072-3300504

להיבחן על דון דרייפר

נאבקים בקורסים משמימים באקדמיה וחולמים על היום שבו סמסטר שלם תנתחו את סדרת הטלוויזיה האהובה עליכם? ובכן, באוניברסיטת ברקלי מגשימים את החלום לחובבי סדרת המופת "מד מן"

הדר גילת | 10-11-2010 10:11:00

אוניברסיטת ברקלי, ארה"ב, מציעה קורס חדש שיעסוק בסדרת הטלוויזיה זוכת האמי – "מד מן" (או בתרגום שקיבלה בעברית: "הגברים של שדרות מדיסון").

הקורס, שהחל לראשונה בסמסטר הסתיו האחרון ומעניק לסטודנטים שתי נקודות זכות, יתמקד בפן ההיסטורי והסמלי שמציגה סדרת הטלוויזיה, העוסקת בעולם הפרסום של ניו יורק בשנות ה-60. את הקורס יעבירו שתי סטודנטיות מהאוניברסיטה המעריצות את הסדרה.

אחרי שצפו ב"מד מן" עונה אחר עונה במשך ארבע השנים האחרונות, הבינו קייטי דאוד, סטודנטית לאנגלית שנה רביעית ואנני פאוורס, סטודנטית שנה רביעית להיסטוריה, שהעלילה מובילה למקומות הרבה יותר עמוקים ומעוררי מחשבה ממה שניתן לחשוב. "מבחינה היסטורית ותמאטית קורים שם הרבה דברים שאפשר להביא אותם לדיון בכיתה", אומרת פאוורס.

הנושאים המועלים במד מן" וזוכים להתייחסות בקורס של דאוד ופאוורס הם בין היתר: תרבות בת זמננו, הפוליטיקה של שנות ה-60, תפקיד הנשים בבית ובחברה ומהות התא המשפחתי באותן שנים.

לכל נושא הנלמד בכיתה הותאמו קטעים מפרקי הסדרה המייצגים אותו וכן חומר תיאורטי אקדמי. למשל, בנושא תפקידי האישה, יתבקשו הסטודנטים לא רק לצפות בחייה של בטי דרייפר, אלא גם לקרוא את "המיסטיקה הנשית" של התיאורטיקנית בטי פרידן, שפורסמה בשנת 1963 ותיארה את תפקידן של הנשים בחברות התעשייתיות בכלל ובפרט כעקרות בית במשרה מלאה.

"אני חושבת שהרבה אנשים ש'זרקו את הטלוויזיה' התייחסו אליה כמוצר בידורי בלבד", אומרת דאוד, "אבל אני חושבת שסדרות כמו 'מד מן' מוכיחות שהיא יכולה להיות יותר מסתם בידור, היא יכולה להגיד משהו על התרבות שלנו ולהיות חומר מעורר מחשבה".

דאוד מוסיפה כי היא רוצה שאנשים יבינו שצפייה בתוכניות טלוויזיה יכולה להיות הרבה יותר מפעילות פאסיבית - במיוחד כשזה מגיעה לסדרות כמו "מד מן", "שבה נעשית כמות עצומה של השקעה ומחקר בכל פרק" ופאוורס מוסיפה "אני רוצה שסטודנטים יסתכלו על התוכנית כיותר מרק פיסה של תרבות הפופ, שיסתכלו על הסדרה כיותר מרק תוכנית טלוויזיה.

"יותר מרק פיסה של תרבות הפופ". מד מן
"יותר מרק פיסה של תרבות הפופ". מד מן
תפקידי הנשים בשנות ה- 60
תפקידי הנשים בשנות ה- 60
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד