072-3300504

בדרך לקאן

להפיק סרט סטודנטים מאפס, עם תקציב דל ועזרה מהאוניברסיטה שהגיעה רק לאחר הכניסה לתחרות בפסטיבל סרטים. דרכה של הסטודנטית מעיין ריף מתל אביב ועד לפסטיבל קאן

עדי בילו | 14-04-2011 17:11:00

מעיין ריף, סטודנטית בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, מתמודדת עם סרטה "על מרתה לעוף" בפסטיבל הסרטים בקאן בחודש הבא, לאחר שהצליחה להפיק ולביים אותו כמעט מאפס. "בשביל לעשות סרט סטודנטים צריך לבקש טובות מהרבה אנשים, ולהסתמך על טוב לב ורצון לעזור. הרבה אנשים התגייסו לעזור לי ובשלב מסוים גם קיבלתי ירושה שסייעה לי כלכלית להפוך את הרעיון שהיה לי בראש לאפשרי וממשי".

עלילת הסרט, העוסקת בעובדת זרה אשר איבדה את החופש תוך טיפול בזקנה גוססת, החלה להתגלגל בראשה של ריף דווקא בזכות הלוקיישן שנבחר לצילומים. "הורים של חברה שלי קנו בית שהם תכננו להרוס, ואיך שראיתי את הבית הזה היה לי ברור שאני צריכה לצלם שם סרט. פתאום, מרגע שהיה לוקיישן, הרעיון כבר התגלגל. ההרגשה שהקיפה את הבית הייתה שהכל מת בו, ובמשך החודשיים שניקינו ושיפצנו אותו, כדי שיהיה מתאים כסט צילום, נבנה הסיפור".

"מרגע שנכתב התסריט ויכולתי לראות את הדמות המתעצבת בסיפור, ישר עלתה לי אניה בוקשטיין בראש כדמות ראשית, וברגע שהיא הסכימה לא הייתה לי 'פלאן בי'. היא קראה את התסריט ומאוד אהבה אותו, ברור שהיו לה הערות ותיקונים, אבל אלו היו דברים שגם לי היה ברור שהם צריכים להשתנות. אחרי כמה גרסאות הכל כבר זרם והעבודה איתה הייתה חוויה מדהימה ונעימה".

מתוך הסרט "על מרתה לעוף"
מתוך הסרט "על מרתה לעוף"

תפנית בעלילה
את הסרט שלחה ריף לפסטיבל קאן מיוזמתה. כמה ימים אחרי שהגישה מועמדות קיבלה מייל תגובה קר בו נשאלה לגבי שינויים עתידיים בעריכת התוצר הלא-מוגמר וכן נתבקשה לעמוד בתאריך דד-ליין קרוב ומלחיץ. החל מאותו רגע נכנסה האוניברסיטה לתמונה ועזרה בסיום הסרט. "ישר סידרו לי עורך סאונד ועזרו לי מבחינה כלכלית. סייעו לי להתחבר ל"קרן רבינוביץ'" ו"קרן גשר לקולנוע רב תרבותי", מה שהקל עוד יותר על העבודה".

אל הפסטיבל נוסעים איתה האנשים שהרביצו עבודה קשה מאחורי הקלעים, ביניהם הצלם מוש משעלי והעורך אור לי-טל. דווקא בוקשטיין לא תצליח להשתחרר ממחויבויות קודמות, אך ריף מביעה אופטימיות רבה ומתעודדת בכך שכל חברי הצוות הם גם חברים טובים שלה בחייה האישיים. היא מסכמת את חווית העשייה והעבודה הקשה: "הסרט הוביל את עצמו, ובהחלט יש בו מסר חברתי חשוב שאני עומדת מאחוריו, אבל בסופו של דבר באתי כדי ליצור יצירה אומנותית ולספר סיפור שקורה כאן ועכשיו".

ריף
ריף
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד