072-3300504

מי מפחד ממדעי המחשב

השלמתם את הבגרויות וצלחתם ארבע יחידות מתמטיקה שלמות כדי להתקבל למדעי המחשב, אבל פתאום זה לא נראה מספיק כדי לעבור את התואר? לימודי מחשבים - לא לגאוני מתמטיקה בלבד

אביגיל גוטליב | 12-01-2012 15:56:00

אתם מחפשים מקצוע מעניין, אם אפשר שיהיה גם מכניס, אבל לא בטוחים שיש לכם את מה שצריך כדי להצליח בתואר במדעי המחשב. חשוב שתדעו, סטודנטים ומרצים בתחום טוענים, מתמטיקה היא לא הכל. מי שמוכן לעבוד קשה ולהשקיע, יסדר לעצמו אחלה מקצוע.

ענבר, 27, סטודנטית לתואר שני במדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן, מודה שתואר הראשון במדעי המחשב לא היה קל. "למדתי חמש יחידות מתמטיקה בתיכון וגם במגמת מחשבים. אבל בתיכון זה היה די קל, באוניברסיטה זה הרבה יותר קשה".

"פרויקטים רבים, שעות ארוכות, עבודה מאומצת" כך מתארת ענבר את התואר הראשון שלה. עם זאת היא בהחלט ממליצה גם למי שאינו מחשיב עצמו גאון מתמטי לגשת לתואר, "במידה והוא מתחבר לתחום של תכנות ופיתוח".

מדעי המחשב - רק לאנשים מסויימים?
מדעי המחשב - רק לאנשים מסויימים?

משוואות אקונומטריות? לאו דווקא
מיקי, 26, בשנתו האחרונה לתואר באוניברסיטת תל אביב, מאמין שגם אם לא נולדתם עם מחשבון ביד, השקעה תעזור לכם לחפות על החסר. "למדו איתי לא מעט אנשים שמתמטיקה לא הייתה בהכרח הצד החזק שלהם. צריך לזכור שעיקר העיסוק בזה הוא בשנה הראשונה, אחר כך לומדים בעיקר תכנות, כך שמי שמחזיק מעמד יכול להרגיש טוב מאד עם עצמו", הוא אומר.

גם ד"ר בועז בן משה, מהמחלקה למדעי המחשב במרכז האוניברסיטאי אריאל, לא מחפש סטודנטים שהם גאונים מתמטיים. "מה זה גאון מתמטי?" הוא שואל ומיד מסביר, "יש אנשים שהיו גרועים במתמטיקה בתיכון ומצליחים כאן מצויין. גם אני וגם הקולגות שלי לא בהכרח הכי טובים במשוואות אקונומטריות או בלכפול מטריצה כמו בנאדם".

"בתיכון מלמדים טכנאות מתמטית, והרבה פעמים זו מתמטיקה סימבולית, שלא מתאימה לרוב האנשים" טוען בן משה. "לכן לרבים יש טראומה, ורוב הבנות לדוגמה לא רוצות לעסוק בתחום כזה כי זה נתפס בעיניהן כחסר רוח, למרות שלא כך הדבר", הוא מוסיף.

תשכחו ממה שהמורה אמרה
תשכחו ממה שהמורה אמרה

גם עם שלוש או ארבע יחידות
דווקא יצירתיות וסקרנות הן התכונות שבן משה היה רוצה לראות אצל תלמידיו. "בשביל ללמוד מדעי המחשב בדרך כלל מה שנדרש זה חיבה לחידות, ופחות יכולת טכנית ומהירות. האדם הכי מוכשר שאני מכיר, שלמד איתי באוניברסיטה, היה בעל ציון פסיכומטרי נמוך משמעותית כי הוא מאד איטי ועם זאת הוא פותר חידות מוכשר", הוא נזכר.

גם ענבר זוכרת את החברה לכיתה שהייתה בוגרת שלוש יחידות מתמטיקה ועמדה בהצלחה בתואר התובעני. "התואר עצמו לא היה קל לכולם אז גם לה לא. היא קצת יותר התקשתה במתמטיקה אבל בסדר, היא סיימה את התואר, היא מאד מרוצה והמקצוע תפור עליה", היא מספרת.

"בסופו של דבר, מי שאוהב להבין איך דברים עובדים והוא אדם בעל יכולת יצירתית קונקרטית, הלימודים הללו יתאימו לו. הם יותר דומים לחידת שחמט מאשר למרוץ אחר פתרון מספרי", מסכם בן משה.

קצת כמו חידה של שחמט
קצת כמו חידה של שחמט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד