072-3300504

משחררים את חרדת הבחינות

חוקרים מארה"ב טוענים כי מצאו דרך להתמודד עם חרדת הבחינות של הסטודנטים ובכך להקל עליהם ולהגדיל את סיכויי הצלחתם

הדר גילת | 18-01-2011 12:53:00

המחשבה כי כל עתידכם מונח על כף אותה בחינה בשיטות מחקר, לא נותנת לכם לישון ומכניסה אתכם לחרדה מכך שאולי תפשלו ובכך תחסלו את הקריירה המזהירה שצפויה לכם? קחו לכם רגע, שתו מים, תנשמו עמוק ותקשיבו לזה.

מחקר חדש מצא כי אתם עשויים להרגיש טוב יותר אם תפנו לכם עשר דקות לפני המבחן ותכתבו על דף את מחשבותיכם ורגשותיכם. החוקרים, פסיכולוגים מאוניברסיטת שיקגו, מסבירים כי בצורה כזאת המוח משתחרר מהתחושות השליליות ומאפשר לסטודנטים לתת את כל תשומת הלב למבחן עצמו. כך פורסם באתר המדעי science.

החוקרים, ג'ראדו רמירז וסיאן ל.ביילוק, מספרים כי המחקר בוצע על שתי קבוצות – סטודנטים ותלמידי תיכון. ראשית כל נבדקה רמת החרדה של התלמידים ולאחר מכן הם התבקשו לבצע את משימת כתיבת הרגשות.

מהממצאים עולה כי התלמידים שביצעו את המטלה, הצליחו להשיג ציונים גבוהים יותר מאלו שלא כתבו על דף את החרדות שלהם. החוקרים מסבירים כי התרגיל יעיל במיוחד עבור סטודנטים שמרגישים שהם נחנקים מרוב לחץ.

ההסבר לתוצאות המחקר הוא הסברה שהחרדה מתחרה על מקום במוח עם כוח החישוב והזיכרון לטווח קצר. כלומר, אם הזיכרון מרוכז בדאגות, הנבחן יתקשה בשליפת האינפורמציה שאגר במוחו בתהליך ההכנה. בנוסף לכך, הסטודנט החרד מאבד את יכולת הריכוז שלו ובכך מקטין את הסיכוי שלו לציון גבוה.

"מחקרים הראו כי בחינה היא לא מדד ליכולות של הסטודנט", אומר פרופ' ביילוק, "לכן, אם אנחנו יודעים את המדע מאחורי חרדת בחינות, נוכל לעזור לתלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם".

בארצות הברית חרדת בחינות היא דבר מאוד נפוץ מאוד, מכיוון שהלחץ המופנה על הסטודנטים לקבלה לאוניברסיטאות יוקרתיות, קולג'ים נחשבים, הצלחה בלימודים וקבלת מלגות הוא עצום ולכן הם מרגישים כי עליהם להגיע להישגים הגבוהים ביותר בשביל להבטיח את עתידם. תחושה זו יוצרת אצלם חרדה עצומה.

נמצא הפתרון לחרדת בחינות?
נמצא הפתרון לחרדת בחינות?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד