072-3300504

ריח של חו"ל

זה נשמע יוקרתי, אבל זה בטוח לא עומד להיות קל ללמוד תואר בחו"ל. עוד לפני שאתם מגיעים לדיוטי פרי ונפרדים מהארץ להרבה זמן, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על החוויה

עדי בילו | 13-07-2011 09:07:00

אמא בוודאי ממש גאה אם החלטתם ללכת ללמוד בחו"ל, ועוד יותר אם כבר התקבלתם והתחלתם להתארגן. עכשיו, ביולי, קצת לפני שהשנה האקדמית מתחילה מעבר לים זה הזמן להתארגן על הכל, לעשות סוג של חשבון נפש קצר לגבי העזיבה ולקוות שההתאקלמות תהיה קלה.

אז איך אורזים מזוודה לכמה שנים? איך מכניסים חיים שלמים לתיק רחצה? ולמה אי אפשר לקחת את אמא בטרולי שתכין לכם את המאכלים האהובים עליכם גם שם?

יהונתן אברמסון, עובר לחו"ל ללימודי דוקטורט. הוא אומנם נוסע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – ארצות הברית של אמריקה, אבל עדיין קשה לו להיפרד. "זו תקופה של חמש שנים, וצריך לוותר על הרבה דברים. בראש ובראשונה זה המשפחה ואירועים משפחתיים. צריך לקחת בחשבון שכל מה שיעבור על המשפחה – אתה לא תהיה חלק מזה, ונכון שבאים לבקר אבל זה לא אותו דבר".

"ההמלצה של כולם היא לקחת כמה שפחות", מדגיש אברמסון. "זה גם סוג של ויתור, כי מילא הבגדים, שבאמת אפשר לקנות שם, או ספרים שמבקרים מזדמנים יכולים להביא לך, אבל את כל הדברים שצברת במשך כל החיים – ברכות יום הולדת, סיכומים, מתנות – את הכל אתה צריך להחליט אם אתה לוקח איתך, משאיר בבית של ההורים או זורק".

נגמרו ימי הקובה
נגמרו ימי הקובה

מי אמר בירוקרטיה ולא קיבל
חוץ מכל האריזה ישנם הסידורים הבירוקראטיים, ומי מאיתנו לא אוהב את הפקידים שיושבים מאחורי אותו אשנב ומסרבים לתת לנו את מה שאנחנו צריכים כי חסר לנו טופסון-קטנטן אחד? אברמסון מפרט: "צריך לפתוח חשבון בנק, טלפון, פלאפון, אינטרנט וטלוויזיה, ולעשות רישיון נהיגה וביטוח. כאן בארץ אני יודע לעשות הכל אבל שם צריך ללמוד הכל מאפס, וזו טרדה שעוברת בראש".

וכשמגיעים לשם, יד אחת אוחזת במזוודה והשנייה מורמת בניסיון לתפוס מונית, לאן בדיוק אמורים להגיד לנהג לנסוע? "יש אוניברסיטאות שיש בהן מעונות, אני לא הלכתי על זה, אבל בכל מקרה לא כדאי לשכור דירה מהארץ, כי אי אפשר לראות את הנכס כמו שהוא באמת דרך האינטרנט", ממליץ אברמסון.

אם האור דולק זה אומר שהיא תפוסה או פנויה?
אם האור דולק זה אומר שהיא תפוסה או פנויה?

לשכור מזרון ללילה
"אתה נכנס לדירה ריקה, והחודש הראשון מוקדש להתארגנות. זה ברמה שמחייגים 1-800mattressכדי לשכור מזרון ללילה", מספר אברמסון, שדווקא מציין כי ישמח לרהט את המקום בעצמו על פי טעמו האישי.

אבל לא כולם כאלו, יש שנכנסים לדירה מרוהטת לגמרי. איציק, סטודנט לרפואה שנה ב' בהונגריה, גם לא רצה לחפש דירה מהארץ כי רצה להתרשם מהאזור, ולבחון את הרובע בו יגור. אז הוא עשה בוקינג למלון לשלושת הימים הראשונים ואחר כך מצא דירה. "רוב הדירות מגיעות מוכנות למחייה עד לרמת הסכו"ם במגירה. אולי זה בגלל שהשוק מוצף בדירות אז הכל מאוד אטרקטיבי ונוח".

עם עניין השפה הזרה הוא הצליח להתמודד, בגלל עומס המאמרים והספרים שהיה צריך לקרוא באנגלית ולגבי החוויה החברתית הוא מספר כי הוא מבלה את רוב זמנו עם הסטודנטים הישראלים האחרים. "לא שזה משהו שאפשר לדעת עוד כשאתה בארץ, אבל באופן טבעי מתחברים עם מי שמבין אותך הכי טוב".

ומה היה אומר לסטודנטים שמתעתדים ללמוד בחו"ל? "אני יכול לומר לאלו שמתעניינים בלימודי רפואה בהונגריה, שיכינו את עצמם לכך שידרשו מהם המון בלימודים, אבל לא יתנו להם יותר מידי. זאת אומרת, המרצים לא כל כך טובים ואת רוב העבודה אתה עושה לבד בבית. זה לא שמאכילים אותך בכפית. חץ מזה הכי חשוב זה לזכור שחוויה של חו"ל היא מאוד שונה מהארץ וצריך לזכור שעוברים למדינה זרה, עם תרבות אחרת ושזה מתאים רק למי שלא צריך את ההורים צמוד אליו".

הלו? אפשר בבקשה להזמין מזרון?
הלו? אפשר בבקשה להזמין מזרון?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד