072-3300504

עומס יתר

אופס... מישהו כנראה לא ספר את החוגגים בכניסה למסיבת הרחוב בשוק מחנה יהודה בערב יום העצמאות וריבוי האורחים אילץ את המשטרה לסגור את האירוע. אכזבה

עדי בילו | 11-05-2011 13:51:00

שנה שעברה זו הייתה הצלחה מסחררת, השנה – לא ממש. מסיבת השוק שאורגנה מטעם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית נקטעה באמצע החגיגות בגלל עומס יתר. השמועה אומרת שהגיעו למקום למעלה מ-8000 איש כאשר התכנון המקורי היה לאכלס 3500 סטודנטים מאושרים לחגיגת עצמאות משחררת.

אמה-מה, מישהו כנראה שכח לשים רסן על שערי הכניסה, מה עוד, שלא ברור מדוע המשיכו באמת להכניס אנשים למתחם, כי לא נמכרו כרטיסים למסיבה והכניסה לא עלתה שקל, כך שהסיבה בהחלט לא הייתה חמדנות יתר.

העיקר הכוונה? לא במקרה הזה. בסביבות 1:30 בלילה הגיעה המשטרה והוציאה הודעה בכריזה שסוגרים את האירוע בגלל עומס אנשים במקום. נציג אגודת הסטודנטים התנצל במיקרופון, ואמר שההחלטה לא נעשתה מטעם הארגון אלא מפאת שיקולי בטחון. אז המוזיקה המעולה הופסקה, החתיכים עזבו את המתחם, ושאר פטישי פלסטיק וזרחנים נשארו מיותמים ועזובים על רצפת השוק.

יותר מידי אנשים
יותר מידי אנשים

"עוגמת נפש גדולה"
עינת, אחת הסטודנטיות הירושלמיות שנכחו במקום מספרת: "הרגשתי עוגמת נפש גדולה. בדיוק מצאנו מקום מגניב לרקוד בו. עד שהתמקמנו והכל התחיל להיות מגניב החלישו את המוזיקה עד שכיבו אותה לגמרי, ואז אמרו איזה משפט קצר במיקרופון שהמסיבה נסגרת וביי. וכל מה שהיה חשוב לאגודה להגיד באותה נקודה שזה לא הם שסוגרים", היא ממשיכה ומספרת, "אחר כך סגרו עוד מסיבות בעיר באותו אופן ומאותה סיבה, ומה שלא ברור זה למה למשטרה לא היה ברור שיהיו אלפי אנשים בשוק, למה זה הפתיע אותה, למה היא לא תדרכה לעצור כניסה של אנשים בשלב מסוים".

התחושה העיקרית איתה יצאה עינת מהערב היא אכזבה. "נוצר מצב שכל מיני גופים שפועלים לשיפור החיים הסטודנטיאלים בירושלים מרימים הפקה ולא עומדים מאחוריה, וזה היה מאוד מאכזב. העניין המרכזי זה שלא הסבירו למה סוגרים, אלא במשפט אחד במיקרופון המיתו את כל המסיבה, והדבר השני היה שבסופו של דבר, עיר שלמה לא הצליחה להיערך להתנהלות של הצעירים באותו ערב".

תומר מרון, סטודנט נוסף, מחזק את דבריה של עינת: "המסיבה נסגרה אחרי שעתיים. לא הודיעו למה, רק אמרו שזו הודעה של המשטרה, שהמסיבה לא תיפתח שוב ושכולם מתבקשים לעזוב את המקום. זה היה מבאס כי לא היו אלטרנטיבות אחרות בעיר – כולם דיברו רק על זה וכולם הלכו לשם. אחרי זה פשוט הסתובבנו ברחובות".

שוק מחנה יהודה. לא ערוכים למסיבות בסדר גודל כזה
שוק מחנה יהודה. לא ערוכים למסיבות בסדר גודל כזה

קצר בתקשורת עם המשטרה
לדעתו של מרון גם אגודת הסטודנטים וגם המשטרה פשוט לא צפו את גודל האירוע וכמות האנשים. "הם (האגודה) שלחו אימייל היום (יום ד') שהם תיאמו עם המשטרה ועם כל הגופים ושכרו אפילו אקסטרה מאבטחים, והמשטרה, בלי התייעצות איתם פשוט החליטו חד משמעית לסגור את המסיבה – בלי להגיד מה אפשר לעשות או איך אפשר לפתור את זה בלי לסגור לגמרי".

מאגודת הסטודנטים נמסר בתגובה כי נשלח מכתב למפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל בעקבות אירועי אותו ערב. במכתב מצוין כי אגודת הסטודנטים מנסה לקדם ככל שביכולתה את חיי התרבות והלילה של הצעירים בירושלים, כמובן בתיאום מול משטרת המחוז. "התחושה העולה מהעבודה מול נציגי המשטרה היא של הערמת קשיים רבים ולעתים בלתי סבירים. נדמה כי אנשים מסוימים במשטרה שכחו שתפקידם הוא לסייע לתושבי העיר לקיים אורח חיים תקין ופעילות תרבותית עשירה, ולא רק להקשות ואף לסכל קיום פעילות לרווחת התושבים. ברור שהביטחון והבטיחות הם בראש סדרי העדיפויות, אבל אם רק על זה נקפיד, אז הכי בטוח שכולם פשוט יישארו בבית".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד