072-3300504

סלבס מתגייסים לעזרת הסטודנטים

קמפיין פייסבוק חדש ביוזמת סטודנטים מהמכללה למנהל משתמש במפורסמים כדי לצאת נגד שימוש בסמארטפון בזמן נהיגה. עשרות סלבריטאים ומובילי דעה כבר הצטרפו, ואתם?

אביגיל גוטליב | 15-01-2012 15:55:00

חמישה סטודנטים מבית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למנהל שבראשון לציון, יזמו קמפיין פייסבוק חדש תחת הסיסמה "לא נוגעים בסמארטפון בזמן הנהיגה". הרעיון נהגה על ידי הסטודנטים במסגרת סדנת לימודים מעשית שעוסקת בפרסום ושיווק חברתי, בשם סדנת "ספוט (SPOT)".

על פי עמותת "אור ירוק", אשר שותפה בפרויקט, "הסחת דעת בזמן נהיגה היא אחד מגורמי הסיכון השכיחים ביותר לתאונות דרכים, ושליחת הודעת סמס היא הסחת הדעת המסוכנת ביותר".

לדברי גורמים במכללה, כ- 60 סלבריטאים כבר הצטרפו לפרויקט. במטרה להעלות מודעות לנושא הם התבקשו לחבר סטטוס פייסבוק דעתני שיתמוך במסר של הקמפיין.

בין המפורסמים שתרמו משנינותם למטרה: משה פרץ, רוני דואני, בית הבובות, עידן יניב, מאיה איזקוביץ, נדב אבוקסיס, פיני גרשון, עתי שולברג, חן אהרוני, שירלי בוגנים, גל פרידמן, אברהם טל, קובי אפללו ועוד.

רוזי אהרון-זרד, סטודנטית במכללה למנהל ואחת מיוזמי הקמפיין, מסבירה שהשימוש בסלבריטאים בוצע בעקבות חשיבה מעמיקה: "גייסנו מובילי דעת קהל שמייצגים קשת רחבה של תפקידים ומאפיינים. המטרה היא שכל אחד יוכל להזדהות עם דמות הרלוונטית בעבורו, להתחבר למסר שלו, וכמובן ליישם את המסר".

למי לא יצא לבדוק את הנייד בזמן נהיגה
למי לא יצא לבדוק את הנייד בזמן נהיגה
משה פרץ ממליץ שתהיו סמארט
משה פרץ ממליץ שתהיו סמארט

"יהרג ובל יסמס"
אז, איזה סטטוסים חיברו האומנים האהובים עליכם? משה פרץ מסר "תהיה סמארט ואל תתעסק עם האייפון בזמן הנהיגה". רוני דואני כתבה "אני מאמינה בלעשות דברים עד הסוף: כשאני רוקדת, שתי הרגליים בתנועה, כשאני שרה - כל הגרון נותן את הנשמה, כשאני נוהגת... הראש עסוק אך ורק בנהיגה. לא מסמסת, לא מעדכנת, לא מוחקת ולא מאשרת". נו, השפיע עליכם?

הקומיקאי נדב אבוקסיס, שתרם גם הוא סטטוס צבעוני לקמפיין, אומר שלנושא יש חשיבות גבוהה עבורו. "בכולנו כבר נכנס החיידק הזה של הסמטרפונים וצריך לחשוב קצת מעבר", הוא מסביר. למרות שאבוקסיס מודה שגם הוא לעיתים חוטא בשימוש בסלולרי בזמן נהיגה, הוא טוען שמדובר בנושא שהוא "יהרג ובל יעבור, או יותר נכון זה יהרג ובל יסמס".

סער שיינפיין, פליט האח הגדול, שתרם את הסטטוס השנון והפרובוקטיבי ביותר, מספר שמדובר בתופעה שהוא מכיר מקרוב. "למרות שאין לי אוטו, אני רואה אנשים עושים את זה כל הזמן ולכן נראה לי שמדובר במטרה טובה ומוצדקת".
בתשובה לשאלה האם הקמפיין הנוכחי יצליח היכן שרבים נכשלו אמר שיינפיין, "רק על הוול שלי יש מעל ל-450 לייקים לקמפיין הזה. אז אני חושב שאם כל מה משתתף לא יסתפק בשלוח ציטוט אלא יקדם את זה, זה יכול לצבור תהודה ויראלית ולהשפיע".

שיינפיין ואהרוני - גם הם תרמו סטטוס
שיינפיין ואהרוני - גם הם תרמו סטטוס

מעורבות אקטיבית של הקהל תביא לשינוי?
למרות אבק הכוכבים, עיקר הקמפיין בפייסבוק אינו רק הסטטוסים המפורסמים, אלא התחרות בקרב הגולשים לכתיבת סטטוס מוצלח משלהם, שיעסוק בשימוש בסמארטפון בזמן נהיגה. כותב הסטטוס המנצח יזכה בזוג כרטיסי VIP למופע של הרד הוט צ'ילי פפרס שייערך בישראל בקיץ הקרוב.

לטענת הסטודנטים היוזמים, עד היום קמפיינים בתחום הבטיחות בדרכים נועדו להעלות מודעות ולזעזע, והקהל שצפה בתשדירים נותר פאסיבי. במסגרת הקמפיין הנוכחי, הם החליטו לנסות גישה חדשה - הפעלת הקהל על ידי כתיבת סטטוס, בתקווה שכך יעלה הנושא לדיון אמיתי וכנה בקרב קהל היעד.

אל תגידו שלא הזהרנו אתכם
אל תגידו שלא הזהרנו אתכם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד