072-3300504

מכללת ספיר זוכת פרס האוצר

זוכת פרס האוצר היוקרתי מטעם משרד האוצר, התרבות והספורט, לשנת 2011 היא נעמי אביב, חברת סגל המכללה האקדמית ספיר

יורם לימודים | 03-10-2011 08:15:00

נקודת זכות נוספת נרשמה במכללה האקדמית ספיר כאשר הוכרז על הזוכה בפרס האוצר לשנת 2011. אחת מחברות הסגל במכללה, נעמי אביב, אשר מתפקדת כמרצה ואוצרת בבית הספר לאמנות היא הזוכה המוערכת. במעמד קבלת הפרס, קיבלה אביב הערכה על עבודתה כאוצרת מקצועית אשר פועלת לבניית ושימור האוספים עליהם עבדה השנה. כמו כן הפרס הוענק לה מתוך ההכרה בה כאוצרת המקדמת את המחקר ומעודדת הצגת תערוכות מצטיינות בארץ.

אביב, אשר נמנית על חברי הסגל במכללה, לוקחת חלק גם בתוכנית הלימודים הארבע שנתית שמציע המוסד. התוכנית מאפשרת רכישת תואר אקדמי B.A. במקביל להתמחות בלימודי האמנות, ויותר מכך, בין מסלולי האומנות השונים מציעה המכללה מסלולים אישיים בתחום הפיסול, ציור, רישום, קרמיקה, אוצרות, צילום ווידאו-ארט.

מנהלת בית הספר לאמנות, מיכל שמיר, מסרה בתגובה לזכייה: "זה כבוד גדול בשבילנו שנעמי נמנית על סגל הבית הספר והינה שותפה פעילה בתערוכות ובאירועי אגודת הידידים. אנו מאחלים לה הצלחה רבה והמשך עבודה יצירתית ופורייה".

השופטים נימקו את הבחירה בנעמי אביב, בשל העובדה כי היא אוצרת עצמאית שפועלת למעלה מעשרים שנה בשדה האוצרות הישראלי כמפעל של אשה אחת, נטולת פשרות. אביב מעולם לא חסתה בצל ממסד אמנותי כלשהו והקפידה על עצמאותה המחשבתית והרעיונית ועל חופש פעולה מלא.

בחירותיה באמנים אותם הציגה, בנושאים אותם פיתחה והבליטה ובחללים בהם בחרה היו פרי מחקר מקורי והעידו על יכולתה המיוחדת ליצור הקשרים, להצביע על תופעות, ולאבחן איכויות. זאת, בליווי יכולת כתיבה מיוחדת במינה, סגנון ביטוי אישי, חריף ואינטליגנטי, ידע רב באמנות ובפילוסופיה, ואומץ להחדיר בכתיבה אמנותית גם ניואנסים של הומור, דמיון ונקיטת עמדה.

תערוכות היחיד הרבות שאצרה לאמנים כמו אניסה אשקר, סיגל פרימור, שריף וואקאד ועמיקם תורן העידו אף הן על בחירות ייחודיות ועל יכולת פרשנות מזהירה. כאוצרת עצמאית, פיתחה נעמי אביב במהלך שנות הפעילות הרבות שלה היכרות מעמיקה עם אמנים רבים, והיא ידועה כמי שמלאכת האוצרות שלה כרוכה בהקשבה ובהתמסרות יוצאות דופן. פעילותה האוצרותית מהווה מופת לפעולה חוץ-ממסדית ערה ודרוכה, שמוסיפה נופך תרבותי מרתק לזירת הדיון האמנותי הישראלי.

מכללת ספיר. גאים בזכיה
מכללת ספיר. גאים בזכיה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד