072-3300504

מחאת המעונות

הנהלת האוניברסיטה העברית החליטה להוזיל את המגורים במעונות בעקבות מאבק אגודת הסטודנטים. אבל באגודה מבהירים: זו רק ההתחלה, נמשיך לפעול להנחה משמעותית יותר

הדס תורג'מן | 13-03-2012 16:36:00

אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית מובילה מתחילת השנה מאבק להוזלת מחירי הדיור במעונות. בשבוע שעבר הודיעה האגודה כי הנהלת האוניברסיטה החליטה להעניק הנחה רטרואקטיבית של 4% לסטודנטים בשנת המגורים הראשונה שלהם, 8% בשנה השנייה ו – 10% הנחה בשנה השלישית. למרות זאת, מבחינת האגודה לא מדובר בסוף הסיפור והיא הודיעה על המשך המאבק, במטרה להגיע לחקיקה שתגדיר את המעונות כשירות לסטודנט, ללא מטרת רווח, ולהוזיל את מחירם בעשרות אחוזים.

"ההנחה שניתנת כרגע היא מינורית, לעומת סכום מאוד גדול שמשלמים הסטודנטים. 4% מתוך דמי שכירות של כ – 1500 ש"ח בחודש, זה מאוד לא משמעותי". אומר דובר אגודת הסטודנטים, אמיר קורן. "בנוסף, ההנחה לא תקפה לזוגות נשואים שמתגוררים במעונות, או למי שנמצא בהם פחות מ – 11 חודשי מגורים בשנה, למשל, סטודנטים שחוזרים הביתה בחופשת הקיץ". לבקשת האגודה, ועדת החינוך של הכנסת התכנסה היום כדי לדון בנושא, וקבעה כי אם האוניברסיטה לא תחזור לקיים משא ומתן בנושא, תתבצע חקיקה שתחייב פיקוח על מחירי הדיור בקמפוס, חקיקה שהיא בעצם המטרה שאליה חותרים באגודת הסטודנטים.

קרוב לקמפוס, אבל לא משתלם כלכלית
קרוב לקמפוס, אבל לא משתלם כלכלית

אותו מחיר כמו בדירת שותפים
"ללא ספק, המחיר שאנחנו משלמים גבוה מדי ולא מוצדק בעיני" אומרת שרון מגן, סטודנטית בשנה ב' באוניברסיטה, המתגוררת במעונות. "ההנחה קטנה מדי וגם אחריה, בסכום שאני משלמת בחודש, יכולתי כבר לגור בדירה רגילה", ואכן מהיצע הדירות להשכרה שקיים כרגע, המחיר הממוצע לשותף שלישי בירושלים הוא 1500 ש"ח, כך שיתרון כלכלי במגורים במעונות – אין.

מגן, שבחרה בהם בעיקר בגלל הקרבה לקמפוס, מקווה שתושג הנחה משמעותית יותר בקרוב. "בהתחלה לא האמנתי שיהיה שינוי אמיתי בעקבות המאבק. המעונות מבוקשים מאוד למרות המחיר הגבוה, ולא ראיתי סיבה שהאוניברסיטה תתגמש. אבל היום כשאני רואה שהושגה הנחה מסוימת, גם אם קטנה, אני מאמינה שיש סיכוי להגיע רחוק יותר ולהוריד את המחירים כך שיהיו נגישים יותר לסטודנטים ויכבידו עלינו פחות. בסופו של דבר, כל הרעיון של מעונות אמור להקל על הסטודנטים, לא להרוויח עליהם כסף".

"קיומם של מעונות בקמפוס צריך להיות קודם כל שירות לסטודנטים, ולא למטרות של רווח כלכלי לאוניברסיטה", מוסיף קורן "אחת הדרישות שלנו בנושא הזה, היא שהדוחות הכספיים יהיו חשופים, מה שלא קורה היום". לדבריו, "סטודנט באוניברסיטת חיפה משלם כ - 700 שקלים בחודש על דיור, בעוד שהסטודנטים שלנו משלמים כפול מזה, ובשני המקרים בעלות הקרקע שייכת לאוניברסיטה. איך יכול להיות שהפער הוא כל כך גדול?"

שירות לסטודנט או רווח כלכלי? האוניברסיטה העברית
שירות לסטודנט או רווח כלכלי? האוניברסיטה העברית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד