072-3300504

עדיין בכיכר

המאבק על מצוקת הדיור נמשך, הסטודנטים באוהלים בתל אביב לא מתכוונים לזוז עד שיימצא פתרון, ובינתיים גם בבאר שבע, חיפה ועוד מוקדים נפתחות ערי אוהלים נוספות

לי בק | 18-07-2011 09:51:00

מאבק האוהלים נמשך, וכמו שזה נראה כרגע, לא רק שהסטודנטים בתל אביב לא מתפנים, אלא נפתחים עוד ועוד מאהלים בערים שונות בארץ, בהן פעילה התאחדות הסטודנטים המדרבנת את כולם לצאת אל הרחובות ולהפגין בשל מצוקת הדיור.

אורי קידר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון שבנגב, הוא אחד מהמארגנים של המאהל בבאר שבע. אתמול (א') בשעת ההתארגנות הוא נכח בשטח ולהערכתו כבר בשעות הראשונות, התייצבו במקום כמאה איש. "יש להתארגנות בתל אביב אפקט חזק מאוד, כי מה שקרה שם הצליח. זה פתח לאנשים כאן את העיניים וחשנו צורך לצאת גם לרחוב ולהציף את מה שמציק לסטודנטים כאן בחודשים האחרונים".

בינתיים נפתחות עוד ועוד "ערי אוהלים" שכאלו ברופין, בחיפה ובעוד ערי סטודנטים מרכזיות, ועל פי קידר לא נראה כי הם עומדים לסגת בקרוב: "נחיה ונראה כמה זמן נצטרך להישאר כאן. אני מקווה שלא נהיה פה תקופה ארוכה ושלא יהיה בזה צורך. כבר יש התייחסות של ראש הממשלה למחאה בתל אביב, ובסופו של דבר אנחנו רוצים ללמוד ולעבוד, ולשבת באוהל זה נחמד והכל, אבל זו לא המטרה".

ערי אוהלים ברחבי הארץ. מחאה בבאר שבע
ערי אוהלים ברחבי הארץ. מחאה בבאר שבע

באר שבע זה רחוק
האווירה במקום, כמו גם האווירה בתל אביב, מרוממת, ולא רק סטודנטים מגיעים לאזור. "אנשים מקבלים את זה שבבאר שבע הדברים קורים יותר לאט", אומר קידר. "בתל אביב נוכחים אמנים רבים, פוליטיקאים ואנשי ציבור. גם לכאן הגיעו כל מיני אנשי מפתח, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שבאר שבע יותר רחוקה, וקצת פחות נוח להגיע לכאן, אבל זה עדיין עושה את האפקט שלו".

מבחינת קידר, הביקור של חברת הכנסת מירי רגב במתחם האוהלים בבאר שבע מהווה תיקון לאירועים שהתרחשו בתל אביב. "ערכנו דיון ציבורי ער בנוגע לבעיית הדיור, והכל נעשה באופן מאוד מכובד ומכבד".

בתל אביב ממשיך המאהל בכיכר הבימה לגדול ולהתפרש על פני שדרות רוטשילד, וגם שם מתקיימים מעגלי דיונים אל תוך השעות הקטנות של הלילה. יונתן, פעיל במאבק אשר גר כרגע בעיר האוהלים מספר: "מבקרים כאן הרבה פוליטיקאים, מעצבי מדיניות ועיתונאים. ביקרו כאן חמי רודנר, ישראל ברייט, דב נבון, אפרת גוש והם רק חלק מהאנשים שבאים להביע תמיכה".

"בכלל", ממשיך יונתן, "ההתגייסות כאן היא אדירה. אנחנו מקבלים תרומות אוכל ממסעדות כאן באזור, שכנים מביאים לנו ריהוט כדי שיהיה לנו נעים, ומגלים כאן סולידריות ששכחנו שקיימת במדינת ישראל".

אווירה מרוממת. מחאה בבאר שבע
אווירה מרוממת. מחאה בבאר שבע

פסטיבל שנטיפי?
אי אפשר להתעלם מהתחושה שנוצרה במקום, שהצעירים נהנים מחוויית פסטיבל "שנטי-בנטי", שהגיטרות והנרגילות השכיחו קצת על מה המלחמה, והם פשוט נהנים לשבת ברחוב ולשיר. בתגובה אומר יונתן: "לא צריך להתייחס לגיטרות בביטול. כן, התמסדה כאן איזו עיר קטנה, עם מטבח מאורגן ופינת יצירה לילדים, אבל בסך הכל אנשים נאמנים למקום והם מגיעים לכאן במקום לחזור לבתים שלהם בערב. אז הם מחפשים להעביר את הזמן בצורה נעימה במקום לא נוח, זה הכל".

ומתי הם יתפנו? כנראה שלא בקרוב. "אני נמצא כאן מהרגע הראשון", מספר יונתן, "ובבוקר אני הולך לעבודה אבל בערב אני חוזר לכאן ולא לדירה שלי. זה הבית שלי כרגע, וכל פעם שאני חוזר לכאן אני רק רואה יותר ויותר אוהלים. קשה לצפות כמה זמן זה עוד ימשיך, אבל כרגע זה די ברור לכולם שנשארים. זה הקונצנזוס".

פסטיבל שנטי? סטודנטים מוחים בבאר שבע
פסטיבל שנטי? סטודנטים מוחים בבאר שבע
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד