072-3300504

מחאה חברתית נוסח הבינתחומי

סטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה יוצאים נגד האגודה בעקבות ''התנהלות לקויה ומחירים מוגזמים לחופשה המסורתית באילת''

אביגיל גוטליב | 05-01-2012 11:12:00

הרוחות במרכז הבינתחומי הרצליה מתלהטות. בתוך יומיים בלבד הצטרפו לקבוצת המחאה הרשמית נגד אגודת הסטודנטים בפייסבוק מעל ל-1,300 חברים, שהם כ-20% מכלל הלומדים במכללה.

הסטודנטים מוחים על התורים הארוכים, הספסרות בכרטיסים, והקשיים הרבים בהשגת חדרים לנסיעה השנתית של המכללה לאילת. כמו כן נשמעות האשמות על גביית מחירים גבוהים מדי והתנהלות לא סדירה של החברה הכלכלית של האגודה, שהיא המפיקה הראשית של החופשה.

מלבד עמוד המחאה, קבוצת סטודנטים אחרת אף טוענת כי ארגנה נופש חלופי במחיר מוזל של 200 שקלים לשק שינה ו-700 שקלים לאוהל. המחיר גם כולל לטענתם "התגנבות למסיבות האגודה בחינם".

עמוד המחאה הרשמי בפייסבוק
עמוד המחאה הרשמי בפייסבוק

מספרים שנמכרים במאות ועד אלף שקלים
הפרשה החלה בתחילת השבוע כאשר פתחה האגודה בחלוקת מספרי תורים, איתם רוכשים לאחר מכן את הכרטיסים לנופש. למרות הפרסומים כי החלוקה תחל בשעה 9:00 בבוקר, כבר בשעה 6:00, ואף לפני כן, הגיעו מאות סטודנטים לעמוד בתור.

סטודנטית במרכז שביקשה להישאר בעילום שם סיפרה: "בדיוק סיימתי משמרת לילה וראיתי את התמונות של התור שמתחיל להיווצר בפייסבוק. חשבתי שעובדים עלי, זה נראה פשוט לא נורמלי". עם זאת היא הוסיפה כי "אותם אנשים שבאו מוקדם עשו בשכל. הם זכרו מה קרה בשנה שעברה, וכמה קשה היה לקבל מספר. ככה הם ניהלו רשימה ידנית וכשהגיעה השעה 9:00 הם היו הראשונים בתור".

גם בשנים קודמות היה קושי ברכישת כרטיסים ותורים ארוכים, אולם נראה שהשנה המצב יצא מכלל שליטה. "משנה לשנה הביקוש עולה וההפקה גדלה" מציגה הסטודנטית את ההערכה שלה לעניין ומוסיפה" גם פתיחת בית הספר החדש לכלכלה וודאי השפיעה".

למרות הבלגן הצפוי, תופעת הספסור במספרים לא זכורה לסטודנטים משנים קודמות. "אני כבר בשנה השלישית לתואר ואני לא זוכרת דבר כזה. מדובר בתופעה בזויה ולא מוסרית. קשה לי להאמין שזה נעשה על ידי סטודנטים שלומדים כאן", אומרת סטודנטית אחרת למשפטים ומנהל עסקים. על פי הטענות בעמוד הפייסבוק של האגודה, מחירי המספרים המסופסרים הגיעו למאות ואף לאלף שקלים.

ככה כן עומדים בתור
ככה כן עומדים בתור

"לא לקחת שום עוול כגזרה משמיים"
עמוד הפייסבוק של האגודה התמלא בימים האחרונים בתגובות זועמות אשר מתעדכנות בקצב מסחרר. הסטודנט טל קרצפלד כתב "תנהלות המרכז הבינתחומי ואגודת הסטודנטים היא שערורייה, המשך ישיר להתנהלות של מה שקרה באילת שנה שעברה כאשר סטודנטים לא הורשו להכנס למלון אגמים, כל קשר בין מצויינות ויוקרה בקשר לבינתחומי במקרה הזה מקרי בהחלט. לבהמות ברפת ובדיר נותנים יחס יותר אנושי!!! תתביישו, אני אישית כסטודנט שנה שלישית לא אגיע לאילת כעקרון ומקווה שעוד רבים כמוני!". סטודט אחר בשם אוהד כהן כתב בעמוד "יו"ר האגודה ושאר נושאי תפקידים, מן ההגינות, יש בהחלט מקום להסקת מסקנות קשות".

למרות הטענות שמדובר במאבק על מותרות, הסטודנטים טוענים כי לא כך הדבר. הסטודנט מתן קנטי כתב בעמוד המחאה כי "המחאה לא מתוך 'פינוק' אלא מתוך אי סדר, כאוס וחוסר ארגון שהתבצע ללא סיבה מוצדקת ובכך גרם לסטודנטים שמחכים שנה שלמה לאירוע זה להתנהג כחיות אדם ובחוסר פרופורציות".

הסטודנטית חן מורן כתבה" "אני כל כך שונאת את הגישה הזו של ?יש דברים יותר חמורים שקורים אז למה למחות על משהו כל כך קטן?? זאת גישה בטלנית, תבוסתנית ומתנשאת. הרי אם למדנו משהו ממחאת האוהלים בקיץ האחרון, זה שלא צריך לקחת שום עוול כגזירה משמים, ושלכל אחד יש זכות למחות על מה שמפריע לו. אני בטוחה שרוב הסטודנטים בקבוצה זו בפרט ובבינתחומי בכלל מוחים מדי פעם גם על דברים יותר ?רציניים?. והרי תמיד יש משהו יותר גרוע, תמיד יש חולי סרטן או ילדים רעבים באפריקה. אז בואו לא נמחה על עליית מחירי החשמל כי זה בסה?כ כסף".

אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי, העומדת מאחורי ארגון הנסיעה, טרם מסרה את תגובתה.

הזכות לחגוג בכבוד?
הזכות לחגוג בכבוד?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד