072-3300504

סטודנטים בטכניון מפתחים מטוסים ותומכים במפגנים באיראן

איזו אוניברסיטה מחרימים בסין, איפה החליטו להתאגד למען המפגינים באיראן ומהן ההמצאות החדשות שפיתחו הסטודנטים בטכניון? כל התשובות בחדשות

יובל אל-אור | 16-02-2010 12:29:00

בסין לא אהבו את העובדה שאוניברסיטת קלגרי הקנדית העניקה אות כבוד למנהיג טיבט, הדלאי למה, אז הם הודיעו על החרמת המוסד האקדמי – כך אישרו בתחילת החודש דוברים מטעם אוניברסיטת קלגרי.

האוניברסיטה, בה לומדים כ-600 סטודנטים מסין והונג-קונג, העניקה את התואר המכובד לדלאי למה במהלך ביקורו במוסד בחודש ספטמבר האחרון. התגובה מבייג'ינג לא אירחה לבוא ובחודש דצמבר החליטו במדינה להסיר את האוניברסיטה מרשימת המוסדות המוכרים על ידי משרד החינוך הסיני.

"הדאגה הגדולה ביותר שלנו היא מכך שייפגעו הסטודנטים שלנו מסין, הן הנוכחיים והן הבוגרים", אמרה דוברת האוניברסיטה קולין טרנר לעיתון קלגרי הרלד, "כשהחלטנו להביא את הדלאי לאמה ידענו שההחלטה עלולה לעורר מחלוקות. עם זאת, ההחלטה להביאו לא נועדה לפגוע או להמעיט בערכם של היחסים שלנו עם השותפים הסינים שלנו או ביחסים שלנו עם בני הקהילה הסינית", הוסיפה טרנר.

אות הכבוד שהביא לחרם
אות הכבוד שהביא לחרם

סטודנטים למען המפגינים באיראן
התאחדות הסטודנטים בישראל התחילה בקמפיין משותף עם ארגוני הסטודנטים באירופה, במטרה למחות על כך שהמשטר האיראני ממשיך לדכא את ההפגנות נגדו ולא מאפשר לקולות האופוזיציה להישמע.

במסגרת הקמפיין קוראים הסטודנטים לעולם להתערב בנעשה באיראן, על מנת לאפשר למפגינים את הזכות להפגין ולצאת נגד המשטר בדרכים דמוקרטיות.

סטודנטים בטכניון מפתחים מטוסים ולווינים
סטודנטים מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון פיתחו "מעלית חלל" ירחית, מטוס חמקן ללא טייס, מערכת ניווט לוויינית ו"שפירית מעופפת". הפרויקטים של הסטודנטים יוצגו בכנס היובל לתעופה וחלל שיתקיים מחר (ד') בתל אביב ובטכניון.

הכנס הישראלי השנתי למדעי התעופה והחלל נערך ברציפות החל משנת 1959. לכנס, הנמשך יומיים, מגיעים כאלף איש המשתייכים לסקטורים שונים בתחום, כגון: אקדמיה, תעשייה וכוחות הביטחון. מטרת האירוע היא לשמוע ולהתעדכן באשר לחידושים וההמצאות שהתפתחו בנושא. בנוסף לכך, לרגל חגיגות היובל לכנס ייערך מפגש של 50 מחזורי בוגרי הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון.

חלל ותעופה
חלל ותעופה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד