072-3300504

חנוכת המרכז האקדמי דן

המרכז האקדמי דן רק נפתח וכבר מעורר התרגשות בקרב סטודנטים ואנשי תעשייה. בשבוע שעבר נחנך המוסד שצפוי להתרחב ולהציע מסלולים נוספים כבר בחודש מרץ הקרוב

אביגיל גוטליב | 22-01-2012 16:26:00

בסוף השבוע שעבר נחנך בפתח תקווה המרכז האקדמי דן, מוסד שהוקם בשיתוף תעשיית ההיי-טק כמענה לצורך ההולך וגדל בבוגרים בעלי תואר אקדמי בתחום ההיי-טק וה-IT. על פי גורמים במוסד, הסטודנטים נהנים מקשר הדוק בין האקדמיה לתעשייה, דבר שבא לידי ביטוי בתכנים ובפעילויות המתקיימות במקום.

המרכז פתח את שנת הלימודים הראשונה שלו בחודש אוקטובר 2011 עם כ-150 סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב (B.Sc) ותואר ראשון במערכות מידע ניהוליות (B.A). בחודש מרץ השנה יפתח גם מסלול לימודים לתואר ראשון במנהל עסקים (B.A) עם דגש על עולמות ההיי-טק, בתחומים כגון שיווק ומדיה דיגיטאלית, מימון בסביבות טכנולוגיות, משאבי אנוש יזמות וניהול בהיי-טק.

נשיא המרכז האקדמי דן, פרופ' ניב אחיטוב, אמר באירוע ש"האקדמיה, כפי שהיא מלמדת כיום, היא החוליה החלשה ביותר בשרשרת ההכשרה של העובד בתעשיית ההיי-טק". אחיטוב טען שחולשה זו מתבטאת בתכנים לא רלבנטיים, הימנעות משימוש בפלטפורמה טכנולוגית מתקדמת ואי התאמת המתודולוגיה לטכנולוגיה.

טקס גזירת הסרט של המוסד החדש
טקס גזירת הסרט של המוסד החדש

נטוורקינג ואוזן קשבת
"לסטודנטים שלנו יש קשר עם התעשייה מיומם הראשון בלימודים. אנחנו מסייעים להם למצוא עבודה בהיי-טק ובהמשך ישנן התמחויות ופרקטיקום בתעשייה. רובם משתלבים בעבודה כבר במהלך הלימודים, גם בעזרת מרכז ההשמה הפעיל שלנו" אמר אחיטוב. "חיבור נוסף לתעשייה מתקיים בפעילויות משותפות לתעשייה ולסטודנטים - כגון מועדון קפה וטכנולוגיות בו מגיעים בכירי המשק להרצות בפני הסטודנטים, סיורים בארגונים עצמם, שולחנות עגולים עם מנכ"לים – ועוד".

דניאל סימון, 23, סטודנט למדעי המחשב במרכז האקדמי דן, מספר שבחר ללמוד במקום בעיקר בגלל הקהל שהוא מושך. "סביבי לומדים סטודנטים מהתעשייה עצמה. לידי יושב בחור ממייקרוסופט, מאחורי יושב מישהו שהוא כבר הנדסאי מכונות והחליט לבוא ללמוד שוב. אלה אנשים עם הרבה ניסיון, ומעבר לנטוורקינג אני באמת לומד ממי ששם ויודע" הוא מסביר.

בנוסף לציבור הסטודנטים במרכז, סימון גם מרוצה מהאווירה האינטימית הקיימת במוסד החדש וכן מן היחס של הסגל. "התקבלתי גם לבינתחומי, וייתכן שאם הייתי לומד שם היה לי את השם והיוקרה של המוסד. אבל כשרואים את האנשים שהגיעו לכאן, המרצים, המנהלים והתלמידים רואים שזה הולך להיות מוסד ברמה מאד גבוהה" הוא אומר בהתרגשות ומוסיף כי "האוזן הקשבת והיחס האישי הם בהחלט דברים ייחודיים למוסד".

"ללמוד ממי שם ויודע"
"ללמוד ממי שם ויודע"

לימודים בשעות הערב וביום שישי
נציג תעשיית ההיי-טק וה - IT ומנכ"ל CA ישראל, שי און, דיבר באירוע על המחסור בעובדי היי-טק בישראל ועל הצורך בהם, על מנת להשיב עבודות מהודו וסין לארץ. "למרכז אקדמי דן חשיבות עצומה בתעשיית ההיי-טק הישראלית. המתכנת הישראלי, בניגוד לעמיתו הסיני או ההודי, חי, נושם ומכיר היטב את העולם העסקי של המאה ה- 21, וזה הופך אותו לעובד יעיל פי כמה".

המרכז האקדמי דן ממוקם בלב אזור התעשייה עתירת הטכנולוגיה בקרית מטלון שבפתח תקווה, בקמפוס חדשני ומעוצב. מטרותיו של המרכז הן להגדיל את כמות האנשים שלומדים לימודים אקדמיים בתחום המחשוב ומערכות המידע, על מנת שישתלבו בארגוני היי-טק, סטארט אפים ומחלקות IT וכן לקדם אקדמיזציה של העוסקים בתחומים אלו שטרם למדו לתואר אקדמי, קהל המוערך בעשרות אלפי אנשים.

גם סימון מרגיש את היתרונות שבמיקום ומטרות המרכז. "תוך כדי הלימודים אני כבר מרגיש את הלהט ליצירה אישית, אולי להקים איזה סטארט אפ, ויש כאן את התמיכה לעשות את זה" הוא אומר.

לדברי אחיטוב, "לשנת הלימודים נרשמו סטודנטים רבים שכבר עובדים בתעשייה אך אינם בעלי תואר אקדמי. בהתאם לצורכיהם, המרכז עורך את הלימודים בשעות אחר הצהריים והערב ובימי שישי, וכך מאפשר להם להשלים את התואר תוך כדי עבודה".

קידום אקדמיזציה של העוסקים בהיי-טק
קידום אקדמיזציה של העוסקים בהיי-טק
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד