החומר שבפניכם מתאים לסיכום. לצורך שיקול זה, תיקחו בחשבון את כמות הזמן והחומר שעומדת בפניכם. למשל אם יש לכם 200 עמודים ללמוד ביומיים, אולי כדאי לוותר על השלב הסיכומי.

השלב הבא הוא מרקור הקטעים החשובים. חשוב לשים לב שלא קורה מצב בו כל הדף שלכם הפך לפתע צהוב זוהר, אלא המרקור צריך לתפוס כרבע דף בלבד. את מה שנשאר בצבע לבן – אין צורך לקרוא שוב. לאחר שעברתם על כל החומר שברשותכם, אם שמתם לב שחסרים לכם שעורים, סיכומים או מאמרים, לא מומלץ לבחור בשיטת "לא יהיה את זה במבחן" - ולהשלים את החומר החסר.

סטודנטים לומדים,
סטודנטים לומדים,

צ'ק ליסט ומפתח מושגים - הכל כדי להיות מוכנים
שלב הביניים הבא שמור למשקיענים מבניכם, עם זאת הוא זה שגרם לסטודנטים רבים לצלוח את התואר. הכנת צ'ק ליסט או במילים אחרות "סיכומון" לסיכום, אשר אותו תוכלו לשנן בסופו של דבר. אם אתם ניגשים למבחן בחומר פתוח מומלץ להוסיף לצ'ק ליסט מספרי עמודים רלוונטיים במחברת, כך שתוכלו להעזר בו כ"תוכן עניינים" במהלך המבחן.

כאשר החומר הנלמד מסובך ובעיקר כשיש הרבה מושגים חדשים, כדאי לעשות "מפתח מושגים" בצד, כך שתוכלו לשלוף במהרה את ההסבר למושג הבעייתי בזמן הקריאה הבאה או בזמן המבחן, אם הדבר מתאפשר.

אופציה מומלצת לסטודנטים שמרגישים ששיטת הסיכום לא בשבילם היא "לימוד בשמיעה", אפשרות זאת מתאימה פעמים רבות גם לסטודנטים בעלי ליקוי למידה. היום ניתן להקליט בכל סמרטפון ולכן לא צריך להוציא כספים נוספים על מכשירי הקלטה משוכללים. כדי ללמוד בשמיעה צריך פשוט להקליט את עצמכם ואת ההקלטה ניתן לשמוע תוך כדי נהיגה, בחוף הים או בחדר הכושר. אופציה נוספת ללמוד בקול רם היא לבקש מחבר או קרוב משפחה שיבחן אתכם על החומר ואם לא מצאתם אחד כזה, תמיד ניתן לבחון את עצמכם.

לקראת סוף הלמידה מומלץ לעשות שימוש במבחנים לדוגמא ולא להיאחז בתירוצים כמו "אין לי זמן" או "עוד לא הספקתי לעבור על כל החומר" כי זו שיטת הלימוד היעילה ביותר. כאן חשוב לשים לב שהמבחן הוא של המרצה הספציפי שלכם ולא של מרצה שהעביר את הקורס הזה בעבר וכמובן - לקרוא את כל השאלות עד הסוף.

אם כל זה לא עזר ואתם בכל זאת מתקשים ללמוד ומוצאים את עצמכם פותחים את המקרר מספר פעמים רב יותר ממספר העמודים שקראתם עד כה, כדאי לשנות אווירה וללכת ללמוד בספריה או בבית הקפה השכונתי.

מתקשה ללמוד,
מתקשה ללמוד,
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד