072-3300504

לגור בנגב ובגליל תמורת מלגה

סטודנטים שיישארו לאחר סיום לימודיהם בנגב ובגליל יקבלו מלגה של 25 אלף שקלים בתמורה לעבודה בהתאם לצורכי התעסוקה באזור

אביגיל גוטליב | 13-12-2011 15:20:00

סטודנטים שלומדים במוסדות אקדמיים בגליל ובנגב יזכו למלגה של 25 אלף שקלים שתתפרס על פני שלוש שנים, אם לאחר סיום לימודיהם יגורו ויעבדו באזורים אלה במשך שנתיים - כך הוחלט בתוכנית "סטודנטים בונים עתיד", שאושרה לאחרונה בועדת השרים לענייני הנגב והגליל.

מטרת התוכנית היא לעודד הישארות ותעסוקה של צעירים בנגב ובגליל והיא תתבצע בשיתוף המגזר העסקי. התוכנית החדשה תמומן על-ידי המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד האוצר ומשרד התמ"ת. בין החברות שהתחייבו להשתתף בתוכנית ניתן למצוא את רפא"ל, אינטל, אמדוקס, מכתשים אגן ועוד.

במסגרת התוכנית, סטודנטים שלומדים במוסדות אקדמיים בנגב ובגליל ובהם אוניברסיטת בן גוריון, מכללת אורט בראודה, מכללת תל חי, מכללת עמק יזרעאל, מכללת גליל מערבי, מכללת כנרת, מכללת סמי שמעון, מכללת ספיר ומוסדות נוספים באזורים אלה, ונמצאים בשנת הלימודים האחרונה לתואר, יקבלו מלגת תעסוקה בשווי 25,000 שקלים על פני שלוש שנים. עם קבלתם לתוכנית יקבלו הסטודנטים מלגה של 8,000 שקלים. מלגה נוספת על סכום זהה יקבלו המשתתפים עם קבלתם לעבודה ו-9,000 שקלים נוספים יועברו להם לאחר שנתיים מלאות של תעסוקה בנגב ובגליל. כל זאת בתנאי שהצעירים יתגוררו באזורים אלה במהלך כל התקופה.

"מטרת התוכנית היא לעודד ולתמרץ סטודנטים להישאר ולבנות את ביתם באזור שבו רכשו השכלתם", אמר השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. בזמן הקרוב מתכוון משרד התמ"ת לערוך סקר צרכים בקרב מקומות תעסוקה בנגב ובגליל, כדי למצוא את הסטודנטים המתאימים לצורכי החברות.

בעצם, למה לא לגור בגליל?
בעצם, למה לא לגור בגליל?

עסקה טובה
מיכל, 24, סטודנטית למדעי התזונה במכללת תל חי, חושבת שמדובר ב"עסקה טובה" אבל כזו שלא רלוונטית עבורה. "אם החיים הפרטיים שלי לא היו כל כך מרוכזים במרכז הארץ, מאד ייתכן שהייתי מנסה לקבל את המלגה ולהישאר" היא אומרת, "במקצוע שלי זה גם מאד מתאים כי אני יכולה לעבוד בכל מקום, אין צורך להיות דווקא באזור מסוים".

למרות שהיא לא רואה זאת כאפשרות עבורה, היא מאמינה שהתוכנית בהחלט יכולה להתאים לרבים מחבריה ללימודים. "אני מכירה הרבה אנשים שאוהבים את הגליל ואני בטוחה שהם היו עושים את זה אם ניתנה להם האפשרות" היא אומרת.

אסף, 24, סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון, מחזיק גם הוא בעמדה דומה. "זה נשמע כמו רעיון מבורך אבל אני אישית לא הייתי רוצה להישאר בבאר שבע לכשאסיים את הלימודים" הוא אומר.

להישאר או לחזור? זו השאלה
להישאר או לחזור? זו השאלה

פערי שכר ומצוקת עבודה
מצוקת העבודה שקיימת בפריפריה היא אחת החששות שמצננת מעט את ההתלהבות של אסף ומיכל. "במקצוע שלי, וכנראה גם עבור אחרים, יש פחות אפשרויות מבמרכז, אבל אני בטוחה שאוכל למצוא פה עבודה, יש הרבה מפעלי מזון ומקומות מתאימים נוספים" אומרת מיכל. אסף לעומתה מרגיש שההבדל בין מרכז הארץ לדרומה, גדול. "אני חושב שרק ברחוב אחד ברמת החי"ל בתל אביב יש יותר חברות שרלוונטיות לי מאשר בכל באר שבע" הוא אומר ומוסיף ש"יכול להיות שגם המשכורות בדרום נמוכות יותר ממשכורות במרכז ואז נשאלת השאלה האם זה משתלם".

ומה בנוגע לסכום המלגה? מלבד שאלת ההבדל במשכורות אסף מציין כי "שכר הדירה בבאר שבע אומנם נמוך משמעותית משכר הדירה בתל אביב וזה יתרון, אבל הוצאות המחייה האחרות די דומות".

מיכל חושבת שעבור מי שנשאר לגור בגליל בהחלט מדובר בסכום יפה. "זה סכום משמעותי כי המחייה כאן לא מאוד גבוהה ושכר הדירה נמוך מאד. במרכז זה אולי סכום נטול משמעות אבל פה זה יכול להחזיק גם שלוש שנים" היא אומרת.

עזריאלי בתל אביב, יש כאלה בבאר שבע?
עזריאלי בתל אביב, יש כאלה בבאר שבע?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד