072-3300504

מאות הפגינו נגד הקמת חוות גז ליד קיסריה

מפגינים משלוש מועצות מקומיות מחו נגד הכוונה להקים חוות גז באזור וקראו להקימה על אסדה בלב ים. "המתקן יביא לפגיעה במשאבי טבע ובאיכות חיי התושבים"

אריאל נוי | 02-07-2010 16:10:00

כ-200 מתושבי קיסריה, שדות-ים, גן שמואל ואור עקיבא הפגינו בצהריים (שישי) בצומת פל-ים סמוך לכביש 4, במחאה על הכוונה להקים במקום חוות גז. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "לגז אין ריח - אך לשחיתות יש" ו"עוצרים את האסון, לא מוכרים את החוף".

המתקן, שהתוכנית להקמתו מצויה בשלבי התכנון האחרונים, עתיד לקלוט את הגז טבעי מהקידוחים "תמר" ו"דלית" שנתגלו לאחרונה. הדיון בוועדה הארצית לתכנון ובנייה בנוגע למיקום מפעל הגז שמבקשים להקים איש העסקים יצחק תשובה ושותפיו, חברת "נובל אנרג'י" ו"ישראמקו", בחוף הכרמל יתקיים ביום שלישי הבא.

בתגובה לתוכניות להקמת המתקן התגבשה קואליציה של החברה להגנת הטבע עם הרשויות המקומיות באזור זיכרון יעקב, המועצה האזורית חוף הכרמל ופורדיס, שפתחו במבאק נגד המתקן. אבי טרר, ממארגני ההפגנה סיפר לוואלה! חדשות: "אנחנו דורשים להקים את חוות הגז על גבי אסדה בלב ים משיקולים בטיחותיים וסביבתיים. מתקן גז באזור הומה אדם בלב נופים ירוקים זהו אסון וסכנה".

בחברה להגנת הטבע חוששים מהסיכונים הבריאותיים והבטיחותיים הנובעים מהקמת חוות הגז: "זהו מתקן תעשייתי בולט בשטח הכולל בין היתר מיכלי דלק וארובה לנישוף גז. אופיו של המתקן, מיקום התחנה בדור, בקיסריה או באתרים סמוכים יגרום שינוי מהותי של אופי האזור, ויביא לפגיעה במשאבי טבע, נוף, שטחים פתוחים ולפגיעה באיכות חיי התושבים". גם בחברה להגנת הטבע ציינו כי החלופה הטובה ביותר היא על גבי אסדה בים.

"מתקן גז באזור הומה אדם בלב נופים ירוקים זהו אסון וסכנה"
"מתקן גז באזור הומה אדם בלב נופים ירוקים זהו אסון וסכנה"

"עיכוב יעלה 10 מיליארד שקלים"
משותפות תמר נמסר בתגובה: "טיפול בגז באסדה אינו מהווה חלופה ראויה, אמינה, וזמינה לאבטחת אספקת הגז הטבעי למשק הישראלי מנקודת מבט אסטרטגית, כלכלית וסביבתית אנחנו סומכים על שיקול הדעת המקצועי של הוועדה הארצית לתכנון ובניה".

"כפי שהצהרנו בעבר, אנו נתמוך בכל חלופה שתקבע על ידי הוועדה. במידה שתוקם אסדה לטיפול בגז, יהיה צורך במתקן יבשתי גדול בדומה למתקן הקבלה באשדוד (שגודלו 57 דונם). מכיוון שכמויות הגז מתמר כפולות יהיה צורך במתקן יבשתי גדול יותר. מנקודת מבט של אמינות אספקה רב שנתית למשק, אין לבסס את הטיפול בגז "מתמר" על אסדה בודדת.

"פרק הזמן המקובל להקמת אסדה הוא 40-48 חודשים, זמן התכנון מוערך בכ- 15-20 חודשים. ההפסד הכלכלי-סביבתי למשק בשנתיים אי אספקת גז מוערך בכ-10 מיליארד שקל. לאור המחסור הצפוי בגז מאמצע שנת 2013 ולאור אי וודאות ותקלות בהזרמת הגז המצרי והפסדים כלכליים ונזקים סביביתיים, יש לבחור בשיטה המהירה לטיפול בגז מתמר, דהיינו מתקן יבשתי".

"משק האנרגיה בישראל יהיה תלוי במתקן הקבלה של הגז מתמר, ומתקן זה צריך להיבנות בדרך האמינה והמהירה ביותר.אסדה בים תהווה מטרה אסטרטגית נוחה וקלה לפגיעה שתיקונה יארך זמן רב".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד