072-3300504

הסטודנטים לא מרוצים מהאקדמיה

סקר שערכה התאחדות הסטודנטים מגלה שהסטודנטים בישראל לא מרוצים מרמת ההוראה ומרמת שירותי הרווחה שמוענקים להם. האוניברסיטה עם הסטודנטים הכי מרוצים - אוניברסיטת בן גוריון

הדר גילת | 11-05-2010 15:33:00

רוב הסטודנטים בישראל לא מרוצים מהרמה האקדמית של האוניברסיטאות והמכללות בהן הם לומדים – כך עולה ממחקר מקיף שערכה התאחדות הסטודנטים הארצית, שבא לבדוק מה חושבים הסטודנטים על מוסדות ההשכלה הגבוהה שלהם.

במחקר, שתוצאותיו פורסמו ב"מעריב", התבקשו הסטודנטים לדרג מאפס עד חמש, שלושה פרמטרים מרכזיים: רמה אקדמית, רמת שירותי הרווחה וציון כללי למוסד בו הם לומדים. בסקר נדגמו סטודנטים מכל האוניברסיטאות בישראל, למעט האוניברסיטה הפתוחה. את המכללות ייצגו המרכז הבינתחומי (נציגת המכללות הפרטיות) והמרכז האוניברסיטאי אריאל (שייצג את המכללות הציבוריות).

מהסקר עולה שהסטודנטים בישראל סבורים שיש מקום לשפר את הרמה האקדמית במוסדות הלימוד שלהם, כאשר אפילו שלושת המוסדות שקיבלו את הציון הגבוה ביותר, לא מתהדרות בציונים מרשימים במיוחד - המרכז הבינתחומי קיבל את הציון 3.97 מתוך 5, האוניברסיטה העברית בירושלים קיבלה את הציון 3.78 ואוניברסיטת בן גוריון בנגב דורגה במקום השלישי עם ציון 3.68.

גם בגזרת שירותי הרווחה, הסטודנטים נותנים לאקדמיה ציונים בינוניים ומשאירים לה הרבה מקום להשתפר. במקום הראשון בשביעות הרצון מהשירותים המנהליים נמצאת אוניברסיטת בן גוריון עם ציון 3.65, לאחר מכן הטכניון עם 3.52 ואוניברסיטת תל אביב עם הציון 3.30.

יחד עם זאת, בקטגוריה שבדקה את שביעות הרצון הכללית ממוסד הלימודים, עולה כי במרבית המקומות הסטודנטים הינם שבעי רצון באופן יחסי, כאשר מעל כולם ובהפרש ניכר, נמצאים הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון שהעניקו לה את הציון 4.32 מתוך 5, לאחריה האוניברסיטה העברית עם הציון 3.82, אוניברסיטת תל אביב עם 3.72 והמרכז הבינתחומי עם ציון 3.72 גם כן.

ציון חמש? בהזדמנות אחרת
ציון חמש? בהזדמנות אחרת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד