072-3300504

מעל 40% מנבחני לשכת עו''ד - נכשלו

מדובר באחוז נכשלים גבוה יחסית לשנים קודמות. הציון הממוצע עומד על 64, כשבסה"כ נקודה אחת מפרידה בינו לבין ההצלחה בבחינה

אביגיל גוטליב | 07-11-2011 16:02:00

הם מעבירים שלוש וחצי שנים בלימודים מפרכים בתקווה לעבוד במקצוע יוקרתי ולעשות צדק במשרד עורכי-דין מוביל. עם סיום לימודיהם הם מתחרים על מקום התמחות ועובדים קשה במשך שנה שלמה. כעת, לאחר בחינת ההסמכה שנערכה ביום חמישי האחרון, מתמחים רבים עלולים למצוא עצמם ללא הסמכה וללא עבודה.

על פי נתונים של חברת ההשמה של לשכת עורכי הדין, שיעור הנכשלים בבחינה הוא מהגבוהים בשנים האחרונות: בין 40% ל-50% מתוך 2,060 המתמחים שניגשו לבחינה נכשלו. לשם השוואה, במועד מאי 2011 אחוז הנכשלים בבחינה היה 36% ובנובמבר אשתקד 28% מהנבחנים נכשלו בבחינה.

עובדים קשה ולא עוברים את בחינות ההסמכה
עובדים קשה ולא עוברים את בחינות ההסמכה

בחינה קשה מהרגיל
עו"ד מנשה כהן, הבעלים של חברת "מחשבות", אומר שהבחינה הפעם הייתה "קשה יחסית והופיעו בה שאלות פינתיות בנושאים אזוטריים". הוא מוסיף גם ש"אם היו נותנים לעורכי דין שעוסקים במקצוע בפועל לענות על הבחינה, ספק אם רובם היו עוברים אותה". גם בגופים אחרים מסכימים ש"הבחינה הייתה מאתגרת וכללה אחוז גבוה של שאלות שדורשות הבנה מעמיקה של חומר הלימוד".

עם זאת, כהן מאמין שבעקבות הביקורת הקשה שהושמעה כלפי לשכת עורכי הדין, עם פרסום התוצאות (שצפויות להתקבל עד סוף השבוע) וודאי יאושרו גם ערעורים או פסילות של שאלות מסוימות. אז אומר כהן "אחוז הנכשלים יהיה סביר יותר אולם לא מדובר בירידה דרמטית והוא יישאר בסביבות ה-40%".

נדב יסוד, סטודנט למשפטים בשנתו האחרונה באוניברסיטה העברית, לא מוטרד מאחוז הנכשלים הגבוה. "מה שחשוב יותר מאחוז הנכשלים או העוברים הוא היכן הם למדו" אומר יסוד ומסביר "אם בוחנים את זה כך, ניתן לראות שבאופן עקבי בקרב בוגרי האוניברסיטה העברית ותל אביב יש כ-90% שעוברים את הבחינה, ואני סבור שכך יהיה גם השנה גם אם באחוזים מעט נמוכים מהרגיל".

יסוד מוסיף שהוא מאמין שאם קיים חשש הוא נובע מהשיטה ולא מהבחינה האחרונה באופן נקודתי. "השיטה בעייתית כי אינה בוחנת את יכולותיו של המתמחה לקראת הפיכתו לעורך דין. אם המבחן היה יותר מהותי ופחות טכני הוא היה משקף טוב יותר את איכות המתמחה" הוא אומר.

עורכי דין מנוסים היו עוברים את הבחינה? לא בטוח
עורכי דין מנוסים היו עוברים את הבחינה? לא בטוח
"סטודנטים מהאוניברסיטה העברית מצליחים יותר"
"סטודנטים מהאוניברסיטה העברית מצליחים יותר"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד