072-3300504

שלושה בדירה אחת

הסימביוזה הנדירה של צ'נדלר וגו'אי מ"חברים" היא חלומם הרטוב של כל מי שגר בשותפות. במציאות ובדירות שותפים סטודנטיאליות במיוחד, זה לא ממש ככה. איך בכל זאת תשרדו את השותפות?

ענת קייזר | 12-07-2011 10:22:00

סטודנטים תפרנים שזה עתה צלחו (בקושי) את מבול השאלות החודרניות של אימותיהם ("לאן אתה הולך?" וכד') לבטח לא יהיו כל כך בררניים כשימצאו סוף סוף דירת שני חדרים וחצי במרכז תל אביב. כן, אפילו אם הפעם האחרונה שבה השותף המיועד לדירה ראה מקלחת, הייתה במשלחת לפולין.

מה יהיה איתך בסוף?
מה יהיה איתך בסוף?

כשהג'וק הופך להיות ה - BFF
עופר (שם בדוי), סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון הכיר את השותף שלו כשנה קודם לכן. היו להם חברים משותפים מהפקולטה וכשנאלצו לפנות את דירותיהם, החליטו לעבור לגור יחד כשותפים.

למרות ההיכרות המוקדמת, יש דברים שמתגלים רק אחרי שגרים יחד ואכן, חווית המגורים המשותפים נתגלתה כלא נעימה "הוא היה משאיר שניצלים ושקשוקה על השיש ולא מכניס למקרר במשך שבוע - שבועיים. כשהערתי לו, אמר שישטוף, אבל לא עשה את זה. בהתחלה עוד שטפתי אחריו, אחר כך כבר לא, אבל אז נאלצתי להתמודד עם נחיל של ג'וקים".

המריבות לא איחרו להגיע "הלכתי ללמוד בבתים של חברים שלי כי כבר לא היה לי נעים להישאר בבית באווירה שנוצרה". לבסוף, החליט עופר למצוא דייר חלופי, עוד לפני שהחוזה הסתיים.

גם שחר (שם בדוי), סטודנט במכללת תל חי גר בדירת שותפים. כשרותם (שם בדוי) השותף הגיע לראשונה לדירה, הוא הותיר רושם נחמד. בהתחלה, השותפות זרמה על מי מנוחות, אך עד מהרה התגלו כל מיני דברים לא נעימים שקשורים בהרגלי הניקיון הכושלים של רותם.

"רותם לא טרח להוריד את המים בשירותים אחרי שעשה בהם שימוש. מן הסתם, הריח בבית לא היה משובח, אבל השיא היה כשראיתי אותו מכבס את התחתונים שלו בכיור של המטבח. היום זה מצחיק אותי, אז פחות, אבל לא הייתה לי אלטרנטיבה ומצאתי את עצמי חי איתו שנה".

מלכת האמבטיה
מלכת האמבטיה

כתובות עוינות ברוטב טריאקי
כל עוד מדובר בהיגיינה קלוקלת, מסתבר שאפשר לשרוד או אפילו להפר חוזה כשאין ברירה, אבל מה עושים כשהשותף מגלה עוינות יוצאת דופן ואפילו מתנהג בצורה לא הולמת?

זה מה שקרה למירי (26), גם היא סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, שנקלעה למריבה סתמית עם השותף שלה וזו הלכה והסתבכה .

"אחרי המריבה התחילו התנכלויות, הוא התחיל להשאיר לי פתקים עוינים בבית וביקש שאעזוב את הדירה, הוא אמר שהוא מצא את הדירה ולא היה מוכן לעזוב בעצמו. לא יצאתי. בסוף הוא כתב עם רוטב טריאקי על הרצפה "Free Me". אחרי שראיתי את זה, לא התעמתי איתו, ישר פניתי לבעלת הבית ואמרתי לה שאחרי שעשה כזה דבר, אני כבר חוששת לנפשי. בעלת הבית קבעה פגישה עם שנינו והציבה לו עובדה שהוא עוזב".

בשלב זה, היא ממשיכה, "הוא כבר לא התעקש, לקח את הדברים שלו והלך. השתדלתי לא להיתקל בו באוניברסיטה".

אז איך בכל זאת שומרים על יחסי שותפים תקינים?
טל (27) שהעבירה את התואר הראשון שלה בפקולטה ברחובות עם שני שותפים, שהפכו לחבריה הטובים, אומרת
"שותפות היא כמו זוגיות. את המקרר למשל לא כדאי לפצל כמו שבזוגיות לא היית מפצל אותו".

עוד לפני שנכנסים לדירה, היא מציעה " צריך לעשות תיאום ציפיות. בניקיונות, מראש לעשות חלוקת תפקידים ולהתמיד בה. חשוב להתחשב אם יש מישהו שקם או הולך לישון מוקדם ולא להדליק אורות ולעשות רעש בשעות לא קונבנציונאליות. לכל אחד יש את סדר היום שלו וזה לא תמיד חופף".

איפה היית כשעשו חלוקת תפקידים?
איפה היית כשעשו חלוקת תפקידים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד