072-3300504

מבטלים את ביטול הקו

הסטודנטים ניצחו: לא מבטלים את קו 45 ואפשר להגיע לאוניברסיטה בלי להחליף שני אוטובוסים. נתיבי איילון, האחראים על הרפורמה: הקו מיותר, שר התחבורה עושה טעות

עדי בילו | 30-06-2011 12:09:00

מאבק הסטודנטים מתחיל להשפיע וזוקף לזכותו ניצחון קטן אך משמעותי, בהקפאת ביטולו של קו 45 המשרת סטודנטים רבים המגיעים לאוניברסיטה מידי יום מגבעתיים ורמת גן.

בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית של חברת נתיבי איילון שמתוכננת לצאת לפועל מחר (יום ו'), היה אמור להתבטל הקו, וכפי הנראה, אין צורף להניף שלטי מחאה כרגע כי הקו לא יבוטל, לפחות בזמן הקרוב, כפי שהודיע שר התחבורה, ישראל כץ לראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר.

ימשיכו לנסוע בינתיים
ימשיכו לנסוע בינתיים

להיסחב בשני אוטובוסים
אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ניהלה מאבק על ביטול הקו, בטענה שהביטול יפגע בסטודנטים רבים, יעכב את הגעתם לאוניברסיטה, וישפיע על שיקולי מגורים בערים הסמוכות לתל אביב.

לא רק הסטודנטים השייכים לאוניברסיטת תל אביב משתמשים באופן יומיומי בקו, אלא גם מאות סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן, מכללת סמינר הקיבוצים ומכללת שנקר, ולכן קמה זעקה כשהגיעה מפת הקווים החדשה אל ציבור כולל זה. כעת יוכלו הסטודנטים להגיע למבחן בזמן, ולא יאלצו להיסחב בשניים או שלושה אוטובוסים על מנת להגיע למוסד הלימודים הנמצא במרחק קילומטרים ספורים מביתם.

"התבשרנו אתמול בערב מראש עיריית גבעתיים ומרותי אמיר, ראש מנהל התחבורה הציבורית בחברת נתיבי איילון שהמאבק הצליח וקו 45 לא יבוטל", אומרת דוברת אגודת הסטודנטים וראש מחלקת הסברה ופרסום, רותם עינב. "יהיו כמה שיבושים עד ה-15 ליולי בגלל סידורי העבודה של הנהגים ואחר כך הקו יחזור לפעילות רגילה. במקביל אנחנו מנסחים סקר יחד עם משרד התחבורה, שיועבר לקראת תחילת שנת הלימודים לכל הסטודנטים שגרים באזורים הרלוונטיים לקו 45, ותוצאותיו יקבעו האם הקו יישאר בפעילות לצמיתות".

"החלטה פוליטית של השר"
לא בכך מסתיים מאבקה של אגודת הסטודנטים בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית. "אנו ממשיכים לאסוף פניות של סטודנטים לגבי קווים נוספים שהשירות בהם אינו מניח את הדעת, ונדאג להעבירן לשר התחבורה", מוסיפה עינב.

האגודה פועלת גם בנושא כרטיס ה"סטודן" שהיה תקף רק בדן, במטרה להפעילו בכל חברות התחבורה הציבורית. הישג נוסף של האגודה מתבטא במישור שירות ההסעות מהרכבת לאוניברסיטה, שימשיך לפעול כרגיל. אך הם מקווים לרתום את קווי חברת אגד לשירות זה בהמשך. "נאמר גם שאנו מקווים כי רפורמות בסדר גודל שכזה יעשו תמיד בשיתוף הציבור ולטובתו. לא בקו 45 אנחנו מסיימים את הטיפול ברפורמה", מסכמת עינב.

רותי אמיר, ראש מנהל תחבורה ציבורית בנתיבי איילון, אומרת בתגובה לשינוי כי "בעיני זו החלטה שגויה, זו החלטה פוליטית של השר, ולא החלטה מקצועית שלנו. היא התקבלה בניגוד לדעתנו המקצועית ואנחנו עדיין חושבים שזו תהיה טעות".

טעות חמורה? שר התחבורה ישראל כץ
טעות חמורה? שר התחבורה ישראל כץ
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד