072-3300504

לנצח את הארנונה

אין מצב שבירוקרטיה יכולה להיות כייפית. או שבעצם כן. משחק רשת חדש בשם "המרוץ לארנונה" שיצרו שני בצלאלניקים לשעבר יגרום לסטודנט המיואש לצחוק על המערכת

עדי בילו | 13-02-2012 14:32:00

אם רק הייתם יכולים לחבוט בראשה של פקידת הארנונה שלא נותנת לכם הנחה, סביר להניח שהייתם עושים זאת. החברים אלון סימון ואורן רובין, שניהם בוגרי מגמת האנימציה בבצלאל, ניסו להגשים לכם את החלום והעלו אתמול לרשת את המשחק של כל נפגעי הבירוקרטיה הישראלית. "המרוץ לארנונה" הוא משחק קווסט חדש בו מטורטר סטודנט מסכן שרק רוצה לשלם את הארנונה בעירייה, על ידי גורמים שונים. מטרתו לעבור את כל המכשולים, למצוא את הטפסים הדרושים ולהגיע אל הפקידה הסוררת. הצמד העלה את הממשק לרשת אתמול (א') אחר הצהריים, והיום נרשמו לו כבר אלפי צפיות.

"למדנו אנימציה, וכפרויקט גמר החלטנו לא לעשות סרט רגיל אלא משחק מחשב. יותר התחברנו לעבודה מהסוג הזה מאשר לסתם סרט שהצופה לוחץ על פליי ובוהה במסך, זה משהו שגורם למשתמש להיות אינטראקטיבי ולפעול מבפנים", אומר רובין. סימון, השותף לביצוע, מוסיף שהרעיון הגיע בכלל מחבר אחר ללימודים לפני כמה שנים, "ובהתחלה היו לנו רעיונות פרועים לכל מיני תפריטים ומסכים הזויים במשחק אבל בסוף הצטמצמנו לכך שהדמות הראשית צריכה להשיג את כל האישורים הדרושים לתשלום הארנונה".

את פרויקט הגמר הם הגישו בצורת מתכונת דמו של המשחק שמוצג כעת ברשת, לאחר שהבינו שזה לא ריאלי להגיש עבודה בסדר גודל כזה במסגרת הזמן שהוקצב להם. "אבל כל הזמן אמרנו שנסיים את כל עבודת האנימציה אחרי הלימודים ונמצא מתכנת כדי להשלים את המשחק", משחזר רובין. אומנם השלמת המשימה ארכה כשנתיים אבל דרייב היצירה היה שם לאורך כל הדרך. "לדעת שאתה עושה משהו ואנשים נחשפים ומגיבים אליו, זו השאיפה של כל אומן", הוא מסביר וסימון מוסיף ומספר שלשניהם יש את הסנטימנט הנוסטלגי למשחקי הקווסט הישנים שנוצרו בעזרת ארט מושקע במיוחד, "וניסינו ליצור מחווה לקלאסיקות של פעם".

השותף מזכיר לכם מישהו?
השותף מזכיר לכם מישהו?

1,000 לייקים ב-24 שעות
הפרויקט אומנם הוקפא לשנתיים, כל אחד שקע בשגרה העמוסה שלו, אבל לאחר שרובין לימד את עצמו את תורת התכנות וישב כמה חודשים על הצד הטכני של המשחק, אתמול הוא יצא לרשת ובפחות מיממה גרף 1,000 לייקים בפייסבוק ויותר מ-10,000 כניסות לאתר. רובין עוד לא מתמסטל מההצלחה אבל "מקווה שזה יצבור תאוצה כמה שיותר. ברור שזה לא יכול להחזיק מעמד הרבה זמן כי אנשים ממשיכים לדבר הבא אבל אני חושב על מקסימום חשיפה".

סימון דווקא מאמין שהמשחק יגרור התלהבות עוד זמן מה, ולא רק בקרב הירושלמים, ורובין מסביר: "נראה לי שיש משהו מאוד ישראלי בקונספט של המשחק הזה ובכל הסיפור של התמודדות עם בירוקרטיה. קל מאוד להזדהות עם הגיבור ולצחוק מההומור שמסביב לו. כמובן שסטודנטים ירושלמים שמכירים ויזואלית את המקומות ישימו לב לניואנסים קטנים שהוספנו שם, אבל אני חושב שכל חוויית הבירוקרטיה היא יותר ישראלית מירושלמית דווקא".

שניהם לא חוו את עיריית ירושלים על בשרם ספציפית, אבל הסיפור הזה ידוע בקרב לא מעט מצעירי העיר. סימון מדבר על העיתוי שבו יצא המשחק, אחרי קיץ של מהפכות חברתיות ועליית החרדים לכותרות. אבל לשניהם חשוב לומר כי אין להם טענות לעיריית ירושלים. "אנחנו לא אנשים פוליטיים ולא מעורבים חברתית ואין לי שום דבר נגדם", אומר סימון, אבל זה בסדר, יש מספיק אחרים שיש להם. טל (25), סטודנטית לחינוך ומדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים שמחה לפתוח את הפייסבוק שלה הבוקר ולגלות את המשחק הזה. "זה העתק מדויק למה שקורה במציאות. הייתי צריכה להילחם בעיריית ירושלים כדי לקבל הנחה בארנונה והם הוציאו לי את המיץ. צריך להביא אישורים שלא עבדת בחודשים מסוימים ומיליון טפסים וכשמגיעים לעירייה מעבירים אותך מאחד לשני כשאף אחד לא מוכן לדבר איתך באמת. המשחק הזה גאוני ומצחיק כי הוא פשוט מתאר במדויק את החוויה".

ומה הלאה? גם אם רווחים ברורים הם לא רואים מהמשחק עכשיו, לפחות הוא יכול לשמש פלטפורמה לעבודה הבאה שלהם, בשל החשיפה שהם זוכים לה. "אנחנו עוד לא ממש סגורים על עצמנו בקטע הרווחי", מודה סימון, במיוחד לאור העובדה שגם הפרויקט הזה פותח בעזרת המון עוזרים ומתנדבים. "היו שחקנים מקצועיים שבאו להקלטות של הדיבוב, צמד המתכנתים רועי קרמר ודורון אסייס-טר, שהם חברים טובים שלנו והשקיעו המון שעות ללא תשלום ועוד הרבה אחרים.

הפקידה בעירייה
הפקידה בעירייה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד