072-3300504

סטודנטית ביום, נערת ליווי בלילה

חשבתם שלכם קשה לממן את הלימודים, את שכר הדירה ואת החשבונות? קיצוצים בקצבאות והעלאת שכר הלימוד באנגליה מאלצים יותר סטודנטיות וסטודנטים לפנות לזנות, הימורים וניסויים רפואיים

אביגיל גוטליב | 21-12-2011 15:18:00

מספר גדול יותר של סטודנטיות וסטודנטים בריטיים פונים לעבודה בזנות על מנת לממן את השכלתם - כך טוענים בתאחדות הסטודנטים הבריטית. להערכתם, כ-20% מן הנשים שעובדות במועדוני חשפניות הן סטודנטיות. בהתאחדות גם טוענים שסטודנטים פונים למקורות כמו הימורים והשתתפות בניסויים רפואיים כדי לממן את לימודיהם.

נציגי ההתאחדות טוענים שהעלייה בשכר הלימוד ועלויות המחייה, כמו גם הקיצוצים במענקי הלימודים הממשלתיים, הם הגורמים העיקריים להתפתחויות. ממשלת אנגליה לעומת זאת, טוענת שהיא מציעה לסטודנטים "חבילה נדיבה" של תמיכה כלכלית.

אסטל הארט, אחראית על מעמד האישה בהתאחדות הסטודנטים הבריטית, אמרה בשיחה עם רדיו 5 של ה-BBC כי הקיצוצים במענקי הממשלה הפעילו יותר לחץ על סטודנטים, מה שהביא אותם "לקחת יותר סיכונים" לדבריה. "המצב הכלכלי הוא כזה שיש מעט מאד עבודות והתמיכה הכלכלית בסטודנטים קוצצה מאד, לכן אנשים נאלצים לעבוד במקומות כמו תעשיית הסקס. זו עבודה מסוכנת, ללא פיקוח, והכול כדי שיוכלו להישאר בלימודים".

שכר לימוד תלוי גורל
שכר לימוד תלוי גורל

כמות הפניות מסטודנטים הוכפלה
תמיכה בטענות ההתאחדות ניתן למצוא במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת קינגסטון, שם נמצא כי מספר הסטודנטים שמכירים מישהו שעובד בתעשיית הסקס הרקיע מ-3% בלבד לפני עשור ל-25% היום. גם ארגון הסיוע "הקולקטיב הבריטי למען זכויות הזונות" שמפעיל קו מצוקה מגבה את ההתאחדות עם הטענה שמספר השיחות שמתקבלות מסטודנטים הוכפל בשנה האחרונה.

שרה ווקר, פעילה ותיקה בארגון, אומרת שהיא רואה עלייה יציבה בשיחות מסטודנטים במהלך 10 השנים האחרונות, ועם זאת מספר השיחות שהיא מקבלת הפך "חסר תקדים" מאז הכרזת הממשלה הבריטית לאחרונה על כך שהאוניברסיטאות במדינה יורשו, החל משנת 2012, לגבות שכר לימוד של עד ל- 9,000 פאונד (53,000 שקלים) לשנה.

ווקר גם טוענת שסטודנטיות רבות שומרות על מקום עבודתן בסוד מחשש שאם יתגלה הן יסולקו מן המוסד האקדמי בו הן לומדות. "חייבים לשנות את החוקים בנושא" היא אומרת ומוסיפה, "אם משהו רע יקרה לנערות הללו שעובדות בזנות, הן יחששו לספר על כך מחשש שיסלקו אותן מהלימודים או מחשש שלא יתקבלו לעבודה טובה יותר בעתיד".

חוששות שיסולקו מהאוניברסיטה אם מישהו יגלה
חוששות שיסולקו מהאוניברסיטה אם מישהו יגלה

"העבודה תרמה לביטחון העצמי שלי"
די גייט, 20, סטודנטית לריקוד באוניברסיטת רוהמפטון, עובדת כרקדנית במועדון חשפנות. בראיון לעיתון הבריטי "הסאן" היא מספרת שהתחילה לעבוד כרקדנית לפני כשנה, בסתר. היא נזכרת גם שלא הייתה לחוצה לפני המשמרת הראשונה כי היא רקדנית במסגרת לימודיה. "אם כבר אני חושבת שהעבודה כאן דווקא תרמה לביטחון העצמי שלי" אמרה לעיתון.

הרווח מן העבודה, לדבריה, הוא כ-60-800 פאונד ללילה, והמשמרות מאד מתאימות לשעות הלימודים, היא מסבירה את הבחירה בעבודה, ומוסיפה שלעולם לא תיקח משמרת אם יש לה שיעור בבוקר למחרת.

למרות שהיא מרוצה מעבודתה, די טוענת שלעולם לא תסכים לעבוד בליווי. "למה ללכת בדרך הזו אם אפשר להרוויח כל כך הרבה כסף רק מריקוד" היא מסבירה.

דובר משרד החינוך הבריטי אמר בתגובה ל- BBC: "אנחנו מייעדים 180 מליון פאונד בשנה כתמיכה כלכלית לבני ה-16-19 משכבות חלשות כדי לסייע להם במימון לימודיהם. הענקת מלגות נוספות לצעירים הזקוקים לעזרה נוספת הוא תפקידם של בתי הספר והאוניברסיטאות עצמם. סטודנטים שנאבקים כלכלית צריכים לפנות ישירות למרצים או עוזרי ההוראה שלהם".

לא לוקחת משמרת אם יש מחר שיעור
לא לוקחת משמרת אם יש מחר שיעור
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד