072-3300504

שירת הסירנה

רון ויינרייך, סולן להקת Siren, מאמין שאין מסכנות בחיים ושבזכות המוזיקה אפשר להרגיש טוב בכל מצב, אז תהיו בטוחים שהפציעה במלחמת לבנון השנייה לא תמנע ממנו לחרוך את הבמות

הדס חיימוב | 26-05-2010 09:38:00

להקת Siren מציגה:

שירה ובס - רון ויינרייך, 24, סטודנט לתואר ראשון במנהל עסקים ושיווק במרכז הבינתחומי הרצליה
גיטרה, קלידים וקולות - יועד פקטה, 24, עובד בחברת הייטק
גיטרה וקולות - רמי אוסרווסר, 23, עובד בהפקות מוסיקה
תופים וקולות - יהונתן ויינרייך, 17, תלמיד תיכון


מה הסגנון שלכם?
"אנחנו עושים ניו-סקול-רוק. ההשפעות שלנו נעות מלהקת קיס ועד גאנז אנד רוזס. בסופו של דבר הסגנון הוא רוק כבד עם נגיעות של אלקטרוני".

מה המשמעות של השם?
"כשחשבנו על איך לקרוא ללהקה רצינו למצוא משהו שיהיה קצר וקליט אבל בעיקר שתהייה לו משמעות עבורנו. כשחיפשנו שם, מישהי אמרה לי לחשוב על הדבר הכי ישראלי בעיני וככה חשבתי על siren שזו צפירה, כמו ביום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל. משהו שיש רק בארץ ואין בשום מקום אחר בעולם".

ואיך זה מתבטא במוזיקה שלכם?
"הצפירה מסמלת ערכים ישראלים ודברים שהיינו רוצים שיהיו במוזיקה שלנו. על איך שהחיים במדינת ישראל קמו על דמם של אנשים שהיו פה לפנינו ואיך שהחופש שלנו הוא משהו שצריך להילחם עליו".

יכול להיות שזה קשור גם לפציעה שלך בלבנון?
"תראי, נפצעתי קשה במלחמת לבנון השנייה וברור שיש לזה קשר. הייתי מפקד טנק מרכבה כשמבנה בטון התמוטט על הטנק ואני נפגעתי בגב. כיום אני בכסא גלגלים אבל זה ממש לא מפריע לי לבעוט רוק כבד על הבמה".

אז הלהקה היא סוג של מפלט?
"הלהקה היא מסר חזק שאין מסכנות בחיים. אם אני יכול לקחת גיטרה חשמלית ולעשות חיים על הבמה אז כל אחד יכול. המוזיקה יכולה לגרום לך להרגיש טוב בכל מצב".

ואיך זה מסתדר עם הלימודים?
"לא הכי קל, כי אני באמת מתרוצץ כל הזמן סביב דברים שקשורים ללהקה. אנחנו רוצים להיות הכי רציניים שיש. כדי שהכל יהיה מושלם - צריך להשקיע הרבה. כעיקרון יותר חשובה לי ההצלחה של הלהקה אבל אני באופן אישי לא מאמין בלשים את כל הביצים בסל אחד. האשליות של המוזיקאים היום שהם יכולים להיות מספר אחת בעולם, הן לא ריאליות".

אז השכלה זה פלאן בי?
"אני לא לומד רק בשביל שיהיה לי מקצוע. אני מאמין שכל אחד צריך ללמוד, כדי לדעת ולקבל תמונת עולם. אם אפשר להפוך את המוזיקה לקריירה זה קדוש, אבל לצערי כיום רק אחוז מצליח להתפרנס מזה".

והשילוב בין לימודים ומוזיקה עובד?
"בסופו של דבר זה מצליח, אבל זו הקרבה גדולה. אני הורדתי כל כך הרבה דברים מהחיים שלי, כולל חברים ויציאות, כי השילוב של השניים תופס הרבה מאוד זמן".

* * *

(צילום: אילן אדר)

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד