072-3300504

הטיפים שיעזרו לכם להתקבל להתמחות

סיימתם שנה א' בלימודי משפטים? הגיע הזמן להתחיל לחשוב על העתיד ולמצוא משרד עורכי דין שתוכלו להתמחות בו. כך תעשו זאת נכון

ליאת בן צבי | 15-06-2010 10:44:00

1. כשאתם בונים את מערכת הלימודים, חשוב לכלול בה קורסים שמעניינים אתכם. אך לא פחות חשוב שיהיו בה קורסים שיקדמו אתכם למקום ההתמחות בו אתם חפצים וכמובן - מומלץ בחום לעבור את הקורסים הללו בציון גבוה.

2. תקופת המבחנים הנערכת בסמסטר ב' של שנה א' היא החשובה והמכרעת ביותר, אז מאוד כדאי שתשקיעו בה - אלה יהיו הציונים שתציגו למשרדים כשתחפשו התמחות.

3. מועד ב' זאת לא מילה גסה! אם קיבלתם ציון נמוך מומלץ להיבחן בשנית, במיוחד בקורסים משמעותיים לתחום בו אתם מעוניינים.

4. קיבלתם 100 בעבודה? שמרו אותה, היא תסייע לכם כשתחפשו התמחות. משרדים רבים דורשים לראות עבודות כדי לבחון יכולת ניסוח וחשיבה משפטית. חשוב להציג עבודות שאתם מתחברים אליהן ובקיאים בהן ברמה גבוהה, על מנת שתוכלו להציגן באופן שוטף.

5. בחירת קורסים בנושאים של שוק ההון, מיזוגים, רכישות והגבלים עסקיים יתנו לכם נקודת מבט רחבה על התחום המסחרי ויסייעו בקבלה למשרדים בתחום זה.

6. המלצות ממרצים הופכות את קורות החיים למרשימים יותר, עדיף שאלה תהיינה המלצות המספרות עליכם כסטודנטים ולא כאלו המתייחסות רק לציון גבוה שקיבלתם.

7. עבודה כעוזר הוראה או עוזר מחקר תספק לכם התנסות משמעותית וניסיון בעבודה משפטית אקדמית ותסייע בקבלה להתמחות.

השקיעו בציונים
השקיעו בציונים

איך בוחרים התמחות?
8. מתלבטים? מתחבטים? לא בטוחים אם אתם פליליסטים או מסחריים בנשמה? אין כמו צבירת ניסיון כדי להכריע, מומלץ להתקבל לטרום התמחות ורצוי כבר בשנה ב' של הלימודים.

9. לבחירה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי יש השפעה על המשך הקריירה המקצועית שלכם, חשוב להקדיש מחשבה בנושא ולגבש החלטה לקראת חיפוש ההתמחות.

10. בוחרים את הקליניקה לשנה הבאה? אל תקלו ראש, שקלו היטב את בחירתכם, הקליניקה היא התנסותכם הראשונית בפרקטיקה.

11. רוצים לראות את התיאוריה באה לידי ביטוי בפועל? בקרו בבתי משפט והתרשמו ממגוון התחומים המשפטיים וכיצד הם קמים לתחייה ממחברות הלימוד.

12. מה אומרים לכם השמות הבאים? מיתר, הרצוג פוקס נאמן, נשיץ ברנדס, גורניצקי גולדפרב, מ. פירון, יגאל ארנון? לא יותר מדי? זה הזמן לפתוח את העיתונים הכלכליים, את גוגל וכל מקור אחר ולהתחיל להתוודע למשרדים המובילים בשוק.

13. אם כבר יש לכם משרד מועדף להתמחות, בררו פרטים רבים ככל האפשר אודותיו. הכרות מוקדמת עם המשרד ועם עורכי הדין האמורים לראיין אתכם עשויה בהחלט לסייע. לצורך זה, מומלץ להסתייע גם באתר האינטרנט של המשרד, ממנו ניתן ללמוד הרבה.

מומלץ להתקבל לטרום התמחות
מומלץ להתקבל לטרום התמחות

מגדילים את הסיכויים להתקבל להתמחות
14. צבירת ניסיון והמלצות ממקומות עבודה הן עניין מבורך, בין אם מדובר בעבודה משפטית או כל עבודה אחרת. צברו המלצות לא סטנדרטיות ממעסיקים מפרגנים אשר מעידים על אופייכם ויכולתכם כעובדים. יחד עם זאת, זכרו כי מכתב המלצה הססני יכול לגרום יותר נזק מתועלת.

15. את גוגל אתם בטוח מכירים, נכון? אבל מה עם נבו? תקדין? אלו מקורות חיפוש משפטיים בהם תשתמשו רבות במהלך ההתמחות. הכרות מוקדמת עם המאגרים הללו היא חשובה ותורמת.

16. אם האנגלית שלכם טובה, דאגו להבליט זאת בקורות החיים ובראיון ההתמחות, קחו בחשבון כי ישנם תחומים שבהם נדרשת אנגלית ברמה גבוהה במיוחד.

17. ידע זה כוח, קריאה של פסקי דין תקדם את חשיבתכם המשפטית, זה יתבטא הן בעבודתכם בפועל והן ביכולת שלכם להרשים את המרואיין בראיון ההתמחות.

18. פעילות התנדבותית משמעותית מעניקה תחושת סיפוק ותרומה ובו זמנית תסייע בהבלטת קורות החיים שלכם לעומת המועמדים האחרים.

19. במידת האפשר, הצטרפו כחברים למערכת כתב העת, שם תתנסו בביקורת מהותית על מאמרים, מחקר משפטי ובדיקת דקדוק ואיות. ההצטרפות תקנה לכם גם ניסיון משמעותי וגם נדבך מרשים להוסיף לקורות החיים.

20. אל תהססו להיעזר בחברות השמת כוח אדם והכוון של המגזר המשפטי. באתרי החברות תוכלו למצוא מידע רב, משובי ראיונות התמחות ודעות של מתמחים לשעבר על משרדים.


* ליאת בן צבי היא מנהלת מחלקת מתמחים ומרכזי הכוון בחברת קודקס. חברת קודקס היא חברת ההשמה המובילה בישראל בענף המשפט.

שמרו המלצות, התנדבו, צברו ניסיון
שמרו המלצות, התנדבו, צברו ניסיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד