072-3300504

הנחה לסטודנטים גם ברכבת

בשורה משמחת לסטודנטים שנוסעים ברכבת: מראשית חודש דצמבר אתם זכאים להנחה בקניית כרטיסיה ובקניית כרטיסי הלוך-חזור. מינואר 2012 צפויות הנחות נוספות

אביגיל גוטליב | 04-12-2011 12:32:00

לאחר הרפורמה המקיפה בתחבורה הציבורית, וההנחות להם זכאים סטודנטים בנסיעה באוטובוסים, חיכינו זמן רב לבשורה גם מכיוון הרכבת. בתחילת חודש דצמבר היא הגיעה - כעת זכאים כלל הסטודנטים הנוסעים ברכבת להנחות חדשות ומשמעותיות.

בקניית כרטיסיה, זכאים סטודנטים ל- 12 נסיעות במחיר של 8 (לעומת ההנחה הרגילה לכרטיסייה שהינה 12 נסיעות במחיר 10), כלומר הנחה של 33%. כמו כן, בקניית כרטיס הלוך- חזור זכאים סטודנטים להנחה של 30%. הנחה זו הייתה קיימת רק בקווים הבין-עירוניים וכעת ניתנת בכל הקווים ומכל התחנות, כך על פי דוברת רכבת ישראל.

מן הסטודנטים נדרש רק להציג תעודת סטודנט בעת הקנייה על מנת לקבל את ההנחות החדשות. עם זאת, כרגע ההנחה לא תינתן בעת רכישת כרטיסים במכונות האוטומטיות.

לדברי רכבת ישראל, החל מחודש ינואר צפויות הנחות נוספות לסטודנטים הנוסעים ברכבת. מהות ההנחות תלויה בהחלטת משרד התחבורה אולם מן הרכבת נמסר כי הצפי הוא שתינתן הנחה גם על כרטיס נסיעה בודד וגם על כרטיס חופשי חודשי.

סוף סוף הנחות גם ברכבת
סוף סוף הנחות גם ברכבת

''עדיין יקר יותר מאוטובוס''
נועם פורר, 25, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל אביב ולשעבר מנהל באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, מברך על ההחלטה להעניק הנחות לסטודנטים אולם אומר כי מדובר בהחלטה "לא מספקת".

"בשנים האחרונות נאבקנו רבות בשביל להוזיל את מחירי כרטיסי הרכבת ואני שמח על ההנחה אבל מציאות בה הסטודנטים צריכים לחסוך כסף עבור נסיעה ברכבת היא בעייתית" הוא אומר ומוסיף, "גם קוויי האוטובוס לרכבת ולאוניברסיטה אינם מספקים. המדינה צריכה להגדיל את הסובסידיות ולהוזיל את מחירי התחבורה הציבורית עוד יותר, סטודנטים הם קהל שלא יכול להרשות לעצמו לנסוע ברכב פרטי ורבים נאלצים לעמוד כיום זמן רב בשמש בהמתנה לאוטובוס או רכבת ואז להידחף לתוך קרון עמוס".

למרות ההנחות החדשות פורר מעיד כי יעדיף להמשיך לנסוע באוטובוסים. "רכבת מראשון לציון לתל אביב עולה מעל ל-12 שקלים וזה משמעותית יקר יותר מאוטובוס. מה גם שהרכבות לא ממוקמות באזורים שרלוונטיים לסטודנטים בראשון לציון, אז כך או כך צריך לקחת עוד אוטובוס" הוא מסביר. "למרות שנסיעה ברכבת נוחה ולרוב נעימה יותר, במבחן הכלכלי ובמבחן הזמן האוטובוס פשוט יותר רלוונטי" מסכם פורר.

"במבחן הכסף והזמן אוטובוס יותר רלוונטי"
"במבחן הכסף והזמן אוטובוס יותר רלוונטי"

"הנחה היא תמיד חיובית אבל לי זה לא מתאים"
גם נועם טובולסקי, 25, סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב שנוהג להגיע ללימודים ברכבת מרחובות, לא מתכוון לשנות את שיגרת חיוו בעקבות ההנחות החדשות. "זה משמח וחשוב כי זו פעם ראשונה שבאמת יש הנחות לסטודנטים ברכבת אבל זה לא משנה את החלטתי שהחל מחודש הבא אני נוסע לאוניברסיטה עם רכבי הפרטי" הוא אומר.

בניגוד לפורר, עבור טובולסקי, דווקא הנוחות היא משהו שהוא אינו מוכן עוד להתפשר עליו. "ברכבת יש צפיפות בלתי נסבלת, וזאת בנוסף לעובדה שהתחנה בעיר ממוקמת באזור לא מרכזי עם בעיית חנייה" מסביר טובולסקי ומוסיף כי "אני בטוח שעבור חברים שלי שבחרו ללמוד בתל אביב אבל להישאר לגור מחוץ לעיר מדובר בשינוי חיובי ביותר. לי אישית זה פשוט לא מתאים, וכרגע נראה שגם ההנחה הזו לא תגרום לי לוותר על האוטו".

למרות ההנחה, לא מוותר על רכב
למרות ההנחה, לא מוותר על רכב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד