072-3300504

מיליארד סינים לא טועים

אוניברסיטת ג'יאוטונג השנחאית בסין קובעת גם השנה כי האוניברסיטה העברית בירושלים היא אחת מ-100 האוניברסיטאות הטובות בעולם

עדי בילו | 25-08-2011 14:26:00

אפשר לומר מזל טוב לאוניברסיטה העברית אשר זכתה גם השנה להיות חלק מהרשימות האקסקלוסיביות של "דירוג שנחאי", אשר נקבע על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג שבשנחאי בסין, המדרגת את האוניברסיטאות הטובות העולם. בשנים האחרונות חלה ירידה במצבה של האוני' על פי רשימות קודמות אבל השנה היא חזרה להוביל, וכרגע היא מדורגת במקום ה-57 ברשימת 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם.

האוניברסיטה עלתה השנה ב-15 מקומות בהשוואה לשנה שעברה, וכמו כן היא האוניברסיטה הישראלית היחידה שנכנסה אי פעם לרשימת 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם בדירוג זה. בראש הרשימה מככבות אוניברסיטאות ידועות כמו הרווארד וסטנפורד. על רייכמנים למיניהם אין מה לדבר בכלל, גם לא ברשימת ה-500.

עוד אוניברסיטאות בארץ שזכו במקום מכובד הן אוניברסיטת תל אביב, מכון וייצמן והטכניון אשר נכללו ברשימת 102-150האוניברסיטאות הטובות בעולם, אחריהן אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת בן גוריון בנגב שנמצאות במקומות 301-400.

באוניברסיטה העברית שמחים מאוד מן הבשורה אשר מחזירה למוסד את קרנו היוקרתית. נשיא האוניברסיטה, פרופסור מנחם בן ששון אמר כי הוא שמח מאוד שהאוניברסיטה טיפסה ב-15 מקומות בהשוואה לדירוגה בשנה שעברה. הוא הוסיף וציין כי הוא "מקווה שהתהליכים אשר האוניברסיטה עוברת יחזקו את ההכרה לה היא זוכה מצד הקהילה המדעית הבינלאומית אשר רואה בה שותפה חשובה בהובלת סדר היום המחקרי בעולם. העובדה כי הגענו לדירוג כה גבוה מעידה על עבודה יוצאת מן הכלל של חוקרי האוניברסיטה".

בין המאה הטובות בעולם. האוני' העברית
בין המאה הטובות בעולם. האוני' העברית

מובילה לא רק במדד הכללי
דירוג שנחאי מתמקד לא רק במדד הכללי, אלא מפרסם גם דירוג על פי תחומים. בתחום מדעי הטבע והמתמטיקה דורגה האוניברסיטה העברית במקום ה-35 בעולם, ואחריה מכון וייצמן הטכניון במקומות ה-51-71. במדעי החברה העברית קצת פחות טובה, אך היא עדיין בין המאה הראשונות, עם המקום ה-55-76 המכובד.

אם מתמקדים עוד יותר ויורדים לרזולוציה של נושאים אקדמיים, גם שם ניתן למצוא את העברית מככבת בזכות הישג מרשים שרשמה המחלקה למתמטיקה שדורגה במקום ה-22 בעולם. אחריה, כמה קפיצות קדימה, נרשמה גם החברה התל אביבית במקום ה-32.

בתחום מדעי המחשב דווקא עוקף מכון וייצמן את האוניברסיטה העברית כאשר הוא מדורג במקום ה-11. גם הטכניון הצליח לעקוף בסיבוב עם המקום ה-15, ואוניברסיטת תל אביב, עדיין קצת מפגרת כאשר היא מדורגת במקום ה-28, לעומת העברית שזיכתה את עצמה ב-26.

אוניברסיטת ג'יאוטונג שנחאי סוקרת בכל שנה יותר מ-2,000 אוניברסיטאות מכל רחבי העולם ומדרגת את 500 הטובות שבהן. הדירוג נעשה על פי מספר המחקרים שראו אור בכתבי עת מדעיים, מספר חתני פרס נובל, החוקרים המצוטטים ביותר ב-21 תחומים שונים, וההישגים האקדמיים של האוניברסיטה ביחס לגודלה.

מבסוט. פרופ' בן ששון
מבסוט. פרופ' בן ששון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד