072-3300504

הנדסת מכונות זה הכי, אחותי

עזבו אתכם מהגדרות של "גברי" ו"נשי", מסתבר שלא רק בנים רוצים להיות מתכנתים ושלהיות סטודנט יחיד בכיתה מלאה בנות זה דווקא לא רע בכלל

הדס תורג'מן | 06-03-2012 11:16:00

דמיינו את הסיטואציה: אתם יושבים באוטובוס שלא זז ומסננים "סע כבר" לנהג. אתם מאחרים לתור שקבעתם, ותצטרכו להתחנן למזכירה במרפאה שתתן לכם להיכנס בכל זאת. קורה.

עכשיו דמיינו את עצמכם יושבים באותו פקק, אבל מתלוננים לנהגת האוטובוס ומתכוננים לבכות למזכיר. פחות מסתדר לכם בראש? מסתבר שעד כמה שנחשוב שאנחנו שוויוניים ונאורים, בשנת 2012 עדיין יש מקצועות שנחשבים "גבריים" או "נשיים" במובהק, ועדיין יש מי שמרים גבה מול אישה שבוחרת ללמוד מקצוע גברי או להפך.

איילת כהן, סטודנטית לתואר ראשון בהנדסת מכונות, לא מתרגשת במיוחד מהתגובות לבחירה שלה. "עבדתי במשך שנים בסביבה גברית ובעבודה גם נחשפתי לתחום הזה, ולכן נראה לי טבעי להמשיך וללמוד אותו. משום מה לאנשים זה נראה מוזר ושאלו אותי למה אני צריכה ללמוד כל כך הרבה זמן ולהשקיע בתחום כל כך קשה, במקום פשוט ללכת להיות גננת".

שירה בראל, שלומדת הנדסת תוכנה, לא מבינה על מה הרעש. "כשחושבים על מתכנתים, אנשים מדמיינים לעצמם חבורת גיקים שבוהה כל היום במחשב, כמובן תמיד גברים, וזה ממש לא צריך להיות ככה", היא אומרת. "אנשים בסביבה שלי שואלים בעיקר איך אני מתכוונת לעבוד בהייטק עם השעות המטורפות. כנראה שהתפיסה היא עדיין שאישה צריכה לתכנן את העתיד הרבה שנים מראש וכבר מגיל 20 לחשוב על עבודה שתאפשר לה לגדל ילדים. כשאני אגיע לזה, אני בטוחה שאמצא פתרון, אני לא האישה הראשונה שמגיעה לתחום, ובטח שלא אתפשר על מקצוע שאני לא אוהבת בגלל משפחה שעדיין אין לי".

הבנות לא מרגישות תחרותיות או צורך להוכיח את עצמן בסביבה הגברית, ודווקא מרוצות מהיחס של חבריהן לכיתה, שגם נהנים מהעובדה ש"סוף סוף יש מישהי מסודרת עם כתב יד קריא שאפשר לקחת ממנה סיכומים", כמו שבראל מציינת.

למה שלא תהיי גננת וזהו?
למה שלא תהיי גננת וזהו?

גם סטרייטים יכולים
ובעוד בסביבת הנשים שואלים בעיקר מה יהיה עם המשפחה והילדים, מסתבר שכשאתה גבר שלומד מקצוע שנחשב "נשי", בסביבה שלך חושבים שאתה מנסה לצאת מהארון.

הילל בורדוביץ הוא אחד משני סטודנטים שמסיימים בימים אלה תואר ראשון בקלינאות תקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל, יחד עם עוד 40 בנות. "חיפשתי מקצוע שידבר אלי ושהשוק לא רווי בו לגמרי, וכשסיפרתי לבוסית שלי בעבודה מה אני מתכנן ללמוד. היא מיד שאלה אם אני הומו".

גם טל הרשקוביץ, סטודנט למדעי ההתנהגות אומר ש"כשהתחלתי ללמוד, היו כמה חברים שפתאום פקפקו בהיותי סטרייט, אבל זה לא מעניין אותי במיוחד. ידעתי שאני רוצה לעסוק בתחום הזה, וזה מה שהיה חשוב מבחינתי. בסוף יצא שהם די מקנאים, כי אני מבלה רוב הזמן בחברת בנות".

לשניהם לקח קצת זמן להתרגל לעובדה שרוב השיחות סביבם הן בנושאי טבעות וחתונות, אבל מהר מאוד הם גילו את היתרון שבמצב. "היה לי ממש טוב ללמוד עם מלא בנות", מספר בורדוביץ, "גם כי תמיד היו לי סיכומים וגם כי בכיתה של בנות כולן רוצות לעזור. לא יודע איך הייתי מסיים את התואר בלעדיהן".

ובסופו של דבר, לא מלחיץ לחפש עבודה בתחום שבו מצפים לראות בתפקיד מישהו מהמין השני? בעניין הזה כולם חושבים, שלא רק שהכישורים ידברו בעד עצמם, הם גם יכולים לנצל את השונות לטובתם. "אישה יכולה לתת רעיונות שגבר לא יחשוב עליהם בכלל, ובכל מה שקשור לטכנולוגיה, זה יתרון", טוענת שירה. הילל מודה שאמנם בגני ילדים מתפלאים לראות גבר מועמד לתפקיד, אבל "כבר אמרו לי שנוכחות גברית זה משהו שחסר לילדים", ואיילת מסכמת: "במקומות עבודה מחפשים בעיקר ניסיון והבנה בתחום. גבר, אישה, מה זה כבר משנה? זה מה שאני אוהבת לעשות וזה מה שחשוב."

בן יחיד בכיתה של בנות? דווקא כיף
בן יחיד בכיתה של בנות? דווקא כיף
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד