072-3300504

איפה הסטודנטים הכי חרשנים?

מדגם חדש בא לבדוק באיזה מוסד הסטודנטים לומדים הכי הרבה שעות לכל מבחן. והתוצאות? מפתיעות

הדר גילת | 05-08-2010 13:26:00

מדגם שנערך בקרב 3,809 סטודנטים ממוסדות לימוד שונים בארץ בדק איפה הסטודנטים לומדים הכי הרבה שעות לכל מבחן. מהנתונים מסתבר שהסטודנטים של אוניברסיטת ת"א הם הכי משקיענים ולומדים - 39.12 שעות לכל מבחן, לעומת 18.14 שעות לימוד למבחן באוניברסיטת חיפה.

המטרה של הסקר היתה לבדוק כמה זמן לוקח לתלמידים להתכונן לבחינות סוף הסמסטר שלהם, בשילוב עם מספר הבחינות אליהן הם ניגשים. בנוסף, הסטודנטים התבקשו לדרג איזו תכונות לימודיות הכי חשובה ללימודים.

במדגם השתתפו סטודנטים משמונה מוסדות אקדמאים בישראל: אוניברסיטת ת"א, הטכניון, מכללת תל חי, הפקולטה לחקלאות ברחובות, האוניברסיטה העברית, מכללת עמק יזרעאל, המרכז האוניברסיטאי אריאל ואוניברסיטת חיפה.

אז מי הם הסטודנטים הכי חרשנים אחרי אלו של אוניברסיטת תל אביב? במקום השני נמצאים הסטודנטים של הטכניון שלומדים 36.31 שעות לכל בחינה. במקום השלישי נמצאת מכללת תל-חי עם 29.27 שעות לימוד לבחינה, במקום הרביעי נמצאים הסטודנטים מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית עם 26.95 שעות לימוד לכל בחינה, במקום החמישי סטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים עם 24.51 שעות לימוד לבחינה.

הסטודנטים של מכללת עמק יזרעאל נמצאים במקום השישי עם 22.43 שעות לימוד לכל בחינה, במקום השביעי מדורגים הסטודנטים מהמרכז האוניברסיטאי אריאל עם 20.15 שעות לימוד לבחינה ובתחתית הטבלה נמצאים, כאמור, סטודנטים של אוניברסיטת חיפה עם ממוצע של 18.14 שעות לימוד לבחינה בלבד.

לדברי מבצעי המדגם, השינוי במספר שעות הלימוד לכל בחינה, אינו קשור למספר הבחינות הכולל שהסטודנטים עברו בכל סמסטר, מכיוון שמספר המבחנים הוא יחסית דומה ונע בין 7.11 בחינות לסמסטר לבין 5.43 בחינות.

בנוסף, הסטודנטים התבקשו לדרג את התכונה החשובה ביותר בעיניהם עבור סטודנט בתקופת בחינות. במקום הראשון דורגה היכולת להתרכז למשך זמן רב, במקום השני היכולת לזכור מידע רב, ובמקום השלישי ערנות למשך כל היום. לעומת זאת, מהירות-תגובה דורגה כתכונה הפחות חשובה לקהל הסטודנטים.

* המדגם נערך על ידי חברת פרמשלום, משווקת גינקוזאן – תוסף תזונה טבעי המיועד לשיפור התפקוד הקוגניטיבי.

לומד ולומד ולומד
לומד ולומד ולומד
ולומד
ולומד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד