072-3300504

למה כדאי לעשות MBA

כל מה שאתם צריכים לדעת על לימודי MBA בישראל: מהן דרישות הקבלה, מיהו קהל היעד, אילו התמחויות מציע התואר ומה מחכה לבוגרים בסיום

יורם לימודים | 02-06-2011 11:48:00

זה אחד התארים הכי נחשקים בארץ, ולא פלא שכך, כי הוא טומן בחירה מגוונת בין מספר מסלולים מתקדמים. משפט המפתח הוא "לא חייבים להחליט מראש מה עושים עם זה בסוף התואר". אם נרד לפרטי פרטים נראה שגם אנשים שמעולם לא התחברו למספרים או לצד הריאלי שלהם מוצאים את עצמם מסיימים תואר שני במנהל עסקים, וזוהי אחת הסיבות העיקריות לכך.

לא מתחברים לצד הריאלי
לא מתחברים לצד הריאלי

לומדים לנהל
לימודי מנהל עסקים פופולאריים לא רק בגלל כמות המסלולים שמציע התואר, אלא גם בגלל הדלתות שהוא פותח לשוק העתיד. זהו תחום העוסק בניהול ארגונים באופן יעיל ורווחי ומעמיק את הידע וההבנה בתחומי הניהול השונים תוך פיתוח היכולת להתמודד עם מטלות ניהול שונות, קבלת החלטות וניתוח ותכנון מערכות פרויקטים.

כאמור, המסלולים המוצעים בתחום מגוונים מאוד, הם משתנים ממוסד למוסד אבל הטייטלים שהם נושאים דומים מאוד. כך למשל התמחויות בניהול שיווק עוסקות בשיווק מוצרים או שירותים שמציע הארגון ללקוחותיו, ניהול ייצור לעומת זאת, מתמקד בייצור מוצר תוך בחירה בדרכים טכניות יעילות, במינימום עלות ובמהירות. מסלול מימון מציע פתח לכל הקשור בפעילות הכספית של ארגון, כולל מציאת משאבים כספיים, ואילו בחירה בניהול משאבי אנוש תמקד אתכם דווקא בהנעת העובדים בארגון להפקת תוצר מקסימלי. תואר שני בניהול מערכות מידע, גם הוא נגזרת של מנהל עסקים, והוא מכשיר את בוגריו לנהל את כל הקשור למערכות המחשוב בארגון. נישה נוספת היא חקר ביצועים, משמע ניהול מחקרים עבור הארגון, שימוש במודלים וכלים מתמטיים לשיפור הניהול ברמות השונות של הארגון.

ישנן עוד התמחויות רבות במוסדות הלימוד השונים, ביניהן התמחות בהיבט המשפטי והאתי של עולם העסקים, עסקים ממשל ופוליטיקה, ייעוץ עסקי, ניהול היי-טק וכדומה.

לומדים להפיק את התועלת המקסימלית
לומדים להפיק את התועלת המקסימלית

להבדיל את עצמך
מספר הסטודנטים המסיימים תואר ראשון כלשהו עלה בצורה דרסטית בשנים האחרונות, מה שהפך את התואר הראשון מרצוי ל"מאסט" בקורות החיים. בתחרות בה נמצא השוק היום, יש ענפים כמו הייעוץ או השיווק בהם תואר שני במנהל עסקים הוא תנאי סף לעיתים קרובות. החובה להבדיל את עצמם משאר השוק מחייבת את אנשי ענף העסקים להשלים את לימודי התואר השני, ולא להישאר עם תעודה של תואר ראשון בלבד כמו מרבית האקדמאים בישראל.

סיבה פופולארית בגינה נרשמים סטודנטים רבים ללימודי תואר שני במנהל עסקים היא הרצון להחליף תפקיד, מקצוע או אפילו ענף. שדרוג קורות החיים – מעבר לתוספת של שורה, MBA יכול להעיד על העניין של המועמד בתחומים עסקיים. בגלל רב-הגוניות של התואר, בוגריו יכולים לבסס את הידע שלהם בכל תחום רלוונטי.

תרומה עיקרית נוספת של לימודי מנהל עסקים היא רכישת כלים ומיומנויות. עבור סטודנטים רבים, אשר לא מגיעים מתחומי כלכלה וניהול, זהו מקום המפגש הראשוני עם מושגים מעולם העסקים וידע ניהולי בסיסי. בנוסף על אלו, עצם היותו מסלול לימודים רב-תחומי מאפשר לסטודנטים רבים "לטעום" ממגוון תחומים בעסקים לפני שבוחרים תחום יחיד.

אפשר להתלבט לא מעט בשאלה האם ניהול הוא מקצוע בכלל, והאם מיומנויות ניהול הן דבר נרכש או מולד. אבל לא משנה מה יגידו, קיימת הבנה שעיסוק בניהול, בכל ענף או תעשייה, והתקדמות בסולם הדרגות העסקי, מצריכים ידע תיאורטי ומעשי מעבר לידע המקצועי הנדרש בענף הספציפי, וזאת כדי לעשות את המעבר מעובד חברה למנהל צוות. תוכניות הלימוד השונות לתואר שני במנהל עסקים נועדו בדיוק לשם כך והתואר הזה מהווה סטנדרט נדרש לניהול בתחומים רבים בעולם העסקים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד