072-3300504

סטודנטים ממצרים נמלטו לאונ' חיפה

סטודנטים אמריקאים שנמלטו מהמהומות במצרים הגיעו לאוניברסיטת חיפה במסגרת הסכם לחילופי סטודנטים

הדר גילת | 07-02-2011 17:40:00

חמישה סטודנטים אמריקאים מאוניברסיטת אילון (ELON) בצפון קרוליינה שלמדו בקהיר במסגרת חילופי סטודנטים, נמלטו מהמהומות במצרים והגיעו לאוניברסיטת חיפה. "עד לפני מספר שבועות לא חשבתי שאני אהיה בישראל. היום אני שמחה להיות במקום בטוח וידידותי", אמרה הסטודנטית רייצ'ל בורווי.

לפני מספר שבועות נחתם הסכם לחילופי סטודנטים בין אוניברסיטת אילון ובית הספר לתלמידי חו"ל של אוניברסיטת חיפה. ההסכם אמנם היה אמור להיכנס לתוקף רק בשנת הלימודים הבאה, אולם עם פרוץ המהומות במצרים פנתה הנהלת אוניברסיטת אילון לאוניברסיטת חיפה בבקשה לקלוט באופן מיידי חמישה סטודנטים שהחלו ללמוד באוניברסיטה האמריקאית בקהיר.

בית הספר לתלמידי חו"ל של אוניברסיטת חיפה נערך במהירות ואמש (א') כבר הגיעו הסטודנטים, נקלטו במעונות והם יתחילו את הלימודים כבר בסמסטר הקרוב, הפעם בישראל.

"האוניברסיטה האמריקאית במצרים ממוקמת באי באמצע הנילוס, כך שבתחילה לא שמענו ולא ראינו דבר. אבל מהר מאוד התחלנו לשמוע את היריות ברחוב ולהריח ריח של גז מדמיע מהרחובות", מספר הסטודנט ג'ונתן אורדוג, "נציג התוכנית הבינלאומית לקח אותנו מהר לביתו שלחופי הים האדום ומשם כבר היינו בדרך לישראל".

הורי הסטודנטים האמריקאים שהתעדכנו על הכל מרחוק, היו כמובן מודאגים מאוד. "ההורים שלנו לחצו עלינו להסתלק כמה שיותר מהר ממצרים. בהתחלה היו דיבורים על לבנון או ירדן אבל ברגע שהם שמעו שיש אופציה להגיע לישראל, הם העדיפו שנגיע לישראל. כשהם שמעו שאנחנו בדרך לישראל הם היו הרבה יותר רגועים", אומרת הסטודנטית קיית דונובן.

בימים הקרובים יקלטו הסטודנטים החדשים באופן מלא באוניברסיטת חיפה, יקיימו סיורים בקמפוס ובחיפה ויתכוננו לתחילת סמסטר ב'.

הסטודנטים מגיעים למקום מבטחים
הסטודנטים מגיעים למקום מבטחים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד